Fitness Seller

Lifestyle veranderen

Bezoekers in dit topic

-
 
Laatst bewerkt:
20, dat is nog jong, dan ga je toch nog een hoop wieberen, opleiding, baan, andere interesses.
 
-
 
Laatst bewerkt:
markd1984 Ja klopt maar het voelt als ik nu niet verander dat ik een "loser" ga worden als ik 25 ofzo ben daarom wil ik zo snel mogelijk veranderen snap je.

Het is al een grote stap in te zien dat als je zo verder doet je een 'loser' gaat worden.
Dat is al heel belangrijk!!!

Wil je wat weten?
Ik heb ooit heel diep gezeten. Heb 7 jaar van mijn leven verspild aan slechte vrienden, coke verslaving, schulden opgestapeld, baan verloren enz...
Ben zelfs uit mijn appartement gezet wegens huurachterstal.

Van de één op de andere dag heb ik mezelf voorgenomen: 'als ik nu verder doe komt het nooit meer goed'.
Ben van de ene op de andere dag gestopt met coke. Mijn 'vrienden' de rug toegekeerd. Opnieuw een goede baan gezocht enz...
Kortom, mijn leven opnieuw op de goede rails gezet zoals het hoort.

Ook opnieuw begonnen met trainen.

Situatie nu: Goede baan, geen schulden meer, leuke vriendin met wie ik samenwoon, 2 kids...

Ik bedoel maar, als je het echt wil dan kan je het. Maar alles begint met het ECHT TE WILLEN.

Er zijn nog jongens uit mijn vroegere omgeving die nog steeds aan de coke zitten, zwaar drinken.
Die boven de 40 zijn en die NIETS hebben. Helemaal NIETS;

Je bent nog jong. Geloof me, je wil niet wakker worden op je 32e en beseffen dat je jaren van je leven hebt vergooid aan al die shit.

Het is heus niet zo moeilijk als je denkt. Hou in je achterhoofd dat je er veel voor terugkrijgt.

;-)
 
Uiteindelijk is het vaak heel simpel, je kunt elke seconde van de dag het roer omgooien, vanaf dat moment is alles anders. Het duurt dan misschien even om het puin uit het verleden te ruimen maar vanaf het moment dat je beslist dat het anders moet zal het ook anders gaan.
 
markd1984 Ja klopt maar het voelt als ik nu niet verander dat ik een "loser" ga worden als ik 25 ofzo ben daarom wil ik zo snel mogelijk veranderen snap je.

Doe het dan, breek met je verleden en kijk niet meer achterom. Ik heb dit in een vorig leven ook gedaan en heb er nog geen enkel moment spijt van gehad.
 
Doe het dan, breek met je verleden en kijk niet meer achterom. Ik heb dit in een vorig leven ook gedaan en heb er nog geen enkel moment spijt van gehad.

Je vrienden van toen ook niet ;) hèhèhè
 
Ik kan je wel vertellen dat degenen die nog in leven zijn nu allemaal naar me opkijken :)

dat herken ik ook wel...
Als ze zien wat zij nu missen dan zie je in hun blik dat ze betreuren niet dezelfde keuze gemaakt te hebben. En nog vertikken ze het.

Maar ik heb er eerlijk gezegd geen medelijden (meer) mee. We hebben niet voor de makkelijkste weg gekozen en hebben het zelf moeten doen.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Aangezien enige herkenning van mijzelf op zijn plaats is, ga ik je een paar goude adviezen geven die mij erdoor heen hebben geholpen, ik was wat langer aan de blow en sigaretten verslaafd (9 jaar) en eveneens mijn vrienden ook.

