MuscleMeat

Libië wel en Syrië niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
en dat geloof jij ook zomaar?

Ja, het staat in de krant!

Dit soort polls hebben hoe dan ook een betrouwbaarheidspercentage maar over het algemeen benadert zo'n enquête wel aardig de werkelijkheid.

Heel erg verbazingwekkend is het ook weer niet natuurlijk. Een gedeelte van die groep is ook notoir genocide-ontkenner. Enige dommigheid kan die groep dus niet ontzegd worden.

Jabhat al-Nusra Commander in Damascus, Shakir ash-Shami has given his allegiance to the Islamic State #ISIS

Ik twijfel (in tegenstelling tot een aantal maanden terug) trouwens of Assad Syrië ooit weer totaal onder controle krijgt, zowel Koerdisch gebied als 'rebellen' gebied bedoel ik dan. Koerden gaan nooit meer onder volledige autoriteit staan van Assad.

Ik denk dat de aantallen verzetsstrijders erg snel gegroeid is en dat is niet te onderschatten, de opleiding van nieuwe 'rekruten' kan in grote delen van Syrie in alle rust gebeuren en daarmee stijgt ook de kwaliteit in plaats van snelle noodzaak.

En daarbij vraag ik me af of Hezbollah nog keihard door wilt vechten voor geheel Syrie. Ze verliezen meer mensen dan ze denk ik hadden verwacht, het gaat veel langzamer dan gedacht. Ze hebben het voortouw genomen in gevechten die belangrijk waren rondom de grens met Libanon maar als ze nog helemaal naar oost-Syrie moeten en dan op termijn ook nog op moeten boksen tegen stammen op de grens met Syrie/Irak en dat is nog maar 1 tegenstander.

en dat geloof jij ook zomaar?
Is ook zo, waar ik gelezen heb gaven ze zelfs nog hoger %.
Weet je nog die Marokanen die een scheidsrechter doodsloegen en dat alle Marokanen op die gasten hun school het een schande vonden dat ze opgepakt werden, en zeiden dat de scheids het verdiend had enzo...

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Ik twijfel (in tegenstelling tot een aantal maanden terug) trouwens of Assad Syrië ooit weer totaal onder controle krijgt, zowel Koerdisch gebied als 'rebellen' gebied bedoel ik dan. Koerden gaan nooit meer onder volledige autoriteit staan van Assad.

Ik denk dat de aantallen verzetsstrijders erg snel gegroeid is en dat is niet te onderschatten, de opleiding van nieuwe 'rekruten' kan in grote delen van Syrie in alle rust gebeuren en daarmee stijgt ook de kwaliteit in plaats van snelle noodzaak.

En daarbij vraag ik me af of Hezbollah nog keihard door wilt vechten voor geheel Syrie. Ze verliezen meer mensen dan ze denk ik hadden verwacht, het gaat veel langzamer dan gedacht. Ze hebben het voortouw genomen in gevechten die belangrijk waren rondom de grens met Libanon maar als ze nog helemaal naar oost-Syrie moeten en dan op termijn ook nog op moeten boksen tegen stammen op de grens met Syrie/Irak en dat is nog maar 1 tegenstander.
Zei ik ook al maanden geleden, u mad?

Hezbollah heeft een groot belang in het staande houden van de Syrische regering onder Assad, voornamelijk met betrekking op voorraad- en wapenleveringen. De strijders die vallen zijn verwaarloosbaar in vergelijking met de belangen die spelen voor Hezbollah.

De Koerden stonden eigenlijk altijd al aan de kant van Assad omdat deze ze al een zekere vorm van autonomie hadden binnen Syrië. Assad wint op dit moment op vrijwel alle fronten terrein, hoewel de terroristen ook niet moeten worden onderschat. Zelfs delen van de oorspronkelijke opstandelingen van het VSL (Vrije Syrische Leger) hebben zich bij het Syrische regeringsleger aangesloten omdat ook zij zien dat Assad de beste optie is.

Met een beetje geluk weet Assad veel slagkracht te leveren tegen met name ISIS en Al-Nusra (waarvan delen zich aansluiten bij ISIS) zodat ze ook op andere plaatsen mensen verliezen.

Belangen is 1 maar de situatie op de grond is 2 en die situatie is niet zo rooskleurig.

Hezbollah had in eerste instantie vooral het belang om zijn grenzen rebellen vrij te maken (vrijhavens, vrije doorloop) want als die zo je land in kunnen kan dat nog weleens nadelig zijn voor de stabiliteit.

Ze hebben in dat gebied een grote slag gewonnen maar daarna ? Assad heeft laten doorschemeren dat aan het einde van dit jaar de oorlog over zou zijn en dat er nog schermutselingen zouden zijn met terroristen. Of hij heeft gelogen of hij heeft iets te overmoedig gepraat want dat zie ik als volger van deze oorlog niet gebeuren. De grens met Libanon is gezuiverd maar N-W heeft hij nog steeds niet onder controle laat staan het oosten.

Koerden stonden en staan trouwens niet aan de zijde van Assad.

Met een beetje geluk weet Assad veel slagkracht te leveren tegen met name ISIS en Al-Nusra (waarvan delen zich aansluiten bij ISIS) zodat ze ook op andere plaatsen mensen verliezen.
Dit is natuurlijk gebaseerd op niks in tijden van oorlog.

