Fitness Seller

Lichaamsgewicht x eiwitten

JJ306

Cool Novice
Waardering
0
Bodybuilders,

Ik was benieuwd hoeveel gram eiwitten jullie per lichaamsgewicht aanhouden.
Momenteel zit ik op lichaamsgewicht x2,5-3gr eiwitten en vroeg me af of dit teveel was.

Spiermassa groeit lekker vlot en me trainingen gaan ook super. Reden van deze vraag was dat ik met iemand in gesprek kwam in de gym met aardig wat ervaring over bodybuilding. Hij zei dat ik gewoon lichaamsgewicht x1,5-2gr eiwitten moest aanhouden. Omdat het anders teveel zou zijn..

Ik hou me kcals laag en me eiwitten hoog, doel laag vet percentage houden en spiermassa aankomen!

Graag jullie mening/ervaring!

• Topic Starter Topic Starter
Ja, en ben me daar ook wel bewust van. Ik was gewoon benieuwd hoeveel gram eiwitten jullie per dag nemen, dus vandaar.

2g/kg lichaamsgewicht

1,65-1,8g per kg is waarschijnlijk al voldoende, maar better safe than sorry. Meestal wordt 2,2g per kg aangeraden (1g per pond). 2-2,5g is makkelijker rekenen en geeft wat speling.

Te veel deert overigens niet.

Boven de 2g/kg zal het al geen extra invloed meer hebben op de eiwitsynthese, maar eiwit is altijd een hele goede voedingsbron dus meer is niet erg. Boven 300g zou ik wel overdrijven noemen en ik besteed de rest van me calorieen liever aan vetten en suikerrr

lol 2,5g-3g succes met geldverspilling

---------- Post toegevoegd Mon 14 Jan 2013 om 18:46 ----------

jij moet 1-2g is al genoeg ben je pro bodybuilder ofs dat je dat nodig hebt-.-

• Topic Starter Topic Starter
Thanks mannen! Geeft mij een beetje een duidelijker beeld top.

1,5 a 2gr per kg VVM. Sinds wanneer heeft vetweefsel eiwitten nodig;)??

ik tel alleen de de hoogwaardige eiwitten , dus niet de eiwitten uit rijst , brood ect

2 tot 2,5 gram (max)

Ik reken alles mee..

2.5 gram per kg VVM. Het zou wellicht nog wel lager kunnen als je de biologische waarde van de eiwitten uitrekent maar voor die paar happen extra is het niet de moeite waard denk ik.

Boven de 1,8g/kg is er geen meerwaarde meer.

Terug
Naar boven