Ik heb uiteindelijk naar de jellinek kliniek gegaan voor afkicken, is makkelijker omdat je goede steun krijgt wat onmisbaar is (althans vind ik) een ´atta-boy´ of ´goed gedaan´ na een maand gestopt te hebben kan het verschil van de wereld betekenen, maar goed ff een paar practisch op een rijtje voor blow/roken stoppen:

1. Roken DOET NIETS VOOR JE. (ja, das echt waar, het ´relaxende´ is merely diep en goed ademhalen´ - geloof dit en niks anders.
2. Blowen, (is handig om te weten wat je ´triggers´ zijn maar hoeft niet), als je ´trek´ hebt, probeer jezelf te vragen, ´waar voel ik dit´ dit helpt enorm en heeft mij verbazingwekend vaak een shift gegeven van aandacht en de trek of veel minder of weg. Klinkt raar, maar werkt heel goed.
3. Zie ook 1, neem iemand, wie dan ook mee in je proces, zo'n atta-boy na de 1ste maand is een lifesaver, en geeft de moed/strength voor maand 2 en 3 en daarna is het game over voor de verslaving anyway.
4. Stop niet (ja dit is kind-of paradoxaal) blowen en drinken tegelijk, kans dat jouw stress levels, door het plafond heen knallen is gigantisch hoog, aangezien drinken en blowen beide een stress verlagende resultaat te weeg brengen, zal deze beide tegelijk stoppen bijna invetiably leiden tot geen van beide stoppen.
5. Laatste maar zeker niet het minst, lees 10 blz van een goed boek per dag, dit zal je inspiratie geven, en leren je verleden op een juiste manier te interperteren, persoonlijke aanrader is´ the slight edge´ echt een goud boek.

Nog een laatste ding (ooit is gezien bij zo'n AA meeting van een serie en klonk wel goed), er zijn okay dagen waar je geen zin hebt in drugs/drank en de dag doorkomt, en dan zijn er geweldige dagen waar je wel zin hebt in drugs/drank en de dag doorkomt.
Success, en remember, verliezen is een gewoonte, maar winnen ook.

Wortel out.
 
Ben het zeker met het punt eens dat je 'slechte' vrienden achter je moet laten. Hoewel dit erg moeilijk kan zijn. Vooral als veel van je vrienden 'slechte' vrienden zijn zoals in mijn geval: ze moedigen me totaal niet aan tot een gezonde levensstijl, vinden het maar onzin dat ik veel sport en op mijn voeding let ('je ziet er goed genoeg uit!' 'je bent teveel met je uiterlijk bezig!' 'je moet gewoon genieten!' - niet begrijpende dat ik het niet alleen doe om er goed uit te zien) en doen zelf geen fuck met hun leven (jarenlang onnodig uitkering trekken zonder enig doel in hun leven). Erg frustrerend. En ik moet zeggen, de vrienden/kennissen die ik heb die wel supportive zijn, cool vinden wat ik doe, zelf ook vette shit doen... dat zijn de mensen die mij inspireren, waar ik energie van krijg en welke een positieve invloed op me hebben.

Wat betreft roken en drinken: cold turkey werkt het beste. Je moet het alleen zelf echt willen en volledig achter je eigen keuze staan.

Qua sport en voeding is het in mijn ervaring beter om die switch iets geleidelijker te maken. Anders sport je jezelf uit de naad, ben je ineens compleet anders aan het eten (met een beetje pech veel dingen die je niet zo lekker vind) en als het dan ff tegenzit laat je dat allemaal zo makkelijk weer vallen. Als je je voedingspatroon langzaam maar zeker aanpast, word het 'normaal' en niet een soort van straf voor jezelf. Dan heb je ook de tijd om uit te zoeken wat je lekker vind enzo :)

succes in ieder geval, ik hoop dat het goed gaat
 
Je leven verander je niet met handelingen. Je leven verander je met mindset.
Ik heb ook vrienden met slechte gewoontes en als ik met ze afspreek beïnvloed dat zeker. Maar dat wil niet zeggen dat je ze klakkeloos moet dumpen (behalve dan "slechte vrienden"... Wat zijn "slechte vrienden" !?)

Anyways. Het draait om mindset en discipline. Begin van mij part met een prioriteiten lijstje van wat voor jou het belangrijkst is in het leven. Voor mij ziet dit er zo uit:

1. Mijn gezondheid (3x in de week trainen ... als ik niet gezond ben, kan ik er niet voor anderen zijn)
2. Mijn gezin
3. Mijn werk (werk > plezier)
4. vrienden
5. hobby
...
60. Cardio

Houd je 100% aan je prio lijst. Als een lagere prio wil botsen met een hogere, moet er wel een VERDOMD goede reden zijn. Dat brengt me op de volgende: Doe niet aan uitzonderingen. Uitzonderingen introduceren een grijs gebied waardoor je focus verslapt. Voor mij is 2e kerstdag geen reden om niet te trainen. Ook als ik ziek ben en nog kan staan, ga ik trainen. Al is het maar om het ijzer te voelen. Nu is het wel zo dat ik een home gym heb :-S
 
Mijn tip is: maak het jezelf allemaal niet te zwaar.

