AndroidHealthClinic

Leers pakt criminele vreemdeling harder aan

Allochtone jongeren komen nog altijd veel vaker in aanraking met de politie dan autochtone leeftijdsgenoten. Liefst 65 procent van de Marokkaanse jongeren is ooit aangehouden door de politie. 'Schrikbarend veel', aldus het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Hoeveel jongeren daadwerkelijk werden veroordeeld, is niet bekend. Uit het SCP-rapport blijkt verder dat ruim twaalf procent van de allochtonen werkloos is, tegenover 4,5 procent van de autochtone bevolking. Ook de schooluitval bij allochtonen is stukken hoger, ruim een derde tegenover achttien procent.

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 13:16 ----------

en maar volhouden dat de "meerderheid" goed is :roflol:

in NL moet je echt goed je best doen om aangehouden te worden hoor
Je cijfers zeggen niks/ 65 procent is aangehouden. mss omdat politie vaker in arme wijken patrouilleert en daar wonen nu net meer Marokkaanse jongeren.

Dat kan toch helemaal niet? Mensen anders straffen op basis van afkomst.

Veel plezier met die wetgeving :(
Nee klopt maar zie het als een proefperiode, als jij op je werk 1 jaar goed je best doet mag je blijven en als je nu dus 1 jaar jezelf bewijst door niet vast te zitten etc dan mag je blijven vind het eigenlijk wel een goede regel :) weert ook mensen die hier met de verkeerde bedoelingen komen

• Topic Starter Topic Starter
Je cijfers zeggen niks/ 65 procent is aangehouden. mss omdat politie vaker in arme wijken patrouilleert en daar wonen nu net meer Marokkaanse jongeren.

Je zegt het zelf al, of denk je dat meer welvarende tot rijke mensen net zo crimineel gedrag vertonen? ;)

Ze hebben de dubbele nationaliteit omdat het land van hun VOOROUDERS stelt dat ze hun nationaliteit nooit kunnen verliezen of afstaan.

De generatie die hier geboren en getogen is ziet Marokko als een vakantieland waar ze zelf vaak niet langer dan een paar weken willen blijven;

Als ze dienstplicht weigeren is dat vanzelf weg. Weet niet welke Marokkanen jij spreekt maar meeste zien nl niet als hun nummer 1.

Ik hoop dat dit een troll is :roflol:

Ze patrouilleren vaker in arme wijken omdat daar meer criminaliteit is omdat daar juist alle marokkanen wonen :roflol:

This is sooo stupid!:o

Zeker 40% van de marokkanen onder de 30jaar zit in de bijstand en hosselt erop los.

Gevangenissen ztten voor 70% á 80% met anti's en mocro's.

• Topic Starter Topic Starter
Als ze dienstplicht weigeren is dat vanzelf weg. Weet niet welke Marokkanen jij spreekt maar meeste zien nl niet als hun nummer 1.

Dienstplicht moeten ze ook weer eens gaan invoeren, snap niet dat dit nog niet gebeurd is, gewoon alle werkloze jongeren zonder vooruitzicht in dienst, hoppa.

zo moet dat zijn... ale tis in nederland, nu belgie nog.

Rechts aan de macht! Weg met mensen die we uit medelijden onderdak en een uitkering geven maar ondertussen de maatschappij vergallen.

Voor mensen die het wel leuk vinden om kansloze mensen te sponsoren doneren maar aan giro 555 maar we kunnen ons belastinggeld wel beter besteden dan aan uitkeringen en detentie voor criminele nieuwe Nederlanders.

Somaliërs mogen ze ook wel eens onder toezicht plaatsen, wat een vrolijk en dankbaar volk is dat toch

Somaliërs gaan zelf al weg nu ze dat plantje verboden hebben waar ze op kauwen.

En er maar cijfertjes bijhalen die zo maar uit de lucht worden gegrepen.
Op het einde van dergelijke topics blijven alle extreme racisten elkaar steunen en heeft de redelijke, doordenkende mens het topic reeds verlaten. Ook ik verlaat dit zinkend schip.
Dag racistjes. Ik wens jullie veel sterke tijdens deze bange momenten waar de bruine alles komt afpakken van de brave blanke.

zeer goed initiatief.
een 3 strike systeem lijkt me ook wel wat

En er maar cijfertjes bijhalen die zo maar uit de lucht worden gegrepen.
Op het einde van dergelijke topics blijven alle extreme racisten elkaar steunen en heeft de redelijke, doordenkende mens het topic reeds verlaten. Ook ik verlaat dit zinkend schip.
Dag racistjes. Ik wens jullie veel sterke tijdens deze bange momenten waar de bruine alles komt afpakken van de brave blanke.

Oh ja hoor, tuurlijk, we zijn weer allemaal racisten. De statistieken spreken voor zich, het zou toch naief zijn als hier niks mee gedaan wordt? Die criminelen kiezen er ZELF voor om het risico te nemen het land uit gezet te worden.

Naar mijn mening mag iedereen in Nederland wonen zolang hij of zij niet (volledig) afhankelijk is van sociale voorzieningen en zich gedraagd volgens de hier geldende normen en waarden. Als je de spelregels niet leuk vindt dan ga je toch lekker ergens anders heen, heeft verder niets met afkomst of etniciteit te maken.

Oh ja hoor, tuurlijk, we zijn weer allemaal racisten. De statistieken spreken voor zich, het zou toch naief zijn als hier niks mee gedaan wordt? Die criminelen kiezen er ZELF voor om het risico te nemen het land uit gezet te worden.

Naar mijn mening mag iedereen in Nederland wonen zolang hij of zij niet (volledig) afhankelijk is van sociale voorzieningen en zich gedraagd volgens de hier geldende normen en waarden. Als je de spelregels niet leuk vindt dan ga je toch lekker ergens anders heen, heeft verder niets met afkomst of etniciteit te maken.

