XXL Nutrition

Legerdienst terug, een goed idee?

Peiling Peiling Legerdienst, een goed idee?

• Totaal stemmers
    106
Jij hebt teveel naar bepaalde films gekeken als je dit allemaal gelooft. Mensen die het niet aan zouden kunnen of het niet willen vinden altijd wel een uitweg. Ik weet goed genoeg hoe het eraan toegaat, hoogstwaarschijnlijk veel beter dan jij.
Dit heb ik niet van films, maar van familie (neef is beroepsmilitair en ik heb het er wel eens over gehad met hem). Verder is mijn vader ook dienstplichtig geweest en is het ook niet met je eens.

Ik heb het al genoeg gezien met mijn eigen ogen en het zelf meegemaakt.
Tuurlijk, hebben we allemaal op het internet.

Bewijst hoe weinig je erover weet.
Nee hoor, ik lees hier geen voorbeelden of bewijzen trouwens.

Om zoveel naieviteit kan ik enkel maar luid lachen. Bij sommigen zal het misschien helpen maar in het algemeen zal het niet veel veranderen. Precies alsof een legerdienst van een jaartje een volledige generatie van mentaliteit zou doen veranderen hahaha.
Lach dan maar. We zullen zien hoe ver we komen met jouw denkwijze. Bepaalde jochies zijn totaal ontspoort en legerdienst zou hen heel goed doen. Maar jij denkt dat op straat hangen en de gangster uithangen beter is, of naïviteit gesproken.

hier moet ik je toch in tegenspreken hoor...

de mentaliteit verandert als ze door een (harde) opleiding enkel op elkaar zijn toegewezen. zo leren ze de kleine dingen van het leven weer en meer apprecieëren. als ze uren, dagen, weken moeten afzien, kou hebben, weinig en slecht eten hebben, weinig slapen,...

dat maakt een band met je mede lotgenoten en verandert je wel degelijk hoor

bewijst hoe weinig jij ervan weet

Als je niet in staat bent om na het acht uur journaal dergelijke zaken te waarderen voor wat ze waard zijn ben je een volslagen achterlijk schaap.

Ik heb geen dienstplicht gehad idd :D Maar ik heb mijn opleiding verkeersleiding bij de luchtmacht gevolgd heb 6 jaar in dienst gezeten. Daarna ben ik de burgermaatschappij in gegaan.

Ik weet exact hoe het er aan toe gaat. Bevelen opvolgen in werktijd , achter de rug om de vinger op steken en in het weekend de idioot uithangen.

Zoek eens op hoeveel discipline de Mariniers van het korps in Nederland hebben. Vernielingen in Noorwegen , vechtpartijen in Nederland zelf , drugshandel , etc etc Een hele waslijst.

Ja je verandert echt in het leger.....

Ik heb geen dienstplicht gehad idd :D Maar ik heb mijn opleiding verkeersleiding bij de luchtmacht gevolgd heb 6 jaar in dienst gezeten. Daarna ben ik de burgermaatschappij in gegaan.

Ik weet exact hoe het er aan toe gaat. Bevelen opvolgen in werktijd , achter de rug om de vinger op steken en in het weekend de idioot uithangen.

Zoek eens op hoeveel discipline de Mariniers van het korps in Nederland hebben. Vernielingen in Noorwegen , vechtpartijen in Nederland zelf , drugshandel , etc etc Een hele waslijst.

voor je iemand veroordeelt moet je op z'n minst alle feiten kennen

Jij maakt mij niet wijs dat het altijd zo is. Dat zijn uitzonderingen. Daarbij zal er altijd gelachen worden, de boog kan niet altijd gespannen staan. De meerderheid komt als een beter mens eruit. En het is altijd beter dan de gangster uithangen op straat. En als er types zijn die zich niet gedragen in het leger dan pak je die hard aan (krijgsraad).

Je weet wel, die dingen die men weer leert appreciëren na wekenlange onthouding ervan in de diensttijd, zoals je ze in je post aanprees.

