Man man man, leer eens begrijpend lezen. Niemand stelt de door sommige opgegeven statistieken in vraag. Het klopt dat 60 procent van de gevangenispopulatie van allochtone origine is.
Hoe komt dit? Zal ik het nog eens uitleggen

??
Okay
De politie patrouilleert vooral in armere wijken en dit sinds jaar en dag. Dus ook in de jaren 40 tot nu..
Daar slagen ze er vooral in een welbepaalde criminaliteit te bestrijden, namelijk de meest zichtbare.
Dat zijn vermogensdelicten en geweldsdelicten. Allochtonen behoren in onze maatschappij tot de armeren onder ons. Ze zijn dus oververtegenwoordigd, net in die wijken waar de politie zich vooral concentreert op criminaliteit die door laaggeschoolden wordt gepleegd. Toen ik als blanke Belg op 18 jarige leeftijd tijdens een woedeaanval tegen twee politieagenten begon te vechten hebben ze me toch laten gaan omdat ik hen vertelde dat ik voor mijn zieke ma moest gaan zorgen en ik deed me voor als een brave student. Een allochtoon moet dat verhaaltje niet proberen;Dus als we dezelfde feiten plegen zal zelf de rechter een allochtoon zwaarder straffen dan de autochtoon.
Ik kan nu nog zo uren verder gaan maar zij die reeds overtuigd waren zijn dit mss nu nog meer. De anderen, die zijn blind voor rationele argumenten.