Fitness Seller

leven na de dood?

Peiling Peiling Is er leven na de dood

• Totaal stemmers
    78
  • Peiling gesloten .
ik hoop het maar ben bang van niet

we zien wel

Tuurlijk hoop ik dat er wat is, als er bewezen wordt dat je na de dood in de hemel komt waar alles aan je voeten ligt en je nken kan wat je wil en geld speelt geen rol, dan spring ik nu van 't dak af, maar zoiets is er niet, dus face it, en stop met zeuren.

Ik hoop (eerlijk waar) dat er niets is. Denk dat ik na een lang leven verdomd blij ga zijn als ik sterf. Daar er geen tijdsbesef, ruimte, ... is in het niets is dit dus geen zorg. Het doet er niet toe, perfecte eenheid.

Boedhisme zei:

Als het leven niet vergankelijk was was het ook niet mogelijk geluk of lijden te ervaren volgens mij. Elk geluk of lijden dat wij kennen is eindig, aldus ook het leven.

Ik ga er niet vanuit, maar je weet 't nooit.

http://www.youtube.com/watch?v=6MQUGjd21MA

100 mg gaf mij een bestaan zonder herrineringen of geheugen, en puur bestaand uit bewustzijn. After all, de ontbonden moleculen gaan op in het milieu.

bewust zijn is altijd bewustzijn van iets, dus het is vrij onzinnig om een dergelijk statement te maken. Het is BTW ook niet omdat iets een geweldige indruk maakt (vb bewustzijn of bepaalde hallucinogene ervaringen) dat ze van een hele andere metafysische orde moeten zijn. Het grootste wonder van het menselijk brein is dat ze ons net met de grote illusie opscheept dat we op de 1 of andere manier bijzonder zijn en heel anders dan al het andere (wat trouwens vanuit evolutionair perspectief makkelijk te verklaren valt, een entiteit zal zo "redenen" hebben om voor zijn zelfbehoud in te staan), en de gedachte van het afterlife is hier gewoon een illusionair bijproduct van.

waarschijnlijk gewoon net zo als voor je geboren werd. vrij weinig dus

:jk:

hangt af van je karmastatus hoe je terug komt. daarom ben ik druk aan het sparen om als boeddha terug te komen :orly: :yarly:

Ik hoop (eerlijk waar) dat er niets is. Denk dat ik na een lang leven verdomd blij ga zijn als ik sterf. Daar er geen tijdsbesef, ruimte, ... is in het niets is dit dus geen zorg. Het doet er niet toe, perfecte eenheid.

Als het leven niet vergankelijk was was het ook niet mogelijk geluk of lijden te ervaren volgens mij. Elk geluk of lijden dat wij kennen is eindig, aldus ook het leven.

dood is mijn grootste angst, hoelang het ook duurt ik zie er tegen op

ik kom terug als Klaasfritz.. dan weet ik ook hoe het voelt om een intellectueel te zijn..

Ik geloof van niet. Maar je kan het idd niet weten. Maar als je een beetje logisch denkt en wat verstand hebt weet je dat er geen leven na de dood is.

Volgens mij is het beter om niet over de dood te spreken, omdat we er niets over weten..

Volgens mij stopt het niet dat is nu net het punt Dit leven op aarde heeft net wel zin omdat het wordt voortgezet in het hiernamaals.

Dus als het niet wordt voortgezet heeft het geen zin. ???

Geloof er niet in.
Stel dat je ernstige hersenschade oploopt dan is hij alles kwijt en totaal anders.
Zo zie je dat alles wat je bent in de hersennen zit als dit afsterft is er niks meer.
Net zoals je in een coma zit je herrindert totaal niks en als je dan sterft ben je er weer? Rare logica.De mens begrijpt dit niet en wil dit niet ervaren door angst,... daarom willen ze dit geloven.

Idd, dit lijkt me wel een goed bewijs. Als je bijvoorbeeld de laatste jaren van je leven dement, of gewoon niet meer voor rede vatbaar bent zou het wel wonderbaarlijk zijn dat als je sterft, je in je "leven na de dood" opnieuw terug bij je verstand bent.

Laatst bewerkt:
voor de nabestaande wel ja...

Terug
Naar boven