MuscleMeat

Legerdienst terug, een goed idee?

Peiling Peiling Legerdienst, een goed idee?

• Totaal stemmers
    106
belachelijke regel...alsof die mensen meer waard zijn als anderen

Natuurlijk zijn ze meer waard, tenminste voor een land zijn ze meer "waard". Sowieso is de dienstplicht in de meeste landen maar 2 jaar, van je 18e tot 20e. En daarna kun je tot je 35 of 40e opgeroepen worden bij een oorlog.

Make love, not war

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D

Natuurlijk zijn ze meer waard, tenminste voor een land zijn ze meer "waard". Sowieso is de dienstplicht in de meeste landen maar 2 jaar, van je 18e tot 20e. En daarna kun je tot je 35 of 40e opgeroepen worden bij een oorlog.

precies, en dat vind ik een achterlijke kijk op die dingen. Ik geloof in gelijkheid, dat je iets beter informatie uit boeken kunt opnemen/verwerken(wat niet eens zo heel veel zegt over je intelligentie) betekend niet dat jij daarom meer recht hebt om in leven blijft dan je buurman, die metselaar is. Ik poep op elk land dat er andere gedachtes op na houdt.

Geen goed idee,iemands karakter kun je hooguit wat bijsturen maar niet veranderen.
dan daarbij denk ik dat dit soort evt. gedwongen maatregelen echt niet iemand zullen veranderen.
Zodra het hele gebeuren erop zit verander je toch weer in je oude patroon en gedrag.
Het werpt zijn vruchten af zo lang het duurt.
Je kan mij een paar maanden drillen in zo'n kamp is het ''feestje'' voorbij ga ik weer verder waar ik gebleven was.

De gasten die ik ken en echt in het leger zitten en op uitzending zijn geweest nken bijna allemaal zonder condoom. Vallen vrouwen lastig voor coïtus en bedriegen hun vriendin. Zuipen en gedragen zich totaal onverantwoord. Eigenlijk roekeloos hedonisme waarbij anderen slachtoffer worden.

Jahoor, gezonde huishoudens krijg je daarvan.

Een echte man lees Mein Kampf van Adolph de Fuhrer en leert hoe de onderbuik gevoelens van de gewone man volledig naar boven kunnen worden gebracht. Of zorgt dat hij minister van defensie wordt.

Een soldaat is een dikke verliezer en opvoorhand gemanipuleerd om als kudde dier geofferd te worden. Oorlog = mannen die praten en mannen die sterven. Doe alleen mee als je bij die eerste groep kan horen.

Bovendien, echte oorlogen horen met nucleaire atoomgranaten te gaan en massa doding. En niet dat kinderlijke gedrag met geweertjes. Dat ontwricht de maatschappij alleen maar omdat die jongens tussen gewone burgers verkeren.

dienstplicht is opvoedkundig gezien, een goede zaak, en hadden ze IMO nooit moeten afschaffen.
;)

Geen goed idee,iemands karakter kun je hooguit wat bijsturen maar niet veranderen.
dan daarbij denk ik dat dit soort evt. gedwongen maatregelen echt niet iemand zullen veranderen.
Zodra het hele gebeuren erop zit verander je toch weer in je oude patroon en gedrag.
Het werpt zijn vruchten af zo lang het duurt.
Je kan mij een paar maanden drillen in zo'n kamp is het ''feestje'' voorbij ga ik weer verder waar ik gebleven was.

dienstplicht was 18 maanden, ook nog toen jij jong was!
;)

De gasten die ik ken en echt in het leger zitten en op uitzending zijn geweest nken bijna allemaal zonder condoom. Vallen vrouwen lastig voor coïtus en bedriegen hun vriendin. Zuipen en gedragen zich totaal onverantwoord. Eigenlijk roekeloos hedonisme waarbij anderen slachtoffer worden.

Jahoor, gezonde huishoudens krijg je daarvan.

Een echte man lees Mein Kampf van Adolph de Fuhrer en leert hoe de onderbuik gevoelens van de gewone man volledig naar boven kunnen worden gebracht. Of zorgt dat hij minister van defensie wordt.

Een soldaat is een dikke verliezer en opvoorhand gemanipuleerd om als kudde dier geofferd te worden. Oorlog = mannen die praten en mannen die sterven. Doe alleen mee als je bij die eerste groep kan horen.

Bovendien, echte oorlogen horen met nucleaire atoomgranaten te gaan en massa doding. En niet dat kinderlijke gedrag met geweertjes. Dat ontwricht de maatschappij alleen maar omdat die jongens tussen gewone burgers verkeren.

:roflol:

:stfu:

Volgens mij pa heeft hij zijn tijd nog nooit zo zinloos moeten besteden als in het leger. Beetje zuipen, beetje rondnken, beetje kotsen, afentoe soldaatje spelen in het bos en verder zo goed mogelijk je tijd uitzitten. Verder was er ook niks te doen.

Een ware verrijking van de geest..

Ik betaal torenhoge belastingen voor rechtse lobby's voor puinhopen die ze zelf hebben gemaakt. Met name de VVD heeft dit land op het bot toe verkloot.

Minder politie, geen leger, geen Europa, beveiligings bedrijven beperken, geen legitimatieplicht (we zijn GEEN gevangen in ons Holland!). Zat andere peperdure projecten die ons straatarm maken en waar we onder bloeden vallen ons nu nog ten beurt.

Een nationaal stelsel waar je apetrots op kunt zijn zonder je daarvoor tegen je borst te hoeven slaan. De Nederlandse vlag gaat weer op elk gemeentehuis wapperen. Veel meer geschiedenis lessen en 40 procent van de tijd op school gaat om progressieve sport draaien.

Overigens komen er volop kerncentrales want we gaan onze energie intern en onafhankelijk verzorgen.

Ik betaal torenhoge belastingen voor rechtse lobby's voor puinhopen die ze zelf hebben gemaakt. Met name de VVD heeft dit land op het bot toe verkloot.

Minder politie, geen leger, geen Europa, beveiligings bedrijven beperken, geen legitimatieplicht (we zijn GEEN gevangen in ons Holland!). Zat andere peperdure projecten die ons straatarm maken en waar we onder bloeden vallen ons nu nog ten beurt.

Een nationaal stelsel waar je apetrots op kunt zijn zonder je daarvoor tegen je borst te hoeven slaan. De Nederlandse vlag gaat weer op elk gemeentehuis wapperen. Veel meer geschiedenis lessen en 40 procent van de tijd op school gaat om progressieve sport draaien.

Overigens komen er volop kerncentrales want we gaan onze energie intern en onafhankelijk verzorgen.

Marky 4 Premier!!
:thumbs:

Ik vind dat onze hele maatschappij een acuut testosteron-gebrek heeft.
Waarden zoals trots, eer en de moed van een man worden helemaal vergeten.

Deze dingen worden niet vergeten maar er wordt gewoon geen waarde aan gehecht. Dit omdat het voor een goed functionerende moderne maatschappij geen enkele waarde heeft.

Doen!!.. ik merk dat er steeds minder plaats is voor onze jeugdige helden.. die moeten zich tegenwoordig noodgedwongen achter het internet verschuilen!

liever in de bak dan

Zegt dat meer over het leger of meer over de zieke maatschappij ? Grotendeels van de bevolking leeft namelijk zo (vrouw en man)

Dat we met mong*len zitten opgescheept, betekend nog niet dat we psychopatische TBSérs eraan toe moeten voegen.

Tegen, Door al dat rennen, drillen en gesjodemieter word ik nog skinnier dan ik al ben.

Een algemene verplichte legerdienst is trouwens niet haalbaar vanwege in de eerste plaats budgettaire redenen. In een moderne maatschappij kan je zoiets ook niet meer opleggen aan de jongeren tussen 18 en 25. Zij die verder willen studeren moeten die vrijheid behouden. Deze maatregel zou eerder een alternatief vormen voor de heropvoedingskampen e.d. We hebben het dan over personen die moeilijk integreren in de samenleving en mogelijk reeds een strafblad hebben, zeer vaak afwezig zijn op school, etc.

Een strafbataljon klusmieren met geweertjes de zandbak in sturen, zou best een hit kunnen worden op tv.

Terug
Naar boven