Man man man, leer eens begrijpend lezen. Niemand stelt de door sommige opgegeven statistieken in vraag. Het klopt dat 60 procent van de gevangenispopulatie van allochtone origine is.

Hoe komt dit? Zal ik het nog eens uitleggen?????
Okay

De politie patrouilleert vooral in armere wijken en dit sinds jaar en dag. Dus ook in de jaren 40 tot nu..
Daar slagen ze er vooral in een welbepaalde criminaliteit te bestrijden, namelijk de meest zichtbare.
Dat zijn vermogensdelicten en geweldsdelicten. Allochtonen behoren in onze maatschappij tot de armeren onder ons. Ze zijn dus oververtegenwoordigd, net in die wijken waar de politie zich vooral concentreert op criminaliteit die door laaggeschoolden wordt gepleegd. Toen ik als blanke Belg op 18 jarige leeftijd tijdens een woedeaanval tegen twee politieagenten begon te vechten hebben ze me toch laten gaan omdat ik hen vertelde dat ik voor mijn zieke ma moest gaan zorgen en ik deed me voor als een brave student. Een allochtoon moet dat verhaaltje niet proberen;Dus als we dezelfde feiten plegen zal zelf de rechter een allochtoon zwaarder straffen dan de autochtoon.
Ik kan nu nog zo uren verder gaan maar zij die reeds overtuigd waren zijn dit mss nu nog meer. De anderen, die zijn blind voor rationele argumenten.

Zegt de gene die het wel snapt dat oostblokkers hier moeten stelen als ze te lui/dom zijn om werk te vinden. Je had een marokkaanse vrouw of niet? Ja dan snap ik je wel...

Niet te lui of te dom maar niet de juiste opleiding of niet de juiste papieren.
Leer eerst eens begrijpend lezen.

Man man man, leer eens begrijpend lezen. Niemand stelt de door sommige opgegeven statistieken in vraag. Het klopt dat 60 procent van de gevangenispopulatie van allochtone origine is.

Hoe komt dit? Zal ik het nog eens uitleggen?????
Okay

De politie patrouilleert vooral in armere wijken en dit sinds jaar en dag. Dus ook in de jaren 40 tot nu..
Daar slagen ze er vooral in een welbepaalde criminaliteit te bestrijden, namelijk de meest zichtbare.
Dat zijn vermogensdelicten en geweldsdelicten. Allochtonen behoren in onze maatschappij tot de armeren onder ons. Ze zijn dus oververtegenwoordigd, net in die wijken waar de politie zich vooral concentreert op criminaliteit die door laaggeschoolden wordt gepleegd. Toen ik als blanke Belg op 18 jarige leeftijd tijdens een woedeaanval tegen twee politieagenten begon te vechten hebben ze me toch laten gaan omdat ik hen vertelde dat ik voor mijn zieke ma moest gaan zorgen en ik deed me voor als een brave student. Een allochtoon moet dat verhaaltje niet proberen;Dus als we dezelfde feiten plegen zal zelf de rechter een allochtoon zwaarder straffen dan de autochtoon.
Ik kan nu nog zo uren verder gaan maar zij die reeds overtuigd waren zijn dit mss nu nog meer. De anderen, die zijn blind voor rationele argumenten.

Nou én dat die mensen lager geschoold en armer zijn, dat rechtvaardigd toch never nooit crimineel gedrag? Nogmaals, je als een crimineel gedragen is geen ziekte ofzo, dat is een bewuste keuze. In die milieu's wordt dat vaak als stoer gezien.

Het klopt dat mensen uit de lage sociale klasse vaker crimineel gedrag vertonen dan mensen uit hogere sociale klasse, en dat veel allochtonen tot die lage sociale klasse behoren. Dat klopt. Maar moeten we het dan maar tolereren?

En die cimininaliteit die jij beschrijft, het is toch logisch dat de politie daar het meest op controleerd? Als mensen niet meer veilig over straat durven vanwege berovingen, diefstal, en geweld, dan is het einde zoek en krijg je al helemaal ghetto achtige toestanden. Er zijn in Nederland genoeg kansen voor mensen die willen studeren of wat willen bereiken, kwestie van mentaliteit. Je hoeft die kansen niet te grijpen, maar als je hier gaat lopen zieken dan rot je maar lekker op. In zulk soort mensen moet je geen tijd en geld investerenl.

Nou én dat die mensen lager geschoold en armer zijn, dat rechtvaardigd toch never nooit crimineel gedrag? Nogmaals, je als een crimineel gedragen is geen ziekte ofzo, dat is een bewuste keuze. In die milieu's wordt dat vaak als stoer gezien.

Het klopt dat mensen uit de lage sociale klasse vaker crimineel gedrag vertonen dan mensen uit hogere sociale klasse, en dat veel allochtonen tot die lage sociale klasse behoren. Dat klopt. Maar moeten we het dan maar tolereren?

En die cimininaliteit die jij beschrijft, het is toch logisch dat de politie daar het meest op controleerd? Als mensen niet meer veilig over straat durven vanwege berovingen, diefstal, en geweld, dan is het einde zoek en krijg je al helemaal ghetto achtige toestanden. Er zijn in Nederland genoeg kansen voor mensen die willen studeren of wat willen bereiken, kwestie van mentaliteit. Je hoeft die kansen niet te grijpen, maar als je hier gaat lopen zieken dan rot je maar lekker op. In zulk soort mensen moet je geen tijd en geld investerenl.
Waar zeg ik dat je dat moet tolereren?? Begrijpend lezen is hier echt geen vaak voorkomende eigenschap.

Terug
Naar boven