- Waardering
- 20.544
- Lengte
- 1m91
- Massa
- 120kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je progressie ziet dan is het goed?
Veel te kort door de bocht. Geen progressie kan aan veel dingen liggen, met name voeding en ja, zelfs teveel trainen. Als we jouw theorie volgen en we hebben iemand die prima traint maar een slecht voedingsschema heeft, dan gaat iemand dus zinloos harder trainen of anders trainen, met als gevolg overtraining of blessures. Dus progressie is niet per definitie een graadmeter voor de vraag of je hard genoeg en op de juiste manier traint. Hoewel geen progress natuurlijk wel een indicatie kan zijn voor slecht trainen.
En ik maar denken dat je aan de hand van progressie kon zien of je goed traint.
doe 100 reps per oefening op zelfde gewicht. elk setje tot max en maximaal 30 seconden rust tussen de sets. dat doe je met 3 of 4 oefeningen en gegarandeerd spierpijn![]()
Als je progressie ziet dan is het goed?
Veel te kort door de bocht. Geen progressie kan aan veel dingen liggen, met name voeding en ja, zelfs teveel trainen. Als we jouw theorie volgen en we hebben iemand die prima traint maar een slecht voedingsschema heeft, dan gaat iemand dus zinloos harder trainen of anders trainen, met als gevolg overtraining of blessures. Dus progressie is niet per definitie een graadmeter voor de vraag of je hard genoeg en op de juiste manier traint. Hoewel geen progress natuurlijk wel een indicatie kan zijn voor slecht trainen.

Alsof zijn 285 kg squat geen uitdaging is voor hmzelf

Alsof zijn 285 kg squat geen uitdaging is voor hmzelf![]()

Ik zie overal altijd gezeur over legday hier en op social media, dat je de dagen erna amper kunt lopen etc. Ik weet dat dit een beetje wordt overdreven maar ik heb echt nooit last van spierpijn of iets dergelijks na mijn legday. Ik doe het volgende en dan 4 setjes van 8 reps:
Squats
Calf raises
Leg extension
Leg curl
Leg press
en dan gewoon op maximaal gewicht wat ik aan.
Doe ik iets verkeerd?

Waar heb je het over, je leest volgens mij iets wat ik niet getikt heb.
Of je leest het wel heel erg op je eh eigen manier.

Als je in het kader van de discussie "train ik goed?" zegt "als je progressie ziet, dan is het goed", dan impliceer je dat als je geen progressie ziet je training niet prima is. En dat is gewoon onjuist. Deal with it ..![]()
Als je in het kader van de discussie "train ik goed?" zegt "als je progressie ziet, dan is het goed", dan impliceer je dat als je geen progressie ziet je training niet prima is. En dat is gewoon onjuist. Deal with it ..![]()
Waar zegt hij dit dan? Ik mis het punt ook even denk ik.

Nee jouw redenatie is een drogredenatie. Wat jij nu zegt is dit als het ware: "Als ik ziek ben ga ik altijd naar bed, dus altijd als ik in bed lig ben ik ziek."

Nee, is gewoon aanstellerij om te laten zien hoe fantastisch ze benen hebben getraind.
Denk ik ook. Gewoon een beetje bro science 'als je geen spierpijn hebt heb je niet zwaar genoeg getraind'. Die ongelooflijke spierpijn waar ze het over hebben krijg je normaal gesproken toch alleen maar als je voor het eerst gesquat hebt of iets dergelijks.
Als je 20 sets doet en zwaar genoeg, dan zijn je benen gewoon goed in conditie en gewend aan de oefening die je doet. Mijn benen zijn wat slapper, dus ik voel altijd wel iets de volgende dag (terwijl ik maar 10 sets doe voor de quadriceps). Maar ik ben dan ook niet echt wat je noemt 'onderlichaam dominant'.
overtraining *flies away*