Fitness Seller

Nieuws Lerares bedreigd om hoofddoek

Als iedereen die hier aankwam zich had aangepast was onze cultuur nu niet christelijk geweest. Dat het christendom iets te maken heeft met onze cultuur is onzin. Ik wil me neit spiegelen aan het christendom.
Desalniettemin vind ik het prima dat er christenen zijn die les geven op een school.

Zo komen we bij je laatste punt waarin je zegt het belachelijk te vinden dat een moslima les geeft op een openbare school. Alsof haar uiterlijk iets zegt over de manier waarop ze les geeft. Als ze nou de leer van de moslims zou verkondigen als waarheid zou het een ander verhaal zijn. Maar ik zie hier niet echt het nadeel van.

Ik had vroeger een lerares met steenpuisten in haar gezicht, als eht aan mij had gelegen had die ook geen les mogen geven, maar gelukkig lag het niet aan mij.

Eerste alinea is waar, echter heeft het geen enkele nut, in mijn opinie, om met betrekking tot deze discussie het verleden erbij te halen.

Met je tweede alinea ben ik het niet eens. Religie uiting doen ze thuis, niet op een plek waar de externe factoren van grote invloed zijn op de ontwikkeling van een persoon.

Derde alinea is natuurlijk onzin. Heeft niets met deze discussie te maken en vooral niets met het uiten van een geloof/cultuur dat niet met de onze matcht.

Eerste alinea is waar, echter heeft het geen enkele nut, in mijn opinie, om met betrekking tot deze discussie het verleden erbij te halen.
Het ging mij om het punt dat cultuur onderhevig is aan veranderingen, zoals bijvoorbeeld geloof.
Om hardnekkig vast te houden aan het christendom stop je de ontwikkeling van je cultuur. EN het stoppen van ontwikkling is imo achteruitgang.

Met je tweede alinea ben ik het niet eens. Religie uiting doen ze thuis, niet op een plek waar de externe factoren van grote invloed zijn op de ontwikkeling van een persoon.
In Nederland hebben we vrijheid van religie. Dat betekent dat iedereen die zijn geloof wil uiten dat mag doen op de manier die zij goed achten, mits het binnen de wet blijft. Blijft dit binnen de wet dan is er weinig op aan te merken. Zoals ik al zei heeft het dragen van een hoofddoek niks te maken met haar didactische kunde, en kan ze gewono prima les geven. Mocht ze de Islamitische leer overgeven op die kinderen zou het een andere zaak zijn.

Derde alinea is natuurlijk onzin. Heeft niets met deze discussie te maken en vooral niets met het uiten van een geloof/cultuur dat niet met de onze matcht.
Klopt, heeft inderdaad weinig met deze discussie te maken.
Maar het punt was dat je niet mensen die anders denken dan jij zomaar buiten de maatschappij kan plaatsen. Of dit nou het uiten van een geloof is, of het hebben van steenpuisten.
Iedereen heeft een andere kijk op de Nederlandse cultuur, dus om mensen daar buiten te sluiten is onzin, er blijft dan immers niemand meer over.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij heb je een trauma, met je kleuterneukers.

Pim Fortuyn?
Gerard Reve?
Paul de Leeuw?

allemaal kleuterneuqers die gewoon worden aanbeden in Nederland en waarvan zelfs 1 is gekozen tot grootste Nederlander aller tijden, walgelijk.

Tuinbroeken hebben natuurlijk geen kinderen, dus wat boeit het hen? Zolang ze maar heterofoben kunnen kiezen als standaard voor de ideale man. De grote omroepen worden allemaal geregeerd door tuinbroeken van 40-45 jaar (ken zelf mensen bij de omroep). Smerige indoctrinatie om de blanke heteroman minderwaardig te behandelen.

Het ging mij om het punt dat cultuur onderhevig is aan veranderingen, zoals bijvoorbeeld geloof.
Om hardnekkig vast te houden aan het christendom stop je de ontwikkeling van je cultuur. EN het stoppen van ontwikkling is imo achteruitgang.

I agree. Maar een ontwikkeling kan net zo goed achteruitgang zijn.

In Nederland hebben we vrijheid van religie. Dat betekent dat iedereen die zijn geloof wil uiten dat mag doen op de manier die zij goed achten, mits het binnen de wet blijft. Blijft dit binnen de wet dan is er weinig op aan te merken. Zoals ik al zei heeft het dragen van een hoofddoek niks te maken met haar didactische kunde, en kan ze gewono prima les geven. Mocht ze de Islamitische leer overgeven op die kinderen zou het een andere zaak zijn.

Dit is inderdaad wel waar. Zo lang het binnen de wet blijft, valt er niets over te zeggen. Echter, dit houdt niet in dat het goedgekeurd hoeft te zijn. Dit zouden bijvoorbeeld de randvoorwaarden van een onderwijsinstelling kunnen zijn. Immers, een pet is, vanwege onpersoonlijke uitstraling, niet toegelaten. Dan vind ik, dat de hoofddoek evenals de pet verboden moeten worden.

Klopt, heeft inderdaad weinig met deze discussie te maken.
Maar het punt was dat je niet mensen die anders denken dan jij zomaar buiten de maatschappij kan plaatsen. Of dit nou het uiten van een geloof is, of het hebben van steenpuisten.
Iedereen heeft een andere kijk op de Nederlandse cultuur, dus om mensen daar buiten te sluiten is onzin, er blijft dan immers niemand meer over.

Ben ik het mee eens. Mensen zijn en blijven altijd bang voor verandering.

Terug
Naar boven