Fitness Seller

Biden erkent Armeense genocide

Was het daadwerkelijk genocide?

  • Ja

    Stemmen: 14 87,5%
  • Nee

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal stemmers
    16
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Genocide? Het was een umsiedlungsaktion!
 
Holodomor? Dat was gewoon een mislukte oogst!

1619475362917.png
 
Laatst bewerkt:
Darfur? Orde op zaken stellen mag toch?

:o:o:o
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij waren het de Armenen die met Russische wapens een volkerenmoord startte.
Volgens mij waren het de Ottomanen die eind negentiende eeuw al naar schatting > honderdduizend Armeniërs afslachtten, maar het kan natuurlijk dat het in je argumentatie beter uit komt om zeer selectief te zijn en bijvoorbeeld deze Hamidische bloedbaden niet te melden. Natuurlijk lieten de Armeniërs zich niet altijd zomaar willoos naar de slachtbank leiden, maar het is een mooi staaltje geschiedvervalsing om de schuld van de etnische zuivering van de Armeniërs maar bij de Armeniërs zelf neer te leggen. Het Ottomaanse Rijk stond vanaf de Krimoorlog al op wankelen en in een morbide poging om de boel nog bij elkaar te houden werd er een extreem nationalistische, islamitische koers gevaren waar de christelijke Armeniërs het slachtoffer van werden. Die Armeniërs zijn eigenlijk bijzonder naïef geweest en hebben tot in 1915 nog gedacht dat de jonge Turken wel het beste met hen voor zouden hebben. Daar hebben ze flink voor moeten boeten.
Toen de Ottomaanse regering besloot om ze allemaal het land uit te zetten was het huilie huilie.
Nou, het was vooral huilie-huilie vanwege de bizarre moorddadigheid van die dodenmarsen. Je doet het nu een beetje overkomen alsof ze gezellig bij de grens werden neergezet met hun natje en hun droogje, maar dat is natuurlijk niet helemaal waar.

Actie —> Reactie.
Prima hoor, als je denkt in de lijn van 'ik heb jou een tik verkocht en nu mag jij mij van een klif afwerpen, mijn vrouw en dochter verkrachten en vermoorden, mijn zoon doodslaan, mijn zussen als slavinnen verkopen en mijn ouders onthoofden omdat ze weigeren zich te bekeren tot de islam', dan heb je zeker gelijk ja
(Ik keur geen enkele moord goed maar mijn overgroot-opa en familie heeft het van dichtbij meegemaakt dus ik ken gelukkig de sprookjes en de feiten scheiden van elkaar)
Vooropgesteld is het altijd anders (heftiger) wanneer een historische gebeurtenis invloed heeft (gehad) op je directe omgeving, je familie, je volk, etc. Dat geeft iemand echter niet het recht om de geschiedenis zomaar in het eigen voordeel te verdraaien. De VN beschouwen het al sinds 1985 als een genocide. Je kunt het ook een etnische zuivering noemen, een volkerenmoord, een massamoord, weet ik veel wat. Je kunt het ook allemaal ontkennen of bagatelliseren, ook prima. Je doet maar een eind. Maar als je kiest voor dat laatste - ontkennen of bagatelliseren - dan kun je er op rekenen dat mensen daar tegenin gaan, and rightfully so.
 
Laatst bewerkt:
Wat is die Biden toch goed hè, en dat al in zijn eerste 100 dagen.
Is hij niet de beste vriend van het Israëlische volk ?
Die in 1940 tot 1945 achter het gaas gingen, en nu het Palestijnse volk, dezelfde behandeling proberen te geven ?
 
Is hij niet de beste vriend van het Israëlische volk ?
Die in 1940 tot 1945 achter het gaas gingen, en nu het Palestijnse volk, dezelfde behandeling proberen te geven ?
Nee en nee.
 
Die in 1940 tot 1945 achter het gaas gingen, en nu het Palestijnse volk, dezelfde behandeling proberen te geven?
Ja, de parallellen tussen de holocaust en Gaza–Palestina kennen hun weerga niet.
 
Ik overweeg zo stillaan een muur omheen Ron te bouwen.
 
Back
Naar boven