AndroidHealthClinic

Lichte rug klachten i.v.m squaten

Ano_1993_6

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
75
Dinsdag ging ik squaten, dit doe ik nu ongeveer al 8 maanden zonder enige blesures, of klachten.

Nu deed ik 7x 105kg(geen belt) bij de laaste rep onder aan in de squat positie voelde ik pijn in me onderug.

Heb hierna nog 1 setje 6x110kg gedaan met belt

Hier video:

http://www.youtube.com/watch?v=X-u6sfWiYt0&feature=plcp

Heb er nog steeds beetje last van,soms een steek in me rug.
Is dit ernstig? Of heb ik gewoon verkeerde beweging gemaakt waardoor ik een spier heb verrekt?

Of Komt het door me houding? want waarom dit gebeurde snap ik niet.

Correct me if I'm wrong: maar volgens mij maakt jij een "buttwink" beweging onderin. Waardoor jij jou bekken kantelt en een bolle rug krijgt.

Door dit geintje ben ik ook een paar weken uit de running geweest omdat met rugspier bekneld/verkeerd zat.

• Topic Starter Topic Starter
Correct me if I'm wrong: maar volgens mij maakt jij een "buttwink" beweging onderin. Waardoor jij jou bekken kantelt en een bolle rug krijgt.

Door dit geintje ben ik ook een paar weken uit de running geweest omdat met rugspier bekneld/verkeerd zat.

Ja zo iets zag ik ook al, maar wist niet dat dit zoveel schade kon aanrichten, enige idee hoe je dat moet verhelpen?

Ik denk dat me voeten meer bij elkaar moet doen, denk dat het komt omdat me hamstrings niet echt flexibel zijn

Laatst bewerkt:
Probleem ondekt zit nog wel met rug pijn :(

Dacht dat het niet goed was je voeten als een X te plaatsen?

Dacht dat het niet goed was je voeten als een X te plaatsen?

Hoe breder je gaat staan hoe verder je tenen naar buiten horen te wijzen. Als je wijder gaat staan en dan niet de stand van je voeten wijzigt gaan je knieën op een onnatuurlijke wijze buigen.

Hoe breder je gaat staan hoe verder je tenen naar buiten horen te wijzen. Als je wijder gaat staan en dan niet de stand van je voeten wijzigt gaan je knieën op een onnatuurlijke wijze buigen.

dg80, kan jij mij vertellen waarom ik pijn in me rug heb van het squaten? of zou het komen door butwink?

abbo

Mijn lieve lieve moeder kraakt me rug zo nu en dan en dan voel ik me wat ' vrijer '.

Ik maak wel dezelfde butt wink

dg80, kan jij mij vertellen waarom ik pijn in me rug heb van het squaten? of zou het komen door butwink?

Ik vind jouw squats er eigenlijk wel netjes uitzien (spanning in jouw rug zou nog iets meer kunnen, en misschien nog iets meer tijd nemen om goed te gaan staan en na elke rep weer even focussen bovenin op de volgende rep) . Je hebt inderdaad iets een budwink onderin. Misschien zou je het meer in jouw bijoefeningen moeten gaan zoeken. Dus echt het gedeelte waar je last krijgt in je rug te gaan verstevigen.

Mesuty postte laatst een filmpje in z'n log over rugklachten. Werd in dst filmpje uitgelegd wat je moest trainen als je aan bepaalde dingen voldoet en wat juist niet.

Mesuty postte laatst een filmpje in z'n log over rugklachten. Werd in dst filmpje uitgelegd wat je moest trainen als je aan bepaalde dingen voldoet en wat juist niet.

Zou ik morgen wel borst en triceps kunnen traine of?
Ik ga eens kijke naar dat

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 00:49 ----------

Ik vind jouw squats er eigenlijk wel netjes uitzien (spanning in jouw rug zou nog iets meer kunnen, en misschien nog iets meer tijd nemen om goed te gaan staan en na elke rep weer even focussen bovenin op de volgende rep) . Je hebt inderdaad iets een budwink onderin. Misschien zou je het meer in jouw bijoefeningen moeten gaan zoeken. Dus echt het gedeelte waar je last krijgt in je rug te gaan verstevigen.

Bedankt, ff opgezocht heb pijn in Thoracolumbar fascia , plank of hyperexsions ga ik proberen om het versterken, ook ga ik meer stretchen

Terug
Naar boven