XXL Nutrition

Nieuws Lerares bedreigd om hoofddoek

Als onderwijzer hoor je met een neutraal uiterlijk les te geven. Joodse en christelijke hoofddeksels worden ook niet gedragen.

Yup, laten we ze dan gaan bedreigen of een kogelbrief sturen. Zo een heksenjacht is namelijk wel heel neutraal. :rolleyes:

De Christelijke scholen zijn er voor mensen die kiezen om daar naartoe te gaan.
Een leerling/ouders kan/kunnen dus kiezen voor een school, niet voor een lerares.
Snap daarom ook de link tussen het verbieden van hoofddeksels voor de klas en het uitbannen van een Christelijke school niet???

Yup, laten we ze dan gaan bedreigen of een kogelbrief sturen. Zo een heksenjacht is namelijk wel heel neutraal. :rolleyes:
Als je zou beginnen met mijn posts correct te lezen dan had je dit niet moeten posten.

De Christelijke scholen zijn er voor mensen die kiezen om daar naartoe te gaan.
Een leerling/ouders kan/kunnen dus kiezen voor een school, niet voor een lerares.
Snap daarom ook de link tussen het verbieden van hoofddeksels voor de klas en het uitbannen van een Christelijke school niet???
Religie en onderwijs moeten in een land waar kerk en staat gescheiden zijn, ook niet gecombineerd worden.

Religie en onderwijs moeten in een land waar kerk en staat gescheiden zijn, ook niet gecombineerd worden.

Daar ben ik het mee eens, maar ik snap de link niet tussen de eerdergenoemde zaken.
Zou het privatiseren van het onderwijs misschien ook een optie zijn ipv het uitbannen van religieuze scholen?
Dan zou onderwijs niet meer onder de staat vallen lijkt mij.

wil je een hoofddoek dragen? prima!
wil je op straat komen? vodje uit, of binnen blijven.

mijn mening.

moeten ze alle christelijke scholen ook uitbannen

Bullshit, onze achtergrond is christelijk, hoofddoek behoort niet tot onze cultuur. Mensen die hier komen horen zich aan te passen. Geloof uiten doen ze maar in hun eigen huis, daar mogen ze van mij bidden, verkleedpartijen houden, geen problemen mee. Eénmaal buiten dient men zich aan te passen aan de cultuur waar je te gast bent.

Op een plek waar een persoon representatief voor een organisatie, in welke vorm dan ook, onderwijs, bedrijfsleven, etc, behoort er een bijpassende uiting te zijn. Bij een christelijke school zouden er dus christelijke leraren moeten zijn. Bij een neutrale school, hoort geen hoofddoek, daar horen de leraren neutraal te zijn.

De manier waarop, de bedreiging, is natuurlijk absurd.

Echter vind ik het nog absurder dat er een persoon met een hoofddoek, en dus een moslima uiterlijk heeft, les geeft aan een niet-moslim school.

Bullshit, onze achtergrond is christelijk, hoofddoek behoort niet tot onze cultuur. Mensen die hier komen horen zich aan te passen. Geloof uiten doen ze maar in hun eigen huis, daar mogen ze van mij bidden, geen problemen mee.

Op een plek waar een persoon representatief voor een organisatie, in welke vorm dan ook, onderwijs, bedrijfsleven, etc, behoort er een bijpassende uiting te zijn. Bij een christelijke school zouden er dus christelijke leraren moeten zijn. Bij een neutrale school, hoort geen hoofddoek, daar horen de leraren neutraal te zijn.

Echter vind ik het nog absurder dat er een persoon met een hoofddoek, en dus een moslima uiterlijk heeft, les geeft aan een niet-moslim school.

Duidelijk !

Daar ben ik het mee eens, maar ik snap de link niet tussen de eerdergenoemde zaken.
Zou het privatiseren van het onderwijs misschien ook een optie zijn ipv het uitbannen van religieuze scholen?
Dan zou onderwijs niet meer onder de staat vallen lijkt mij.
Wel de link is dat religieuze scholen vaak de keuze maken om hoofddoeken wél toe te staan. Of privatiseren daarbij gaat helpen weet ik niet, maar het staat wat mij betreft in elk geval vast dat het onderwijs neutraal moet zijn. Islamitische scholen zijn trouwens in Nederland zwaar gefaald.

wil je een hoofddoek dragen? prima!
wil je op straat komen? vodje uit, of binnen blijven.

mijn mening.
Goed plan man. oh brother.

