AndroidHealthClinic

Legerdienst terug, een goed idee?

Peiling Peiling Legerdienst, een goed idee?

• Totaal stemmers
    106
Een strafbateljon klusmieren met geweertjes de zandbak in sturen, zou best een hit kunnen worden op tv.
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D

ik zou et wel goed vinden 1jaartje legerdienst!

of een leuke chaingang, nietwaar Klus ;)

Legerplicht, wat een 20ste eeuw bullshit. Je leeft maar 1 keer je bent gek als je je leven opoffert voor een discussie tussen een paar oude mannen

war is old men talking and young men dying

Deze maatregel zou eerder een alternatief vormen voor de heropvoedingskampen e.d. We hebben het dan over personen die moeilijk integreren in de samenleving en mogelijk reeds een strafblad hebben, zeer vaak afwezig zijn op school, etc.

Ik vind dat eigenlijk een linkse en halve maatregel.

IMO moet er gewoon collectief een eiland worden droogelegd door de EU waarin we dat soort personen statenloos kunnen opsluiten met alleen het broodnodige. Paspoort wordt ingenomen.

Pas na 10 jaar normaal gedrag, wat geheel uit hunzelf moet komen, geen aanspoorders ofzo, mogen ze het vasteland weer opzoeken en komt hun paspoort weer uit de kluis.

Dat soort boot camps als jij voorstelt maken deze jongens, die al overladen zijn met negatieve energie, alleen maar harder waardoor de maatschappij er uiteindelijk niets mee opschiet.

Bovendien moet nationaliteit niet vanzelfsprekend worden, dat je toevallig ergens geboren bent of je ouders, hoort namelijk niet enige te zijn dat je unaniem verzekerd van toegang tot je thuisland. Gedrag binnen de normen hoort daar ook bij.

Ik zie het wel weer, allemaal 0,0 % ervaring bij de baas en toch weten ze allemaal hoe het werkt binnen defensie, want de oom van je buurman heeft een neef en die zei dat zn beste vriend in dienst zit...

Nja, proberen jullie de wereld maar te redden met knuffels, dan doet het handje vol lui dat wel ballen heeft het echte werk wel :thumbs:

Ik vind dat eigenlijk een linkse en halve maatregel.
Links is juist anti-leger... verder zie ik niet in wat er half aan is om iemand die slecht opgevoed werd door ouders en omgeving eens een harde opvoeding te geven waarin ie leert te luisteren en te gehoorzamen. Je dan worden ze ook harder, en dan? Hij/zij zal dan tenminste leren zich te gedragen.

IMO moet er gewoon collectief een eiland worden droogelegd door de EU waarin we dat soort personen statenloos kunnen opsluiten met alleen het broodnodige. Paspoort wordt ingenomen.
Ja dat gaat zeker realistisch zijn en alles oplossen...

Links is juist anti-leger... verder zie ik niet in wat er half aan is om iemand die slecht opgevoed werd door ouders en omgeving eens een harde opvoeding te geven waarin ie leert te luisteren en te gehoorzamen. Je dan worden ze ook harder, en dan? Hij/zij zal dan tenminste leren zich te gedragen.

In het leger krijg je geen opvoeding maar een opleiding, hoogstens een training. Als je gelooft dat je door een verplichte legerdienst een verandering of verbetering in de maatschappij teweeg kan brengen dan ben je naïef. Bij sommigen krijg je zelfs het omgekeerde effect omdat ze verschrikkelijk gefrustreerd raken en op een bepaald moment uitbarsten, dikwijls nog tegen mensen buiten het leger.

Het is trouwens niet de taak van Defensie om op te voeden, er is geen know how om dit te doen. Die verantwoordelijk blijft bij de ouders en de scholen.

In het leger krijg je geen opvoeding maar een opleiding, hoogstens een training. Als je gelooft dat je door een verplichte legerdienst een verandering of verbetering in de maatschappij teweeg kan brengen dan ben je naïef. Bij sommigen krijg je zelfs het omgekeerde effect omdat ze verschrikkelijk gefrustreerd raken en op een bepaald moment uitbarsten, dikwijls nog tegen mensen buiten het leger.

Het is trouwens niet de taak van Defensie om op te voeden, er is geen know how om dit te doen. Die verantwoordelijk blijft bij de ouders en de scholen.

en daar wringt het schoentje nu net

In het leger krijg je geen opvoeding maar een opleiding, hoogstens een training.
Verder kijken dan je neus lang is beste kerel. Legerdienst is meer dan een opleiding, het is een levenswijze die je aangeleerd wordt. Het is een plaats waar je discipline aangeleerd wordt, waar je leert te gehoorzamen, waar er geen plaats is om stoer te doen of je zin te krijgen. Het leger kan je perfect vergelijken met een opvoeding: sancties krijgen wanneer je niet gehoorzaamd, beloningen krijgen wanneer je goed presteert. Je kan zeggen dat het leger een extreme manier van opvoeden is, die uiterst effeciënt is en opvallend goede resultaten oplevert wat betreft veranderingen in het gedrag van een persoon. Iemand die legerdienst gedaan heeft weet waarover ik het heb.

Als je gelooft dat je door een verplichte legerdienst een verandering of verbetering in de maatschappij teweeg kan brengen dan ben je naïef.
Ik denk juist dat jij naïef bent door het niet te zien.

Bij sommigen krijg je zelfs het omgekeerde effect omdat ze verschrikkelijk gefrustreerd raken en op een bepaald moment uitbarsten, dikwijls nog tegen mensen buiten het leger.
Nog nooit van gehoord.

Als de ouders en scholen falen (wat nu regelmatig gebeurd) is het leger een ultieme plaats om bepaalde jochies in de juiste richting te duwen. Een beetje open minded zijn zou je goed doen.

Verder kijken dan je neus lang is beste kerel. Legerdienst is meer dan een opleiding, het is een levenswijze die je aangeleerd wordt. Het is een plaats waar je discipline aangeleerd wordt, waar je leert te gehoorzamen, waar er geen plaats is om stoer te doen of je zin te krijgen. Het leger kan je perfect vergelijken met een opvoeding: sancties krijgen wanneer je niet gehoorzaamd, beloningen krijgen wanneer je goed presteert. Je kan zeggen dat het leger een extreme manier van opvoeden is, die uiterst effeciënt is en opvallend goede resultaten oplevert wat betreft veranderingen in het gedrag van een persoon. Iemand die legerdienst gedaan heeft weet waarover ik het heb.

Ik heb legerdienst gedaan en het bovenste slaat eerlijk gezegd de plank nogal mis.......

In et leger word je een echte man. Je leert er opkomen voor jezelf en je kan vechten voor je vaderland ... En je leert er dingen doorbijten.

Jij hebt teveel naar bepaalde films gekeken als je dit allemaal gelooft. Mensen die het niet aan zouden kunnen of het niet willen vinden altijd wel een uitweg. Ik weet goed genoeg hoe het eraan toegaat, hoogstwaarschijnlijk veel beter dan jij.

Ik denk juist dat jij naïef bent door het niet te zien.

Ik heb het al genoeg gezien met mijn eigen ogen en het zelf meegemaakt.

Bewijst hoe weinig je erover weet.

Als de ouders en scholen falen (wat nu regelmatig gebeurd) is het leger een ultieme plaats om bepaalde jochies in de juiste richting te duwen. Een beetje open minded zijn zou je goed doen.

Om zoveel naieviteit kan ik enkel maar luid lachen. Bij sommigen zal het misschien helpen maar in het algemeen zal het niet veel veranderen. Precies alsof een legerdienst van een jaartje een volledige generatie van mentaliteit zou doen veranderen hahaha.

In et leger word je een echte man. Je leert er opkomen voor jezelf en je kan vechten voor je vaderland ... En je leert er dingen doorbijten.

Een echte man! Wie wil dat nu niet! Helaas is het leger een grote no-no voor mij, dan maar geen 'echte' man.

Ga dan in de zorg werken als je écht iets voor je vaderland wil doen. De gevechten die je tegenwoordig levert als militair zijn niet voor je 'vaderland', maar voor een ander land. De 'gevechten' in de zorg zijn wél voor het vaderland (tenzij je dat alleen ziet als een lappie grond), soms op leven en dood en wie voor de ouderenzorg kiest brengt een groot respect op voor de mensen die ons 'vaderland' hebben opgebouwd! Discipline, respect voor meerderen en jezelf, omgaan met techniek (alleen dan techniek die doorgaans niet ontwikkeld is om mensen dood te maken), dingen doorbijten: de zorg heeft het allemaal.

M.u.v. van een coole pipa of een vette tank natuurlijk.

Het leger kent een aantal taken en voor heropvoedertje spelen lijkt me daar niet bijhoren. Deadbeats zijn [x] ongeschikt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Om zoveel naieviteit kan ik enkel maar luid lachen. Bij sommigen zal het misschien helpen maar in het algemeen zal het niet veel veranderen. Precies alsof een legerdienst van een jaartje een volledige generatie van mentaliteit zou doen veranderen hahaha.

hier moet ik je toch in tegenspreken hoor...

de mentaliteit verandert als ze door een (harde) opleiding enkel op elkaar zijn toegewezen. zo leren ze de kleine dingen van het leven weer en meer apprecieëren. als ze uren, dagen, weken moeten afzien, kou hebben, weinig en slecht eten hebben, weinig slapen,...

dat maakt een band met je mede lotgenoten en verandert je wel degelijk hoor

bewijst hoe weinig jij ervan weet

Terug
Naar boven