MuscleMeat

leven na de dood?

Peiling Peiling Is er leven na de dood

• Totaal stemmers
    78
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Dus als het niet wordt voortgezet heeft het geen zin. ???

Idd, dit lijkt me wel een goed bewijs. Als je bijvoorbeeld de laatste jaren van je leven dement, of gewoon niet meer voor rede vatbaar bent zou het wel wonderbaarlijk zijn dat als je sterft, je in je "leven na de dood" opnieuw terug bij je verstand bent.
Ja maar er moet toch iets zyn neem nu een kind van 5 jaar sterft die heeft dan in jou ogen gewoon pech gehad en die wordt niet opgevangen in het hierna maals?Dan is dit leven dat we lijden wel heel erg onrechtvaardig hoor.

nee, dit is je leven en daarna ga je een oneindige dood tegemoet.Wees blij dat jij deel mag uitmaken van iets in dit universum.geniet van je leven hier en maak plezier.Want hierna gaan je ogen dicht en word je nooit meer wakker, en met nooit bedoel ik ook echt nooit, in geen 100 miljoen, 100 miljard of 100 triljoen jaar.

reïncarnatie, een hemel....allemaal mooi, maar houd het wel onder de sprookjes.

Helemaal mee eens!

Leef je leven zo goed en kwaad als je kan, het is totaal niet wetenschappelijk bewezen dat er zoiets is als een hogere macht.

Ga er maar vanuit dat er hierna helemaal niets is, bedoel wat weet je van de Middeleeuwen? de 2e oorlog etc.? het is allemaal al geweest maar je was er als mens nog niet.

Mensen die geloven verspillen hun tijd.

Laatst bewerkt:
Ja maar er moet toch iets zyn neem nu een kind van 5 jaar sterft die heeft dan in jou ogen gewoon pech gehad en die wordt niet opgevangen in het hierna maals?Dan is dit leven dat we lijden wel heel erg onrechtvaardig hoor.
en als er een vlieg geboren werd? die heeft dan toch zeker pech gehad! een vlieg kan niet eens denken

26 jaar terug was ik ook dood. Net zo dood als over 70 jaar. Of ik nog een keer terugkom.. op zich is de kans net zo groot als 26 jaar geleden :D

• Topic Starter Topic Starter
Voor of tegenstanders van een leven na de dood ik denk dat de dood bij ons allemaal onze grootste angst is ik hoop dat we het daar toch tenminste over eens zyn.

Ik vind het wel tof om hier aan te denken, iedereen zal het ooit wel te weten komen, dus maak ik me er nu nog niet druk over. Van de ene kant denk ik: er moet wel íéts zijn, maar anderzijds kan ik me wel vinden bij de persoon die zei: wat was er voordat je geboren was.

Ik weet het niet, lame discussie imo.

Idd, het leven is gewoon van nature onrechtvaardig, niets aan te doen.

Onrechtvaardig is als er een God is die macht heeft om in te grijpen maar dit niet doet, dat is onrechtvaardig.

Als er niemand invloed op kan uitoefenen is het ook niet onrechtvaardig maar gewoon toeval. Dikke pech.

Je hoort die kip op je bord toch ook niet klagen dat hij zo onrechtvaardig aan z'n einde is gekomen. Zo werkt de natuur gewoon.

Mensen hebben een iets te hoge dunk van zichzelf. Ze denken dat ze meer zijn dan alles wat er in het universum is, dus daarom moet er maar iets geregeld zijn om eeuwig door te kunnen leven want eigenlijk ben ik een beetje bang voor de dood. De arrogantie.

Ik zelf kan me alleen voorstellen dat je bang bent voor de dood als je geen goed leven geleid hebt. Als je niet alles hebt gegeven wat je kon. Maar zolang ik netjes m'n best doe heb ik er geen angst voor, waarom zou je. Met een beetje nederigheid zie ik elke dag weer dat ik blij mag zijn voor elke seconde. Waarom dan zeuren dat je nog meer wilt.

ik geloof dat je alleen terugkomt als je een brute fysiek hebt. Mensen aan de juice zijn dus bijna allemaal verzekerd van een leven na de dood. (Behalve herkuul dan:roflol:)

opgevangen worden in het hiernamaals? sorry kerel maar je hebt een zwaar ****ed up wereldbeeld.

Ik zou het niet weten :D

ja en nee, niet op de manier zoals velen van julie het misschien in de hemel zoeken, of reincarnatie. Ik geloof wel dat er tussen nu en de nabije toekomst steeds meer vooruitgang in neurotechnologie ontstaat waardoor uiteindelijk elk deel van je hersenen overgenomen kan worden doormiddel van chips. Wie zegt dat je wanneer je lichaam dan aftakeld niet door kan leven door middel van techniek? (niet echt leven na de dood, maar toch ook weer wel een beetje)

ja en nee, niet op de manier zoals velen van julie het misschien in de hemel zoeken, of reincarnatie. Ik geloof wel dat er tussen nu en de nabije toekomst steeds meer vooruitgang in neurotechnologie ontstaat waardoor uiteindelijk elk deel van je hersenen overgenomen kan worden doormiddel van chips. Wie zegt dat je wanneer je lichaam dan aftakeld niet door kan leven door middel van techniek? (niet echt leven na de dood, maar toch ook weer wel een beetje)

Bewustzijn in androïde lichamen etc.:

http://en.wikipedia.org/wiki/Technological_singularity

Terug
Naar boven