Bullshit, onze achtergrond is christelijk, hoofddoek behoort niet tot onze cultuur. Mensen die hier komen horen zich aan te passen. Geloof uiten doen ze maar in hun eigen huis, daar mogen ze van mij bidden, verkleedpartijen houden, geen problemen mee. Eénmaal buiten dient men zich aan te passen aan de cultuur waar je te gast bent.

Als iedereen die hier aankwam zich had aangepast was onze cultuur nu niet christelijk geweest. Dat het christendom iets te maken heeft met onze cultuur is onzin. Ik wil me neit spiegelen aan het christendom.
Desalniettemin vind ik het prima dat er christenen zijn die les geven op een school.

Zo komen we bij je laatste punt waarin je zegt het belachelijk te vinden dat een moslima les geeft op een openbare school. Alsof haar uiterlijk iets zegt over de manier waarop ze les geeft. Als ze nou de leer van de moslims zou verkondigen als waarheid zou het een ander verhaal zijn. Maar ik zie hier niet echt het nadeel van.

Ik had vroeger een lerares met steenpuisten in haar gezicht, als eht aan mij had gelegen had die ook geen les mogen geven, maar gelukkig lag het niet aan mij.

Eu is vrijzinnig, niet christelijk. Fail!

Ik post.

Zucht...kortzichtige uitspraken, word er onderhand moe- deloos van.

Van jou krijg ik als reactie.

Als onderwijzer hoor je met een neutraal uiterlijk les te geven. Joodse en christelijke hoofddeksels worden ook niet gedragen.

Het klopt niet. Wat ik mij dan afvraag, voel je je aangesproken? Zo ja, dat hoeft niet, mijn opmerking was namelijk niet voor jouw bedoeld.

Zegt genoeg.

Bedreigingen zijn natuurlijk belachelijk, maar als de wet voorschrijft dat op een bepaalde plaats religieuze symbolen van een bepaalde aard niet toegelaten zijn, dan moet dat gerespecteerd worden. Er is een reden waarom die wetten er zijn. Als je het daarmee niet eens bent moet je een andere job zoeken. Het mag natuurlijk ook niet zo zijn dat dit de reden wordt om werkloos te blijven. Religie is niet wat deze samenleving draaiende houdt.

• Topic Starter Topic Starter
Homo's horen ook geen les te geven op scholen, aangezien het wetenschappelijk bewezen is dat de meeste van hen kleuternuqers zijn, had die link in een ander topic geplaatst.

Maar nee, als je dat zegt komt het overgesubsideerde COC je uit bed lichten en claimen dat het enkel christenen zijn die dat doen!

Ik zeg: gelijke monikken gelijke kappen. Geen homo's die lesgeven. Heb zelf ook les gehad van 2 homo's en 3 tuinbroeken en heb er zeer slechte cijfers aan overgehouden. Bedreigen als ze lesgeven :)

en anders doen wat moslims doen: van flats afgooien :)
Doe je dat een paar duizend jaar lang dan krijgen ze vanzelf vleugels, evolutie! Dus er is eigenlijk niets mis mee :)

Ben tenminste blij dat die moslims tenminste geen overgesubsideerde organisatie hebben die mij uit bed lichten! Maar bedreigen wegens een hoofddoek? Zelfs ex-h**ren geven tegenwoordig les en worden niet bedreigd, terwijl het duidelijk is wat voor gore shit ze kinderen gaat aanleren.

Homo's horen ook geen les te geven op scholen, aangezien het wetenschappelijk bewezen is dat de meeste van hen kleuternuqers zijn, had die link in een ander topic geplaatst.

Maar nee, als je dat zegt komt het overgesubsideerde COC je uit bed lichten en claimen dat het enkel christenen zijn die dat doen!

Ik zeg: gelijke monikken gelijke kappen. Geen homo's die lesgeven. Heb zelf ook les gehad van 2 homo's en 3 tuinbroeken en heb er zeer slechte cijfers aan overgehouden. Bedreigen als ze lesgeven :)

en anders doen wat moslims doen: van flats afgooien :)
Doe je dat een paar duizend jaar lang dan krijgen ze vanzelf vleugels, evolutie! Dus er is eigenlijk niets mis mee :)

Ben tenminste blij dat die moslims tenminste geen overgesubsideerde organisatie hebben die mij uit bed lichten! Maar bedreigen wegens een hoofddoek? Zelfs ex-h**ren geven tegenwoordig les en worden niet bedreigd, terwijl het duidelijk is wat voor gore shit ze kinderen gaat aanleren.

Holy shit dude.

Doe de mensheid een plezier en reproduceer nooit.

Of beter, hang jezelf op.

kan melkisgoed geen ban krijgen?

Daar word je toch schijtziek van.

Terug
Naar boven