Het geeft imo blijk van een zwakke geestelijke ontwikkeling als je dat soort dingen niet uit jezelf kunt bepalen, met alle informatie die we uit alle hoeken van de wereld via de TV naar binnen kunnen halen. Het is goddomme toch godsgeklaagd dat we zo blind leven, als we het leger nodig zouden hebben om ons te realiseren hoe ****ing goed we het hier hebben? Dat is een samenleving die wat mij betreft op de klippen mag (en zal?) lopen. En dat ga je met een dienstplicht ook niet oplossen.
De geschiedenis kent geen medelijden met decadente samenlevingen...
Iedereen, zelfs bijstandstrekkers (en wellicht vooral zij) die loopt te klagen over de situatie in Nederland moet zich de ogen uit de kop schamen en eens heel hard aan het werk gaan.

in belgië bestaat de krijgsraad niet meer

Je weet wel, die dingen die men weer leert appreciëren na wekenlange onthouding ervan in de diensttijd, zoals je ze in je post aanprees.

Het geeft imo blijk van een zwakke geestelijke ontwikkeling als je dat soort dingen niet uit jezelf kunt bepalen, met alle informatie die we uit alle hoeken van de wereld via de TV naar binnen kunnen halen. Het is goddomme toch godsgeklaagd dat we zo blind leven, als we het leger nodig zouden hebben om ons te realiseren hoe ****ing goed we het hier hebben? Dat is een samenleving die wat mij betreft op de klippen mag (en zal?) lopen. En dat ga je met een dienstplicht ook niet oplossen.
De geschiedenis kent geen medelijden met decadente samenlevingen...
Iedereen, zelfs bijstandstrekkers (en wellicht vooral zij) die loopt te klagen over de situatie in Nederland moet zich de ogen uit de kop schamen en eens heel hard aan het werk gaan.

geloof er geen reet van dat jij wel beseft hoe goed je het hebt, anders zou je (meer) respect tonen voor zij die vrijwillig de keuze maken om naar het leger te gaan

ik daag je gerust eens uit om desnoods een week te overleven met niets, in een gebied waar je op een week niet tevoet uitkan, waar niets is, alleen maar natuur!!

wedden dat je dan wel beseft hoe gemakkelijk en goed je het hebt in je leventje?

De feiten over het weekend werden iedere maandag uitgebreid verteld. Weinig om trots op te zijn en al helemaal geen goed voorbeeld dat je door de dienst positief verandert.

Door de week gecommandeerd worden , in het weekend de aso uithangen. Stoom afblazen noemden ze dat :o Voor uitzending geldt exact hetzelfde.

Jij maakt mij niet wijs dat het altijd zo is. Dat zijn uitzonderingen. Daarbij zal er altijd gelachen worden, de boog kan niet altijd gespannen staan. De meerderheid komt als een beter mens eruit. En het is altijd beter dan de gangster uithangen op straat. En als er types zijn die zich niet gedragen in het leger dan pak je die hard aan (krijgsraad).

De mensen die de lagere posities van leger/luchtmacht of marine bezetten zijn geen heilige boontjes. Zoals ze het leger in kwamen zo gaan de meeste in het weekend of na een uitzending weer naar huis. Ze veranderen echt maar weinig in gedrag.

Juist door de gespannen boog door de week/ tijdens diensttijd , vervallen ze eerder in slechte gewoontes in hun vrije tijd.

Als men verandert dan is het vaak eerder omdat ze vader geworden zijn dan door de aanpak van het leger.

De feiten over het weekend werden iedere maandag uitgebreid verteld. Weinig om trots op te zijn en al helemaal geen goed voorbeeld dat je door de dienst positief verandert.

Door de week gecommandeerd worden , in het weekend de aso uithangen. Stoom afblazen noemden ze dat :o Voor uitzending geldt exact hetzelfde.

De mensen die de lagere posities van leger/luchtmacht of marine bezetten zijn geen heilige boontjes. Zoals ze het leger in kwamen zo gaan de meeste in het weekend of na een uitzending weer naar huis. Ze veranderen echt maar weinig in gedrag.

Juist door de gespannen boog door de week/ tijdens diensttijd vervallen ze eerder in slechte gewoontes als ze vrije tijd hebben.

Als men verandert dan is het vaak eerder omdat ze vader geworden zijn dan door de aanpak van het leger.

sommigen zien het leger/elite troepen als hun leven, deal with it

Juist door de gespannen boog door de week/ tijdens diensttijd , vervallen ze eerder in slechte gewoontes in hun vrije tijd.