Wat eens sl*t ook

Belangen is 1 maar de situatie op de grond is 2 en die situatie is niet zo rooskleurig.

Hezbollah had in eerste instantie vooral het belang om zijn grenzen rebellen vrij te maken (vrijhavens, vrije doorloop) want als die zo je land in kunnen kan dat nog weleens nadelig zijn voor de stabiliteit.

Ze hebben in dat gebied een grote slag gewonnen maar daarna ? Assad heeft laten doorschemeren dat aan het einde van dit jaar de oorlog over zou zijn en dat er nog schermutselingen zouden zijn met terroristen. Of hij heeft gelogen of hij heeft iets te overmoedig gepraat want dat zie ik als volger van deze oorlog niet gebeuren. De grens met Libanon is gezuiverd maar N-W heeft hij nog steeds niet onder controle laat staan het oosten.

Koerden stonden en staan trouwens niet aan de zijde van Assad.

Dit is natuurlijk gebaseerd op niks in tijden van oorlog.
Vraag me af of jouw idiote zelf nu nog steeds Poetin steunt?

Zo kwam het voorbij op m'n feed. Of het nu prostituees zijn of studentes,blijft gruwelijk wat die gekken daar doen.

khaliddeminstensdertienvoudigemoordenaar.jpg

Die leip is bezig om met stip notering in de top 10 van meest zieke (noot 1) islamieten ter wereld te komen. Kan die wedijveren met die gozer met zijn lange haar.

noot 1: moslims mogen in plaats van ziek 'meest strijdvaardige' lezen.

Dit is zijn leerling onthoofder.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Lekker als je zit te lunchen. Zoals ik nu doe.

is dat niet die r*tard uit almere?

Hallo, hallo. Hij heeft een zware jeugd gehad en kon hij er wat aan doen dat er zoveel moskeeën in NL waren waar geleerden hem vertelden over het salafisme en de jihad.

Dat is de schuld van links Nederland die na de massale immigratie met allerhande subsidiering tot aan honderden moskeeën en scholen in NL op basis van religieuze vrijheid (ja links en vrijheid religie) meenden dat het allemaal in ordnung was. Ja zelfs imams die de koran strikt willen interpreteren en uitleggen konden vrij baan krijgen. Er hebben in het verleden en heden een aantal mensen van divers politiek pluimage gewaarschuwd maar dat waren of populisten of racisten die wilden 'het volk tegen elkaar opzetten' zei men.

Je zou de islamieten in NL maar een keer tegen de borst stuitten dan moet je bang zijn want er zijn er zoveel en ze kunnen ook dreigen, en we hebben geleerd dat intimidatie werkt. Maar zo langzaam aan moeten datzelfde links Nederland, die totaal niet staan voor waardes binnen de islam kleur bekennen.

Las trouwens dat bijna 75% van de Nederlandse moslims (exclusief Indo's en Surinamers) sympathie heeft voor Syriegangsers. Zou bijna PVV gaan stemmen door dat soort sentimenten.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...ndse-moslims-vindt-Syrie-gangers-helden.dhtml
De 'geslaagde' multiculturele samenleving, als het gaat om die groep moslims, is dan ook een farce. Het zou me haast verbazen dat mensen verbaast zijn over de uitkomst van dit onderzoek. Dat zelfs het merendeel van de 3e generatie moslims in dit land sympathie heeft voor de Syriëgangers die naar de andere kant van de wereld reizen om in de naam van allah op beestachtige wijze mensen te vermoorden door o.a. onthoofden en martelen, zegt genoeg over hoe goed deze mensen geïntegreerd zijn in onze samenleving. Deze groep mensen hanteren andere normen en waarden, namelijk die van de Islam.
Het is toch gewoon ziek dat er een grote groep mensen in dit land leeft die het blijkbaar normaal vinden dat je met een groepje mafkezen naar Syrië reist om daar duizenden mensen op brute wijze af te slachten, omdat die mensen niet op de 'juiste' manier in dezelfde god en profeet geloven...

Die Syriëgangers strijden met ISIS voor hun kalifaat. Een kalifaat dat volgens de leider van ISIS, zich eerst zal beperken tot die regio en dan uit zou moeten groeien tot een wereldwijd kalifaat. Oftewel, wereldwijde sharia wetgeving waarin iedereen die niet Soennitisch is wordt vervolgd.
Dit gaat ze natuurlijk nooit lukken, maar het zegt wel iets over de 75% die sympathie heeft voor deze ideologie.
10-15% van de moslims in Nederland is trouwens sjiitisch. Aangezien die niet sympathie zullen hebben voor de Syriëgangers, zijn die 75% van de moslims dus rond de 88% soennitisch, mits 15% van de moslims in het onderzoek sjiieten zijn die niet sympatiseren.

En de politiek? Die staat erbij en kijkt ernaar en laat gewoon alles toe. Af en toe is er een enkeling die zich hier over uitspreekt, waarna diegene massaal door deze moslims met steun van de media en partijen als de PVDA en Groenlinks wordt gestigmatiseerd als extreemrechts, xenofoob, fascistisch, racistisch of soms zelfs nazistisch.

Natuurlijk is er ook een groep moslims die niet zo denkt. Maar die stem hoor je echter zelden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven