Fitness Seller

leraarsvraag

max77

Cool Novice
Waardering
0
hallo dbb-ers,

na een tijdje hier rondgezworven te hebben, werd het mij duidelijk dat ik op een dood punt zit qua voeding. Ik ben leraar en heb het zeer druk tijdens mijn 3 pauzes (die beginnen om 10h15, 12h15, 15h15) . Veel leerlingen komen dan wat vragen of ik moet nog even wat werk doen. Weinig tijd om te eten dus!
Ook 's avonds ben ik nog vaak aan het nakijken, net als op zondag. Zaterdag is een day-off :p
Ik heb in huis de XXL weightgainer (s'ochtends vroeg), syntha-6 (voor het slapen) en de XXL dextrojuice (na training). Gezien mijn werk is het praktisch onmogelijk om pasta of rijst mee te nemen, wat veel van jullie wel doen.
Mijn vraag; wat moet ik eten of veranderen qua supplementen om toch aan 350 kh te komen op school (ja, ik denk in kh en dus NIET in eiwit of in kc)
Mijn gegevens
-30 jaar
-train een jaar
-vet% 17%
-train 4* per week
-zat maandenlang rond de 75 kg, maar toen legde ik de nadruk op kh (500 per dag) en nu zit ik tegen de 78 kg aan. Dit werkt voor mij, dus aub niet aankomen met verhoging van eiwit!

Mijn dank zal net zo groot zijn als Coleman per dag aan pillen slikt :D

Tja... volgens mij kan je daar voor kiezen. Pauze is pauze! Gebruik die ook om je accu bij te vullen. Regelmatig bijtanken is belangrijk. Een wg lijkt mij niet voldoende. Deze zijn geen maaltijdvervangers. Voeding is belangrijk, maar zeker als je vooruitgang wilt boeken met je lichaam.
Maar boterhammen met pindakaas? Goeie wg.
Succes!

Hé een leerkracht. :D
Welke vakken geef je? ('t Is dat ik leerkracht aan het worden ben, vandaar de interesse.)

Zit vanaf augustus in hetzelfde schuitje...Gewoon je leerlingen vertellen dat je serieus bezig bent met je sport en daarvoor de pauze nodig hebt...maar ja..

Staat weer zo'n 3 VWOertje met van die grote bruine ogen in de deuropening..lastig.

Lekker wijf?

veel boterhammen met pindakaas vreten en die wegspoelen met volle chocolademelk

• Topic Starter Topic Starter
haha,

nee, ik ben geen lekker wijf! Ik ben leraar frans.
Ik kan er inderdaad voor kiezen om mijn pauzes te houden, maar dat zullen mijn mentorkindjes niet leuk vinden :(
Ik zit er over te denken om die Wg 's ochtends weg te laten, maar ik heb echt waanzinnige moeite om iets op dat tijdstip naar binnen te werken. Iemand een beter idee?

Boterhammen met pindakaas is een idee en veel chocomelk. Word ik een kleine Coleman...
Zijn mijn supplementen wel goed of zegt iemand: dikke doei?
Ik heb al alle creatines gebruikt die er zijn en het werkt niet, zelfs als ik op 400kc zit en om de 2h eet.

PS Ik wist niet dat er ook (toekomstige) leraren op dbb zitten.
Dbb de goeiste!

Stom, stom , stom.

Ik bedoelde met 400 kc natuurlik 4000 kc. :cool: de rest klopt wel.
Had trouwens niet verwacht al zo snel reacties te ontvangen!

DBb de goeiste!

supplementen om aan KH te komen .... wtf.... wat dacht je van brood, rijst, pannekoeken en desnoods een bak muesli. (oh en chocomel inderdaad)

Lekker wijf sloot aan op post van usernamed. ( Staat weer zo'n 3 VWO.....)

Maar toch zou ik mezelf aanleren om regematige eettijden in te lassen. Zeker de eerste maaltijd.
Denk aan wat je wilt bereiken.
(Ik ben ook verlost van het afzetten tegen kwark)
No pain, no gain!
Of dat je Coleman wilt evenaren of wat dan ook. Soms moet je je er over heen zetten.

Maar wat is jouw doelstelling precies? Als het aankomen is, is pindakaas prima. Maar ik zou ook andere bronnen tot me toenemen en als aanvulling weightgainer.
Creatine gebruik ik niet altijd, dat wordt bepaald door hoe ik me voel tijdens training. Voel ik vooruitgang of blijf ik steken. Dan nog max 8 weken. Maar daar moet je maar voor kijken in de suppsectie.

Maar voor voeding is brood toch goed te doen? bruin brood voor de carbs. Snel gemaakt.
Maar eigenlijk vind ik dat van bruine rijst ook. Ff koken en meenemen in een bakkie. Goed te doen ook koud.