Ik denk eerder dat jij het hebt over specifieke gevallen, je kan dat volgens mij niet veralgemenen.

geloof er geen reet van dat jij wel beseft hoe goed je het hebt, anders zou je (meer) respect tonen voor zij die vrijwillig de keuze maken om naar het leger te gaan

En hoezo toon ik geen respect voor hen die vrijwillig de keuze maken om het leger in te gaan? En daarbij: dan geloof je het lekker niet joh, zal er niet wakker van lggen.

ik daag je gerust eens uit om desnoods een week te overleven met niets, in een gebied waar je op een week niet tevoet uitkan, waar niets is, alleen maar natuur!!

Klinkt verdacht veel als een gesloten PG (dementerenden) afdeling tijdens een griepepidemie in het westen des land. :thumbs:

wedden dat je dan wel beseft hoe gemakkelijk en goed je het hebt in je leventje?

Absurde vorm van discussiëren heb je...
Ik zeg niet dat het niet zal werken, maar dat het godsgeklaagd is dat we dan pas beseffen dat we ons doorgaans wentelen in een absurde en bijkans misdadige weelde en luxe. Ik heb die ****ing training niet nodig om me dat te beseffen. Als het er niet in gaat dat er mensen zijn die voor dat besef zonder drilsergeant afkunnen, dan is dat jouw probleem.

In et leger word je een echte man. Je leert er opkomen voor jezelf en je kan vechten voor je vaderland ... En je leert er dingen doorbijten.

Het enige wat je in het leger leert is de bevelen opvolgen van iemand die tegen je aan staat te schreeuwen. Je leert er niet een man te worden, maar een hondje.

Een echte man kiest zelf. Die gaat het leger in als zijn land wordt aangevallen of iets dergelijks. Een dienstplicht zou helemaal niks positiefs bijdragen aan de samenleving. K*tmocro's kun je zo misschien een paar jaar van de straten halen, maar die worden echt geen brave burgertjes als ze weer terug zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk eerder dat jij het hebt over specifieke gevallen, je kan dat niet veralgemenen.

Nee ik heb het niet over specifieke gevallen. Mijn 1e squadron telde toen een aardig aantal militairen waarvan ik de meeste wel heb leren kennen. En ik kan je verzekeren dat het eerder regel dan uitzondering was. Bij mijn 2e net zo en als ik anderen sprak dan was het precies zo.

Hoe ik dit weet? Omdat ik destijds zelf makkelijk aan blauwe mitsu's kon komen en zo kom je nogal wat te weten van iedereen.

Maatje van mij zit bij de Marine en daar is het net zo. 100 matrozen aan boord en het is echt een gaar zooitje. Waarom denk je dat ze tegenwoordig een limiet aan de alcohol tijdens het varen stellen?

Het enige wat je in het leger leert is de bevelen opvolgen van iemand die tegen je aan staat te schreeuwen. Je leert er niet een man te worden, maar een hondje.

Een echte man kiest zelf. Die gaat het leger in als zijn land wordt aangevallen of iets dergelijks. Een dienstplicht zou helemaal niks positiefs bijdragen aan de samenleving.

:roflol:

jij hebt ook teveel films gezien hoor

en wrm pas het leger ingaan als je land gevaar dreigt?

ik denk wel dat kabouter bouwens de waarheid spreekt

Nee ik heb het niet over specifieke gevallen. Mijn 1e squadron telde toen een aardig aantal militairen waarvan ik de meeste wel heb leren kennen. En ik kan je verzekeren dat het eerder regel dan uitzondering was. Bij mijn 2e net zo en als ik anderen sprak dan was het precies zo.

Hoe ik dit weet? Omdat ik destijds zelf makkelijk aan blauwe mitsu's kon komen en zo kom je nogal wat te weten van iedereen.

Maatje van mij zit bij de Marine en daar is het net zo. 100 matrozen aan boord en het is echt een gaar zooitje. Waarom denk je dat ze tegenwoordig een limiet aan de alcohol tijdens het varen stellen?
Zoals ik zei: iedereen heeft het recht zich te amuseren en dat zal in het leger niet anders zijn. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je er niet beter van wordt. Jij doet alsof men er slechter uitkomt dan men erin gaat, en dat weiger ik te geloven, daarvoor heb ik teveel tegengestelde verhalen gehoord.

Terug
Naar boven