Maar probeer zo schoon mogelijk te eten.
Groeise!

Gwn sochtends brinta of havermout vreten met banaan= lekker veel kcals

In pauze 1 kanje 4boterhammen met pindakaas vreten

middag 4boterhammen met kip ( 150gr)

volgende pauze kan je een whey shake drinken met halfvolle melk

dan savonds zakje rijst/pasta met vlees

savonds laat bakje kwark

Kom je toch aan zo'n 3500kcals alsje de juiste hoeveelheden neemt.

bedankt voor de reacties (tot nog toe)

Ik wil zeker geen Coleman worden. Zoals hij leeft voor de sport en er alles voor opzij zet en er alles voor overheeft, nee dank je.

Misschien moet ik inderdaad maar wat pannekoeken, brood en chocomelk eten.
Als ik rijst meeneem, dan voel ik me daar toch niet prettig bij. Al die rare blikken en domme opmerkingen ( 'je wordt toch geen Michelin-mannetje ?') maken dat ik al meteen geen zin heb om rijst te eten. Rijst met lekkere Aldi-groentes en een kipfiletje als ik heb getraind, :meal:

Ik eet nu veel krentenbollen met kaas, maar die bolletjes zijn snel oud. En wat muesli betreft; leraren zijn lui. Dus muesli met melk betekent dat ik in de personeelskamer melk moet halen, van huis een mok en lepel moet meenemen (en dat zeker weten elke keer vergeet), terwijl ik ook lekker simpel bammetjes kan meenemen!

Dbb de goeiste!

Uh die chocolademelk was niet serieus bedoeld denk ik..

maar toch is chocomel handig, snel op te drinken en voldoende kc! Dan wel natuurlijk met mate...

Wel veel te veel suikers, laten staan dus. Pak in plaats daarvan melk!

Het lijkt me toch logisch om halfvolle chocomelk te nemen; weining kh, maar ook weinig suikers en het tikt makkelijk weg als je het druk hebt.
Boterhammen met pindakaas en chocomelk :meal:

Wat ik uit jou verhaal begrijp is dat het makkelijk mee te nemen moet zijn, veel kcal leveren en vooral kh maar ook eiwit bevat. Dat haal je idd het beste uit rijk belegd brood (zoet of hartig), pakjes melk/chocolademelk/vruchtensap/gezoete sojamelk, fruit en niet te vergeten: studentenhaver of een andere notenmix. Probeer anders voor de variatie ook eens een maaltijdsalade met kip en walnoten met een dressing. Dan kun je thuis weer andere dingen eten om het jezelf niet eentoning en moeilijk te maken.

Rijst, aardappelen, gekookte groenten, vis, vlees, kip en ei zijn dingen die je beter thuis kan eten ivm de lucht die eraf komt, de bereiding en natuurlijk tijd die je ervoor nodig hebt om het te eten.

Zo ik ben op dreef vandaag!

Wat ik uit jou verhaal begrijp is dat het makkelijk mee te nemen moet zijn, veel kcal leveren en vooral kh maar ook eiwit bevat. Dat haal je idd het beste uit rijk belegd brood (zoet of hartig), pakjes melk/chocolademelk/vruchtensap/gezoete sojamelk, fruit en niet te vergeten: studentenhaver of een andere notenmix. Probeer anders voor de variatie ook eens een maaltijdsalade met kip en walnoten met een dressing. Dan kun je thuis weer andere dingen eten om het jezelf niet eentoning en moeilijk te maken.

Rijst, aardappelen, gekookte groenten, vis, vlees, kip en ei zijn dingen die je beter thuis kan eten ivm de lucht die eraf komt, de bereiding en natuurlijk tijd die je ervoor nodig hebt om het te eten.

Zo ik ben op dreef vandaag!

Kijk, M@rsel begrijpt het! Ik zal op school meenemen:
-pakjes chocomelk
-belegd brood, dus met pindakaas, kaas, rosbief
-studentenhaver (Aldi heeft goede haver)
-pannenkoeken

En inderdaad, in de personeelskamer op school zal men toch enigszins raar opkijken als ik rijst, pasta, aardappelen opeet. Ik heb daar wel gezegd dat ik aan 'fitness' doe (eigenlijk gewoon bb, maar dat schept bij mensen een verkeerd beeld :(),maar wil niet door het leven gaan als de pasta-man...:rolleyes:

Trouwens, ik vind het erg fijn dat jullie zo meedenken, want ik had eerlijk gezegd gedacht dat jullie me maar een softie vonden ( zo van: eet rijst en pasta, anders ben je geen bb-er:finger:

Ik heb trouwens een ander topic geopend bij de supplementen, getiteld een gespierde blaas. Daar geef ik wat meer info over mijn korte carriere in bb

Terug
Naar boven