De omslag naar je nieuwe leven moet geen opgave zijn maar een bevrijding.

Hou ook in je hoofd dat niet alles voor altijd hoeft te zijn.
Begrijp dat als je nu niet meer drinkt en blowt dat dat niet betekend dat
je het NOOIT meer kan doen, je kan het altijd nog doen, maar nu moet je
even van de verslaving afkomen, vervolgens kan je bijv. een keer een biertje drinken.

In tegenstelling tot wat iedereen hier roept: Je vrienden de rug toe keren. dat heeft voor mij nooit gewerkt.

De jongens met wie ik in groep 1 zat op de basisschool, zijn de zelfde jongens met wie ik mijn eerste maanden in de lik moest zitten, en de eerste keren dronken was, en stoned, en natuurlijk geen van ons die ooit een diploma heeft gehaald.

Moet eerlijk toegeven dat ik een paar jaar van mn leven heb verpest, maarja, wat is verpest? ik bedoel, ik heb wel lol gehad, en zou
die jaren eigenlijk nooit willen missen.

Ik ben nu 25 en heb gewoon een goede baan, een koophuis, 2 autos, mn vrouw hoeft niet te werken, en 2 kids.

& guess what, je ziet me zo nu en dan op de block, met dezelfde boys, met een drankie en jonko.

Wat ik wel besefte was dat ik ook niet kon doorgaan met ''lang-leve-de-lol leventje'' en dat is het aller belangrijkst,
beseffen dat het zo niet door kan, en jij bent nu op dat punt.

Leer je sterke punten kennen en borduur daar op door, zorg dat je qua werk of opleiding echt doet
wat je leuk vind, alleen dan kan je slagen in wat je doet.
 
Mijn tip is: maak het jezelf allemaal niet te zwaar.

De omslag naar je nieuwe leven moet geen opgave zijn maar een bevrijding.

Hou ook in je hoofd dat niet alles voor altijd hoeft te zijn.
Begrijp dat als je nu niet meer drinkt en blowt dat dat niet betekend dat
je het NOOIT meer kan doen, je kan het altijd nog doen, maar nu moet je
even van de verslaving afkomen, vervolgens kan je bijv. een keer een biertje drinken.

In tegenstelling tot wat iedereen hier roept: Je vrienden de rug toe keren. dat heeft voor mij nooit gewerkt.

De jongens met wie ik in groep 1 zat op de basisschool, zijn de zelfde jongens met wie ik mijn eerste maanden in de lik moest zitten, en de eerste keren dronken was, en stoned, en natuurlijk geen van ons die ooit een diploma heeft gehaald.

Moet eerlijk toegeven dat ik een paar jaar van mn leven heb verpest, maarja, wat is verpest? ik bedoel, ik heb wel lol gehad, en zou
die jaren eigenlijk nooit willen missen.

Ik ben nu 25 en heb gewoon een goede baan, een koophuis, 2 autos, mn vrouw hoeft niet te werken, en 2 kids.

& guess what, je ziet me zo nu en dan op de block, met dezelfde boys, met een drankie en jonko.

Wat ik wel besefte was dat ik ook niet kon doorgaan met ''lang-leve-de-lol leventje'' en dat is het aller belangrijkst,
beseffen dat het zo niet door kan, en jij bent nu op dat punt.

Leer je sterke punten kennen en borduur daar op door, zorg dat je qua werk of opleiding echt doet
wat je leuk vind, alleen dan kan je slagen in wat je doet.

Als iets echt een verslaving is moet je er wel voor de rest van je leven afblijven :)
 
Als iets echt een verslaving is moet je er wel voor de rest van je leven afblijven :)

Ja misschien ook wel.

Maarja de gedachten bij mij dat ik voor altijd moest stoppen met blowen en drinken deed mij toen alleen maar meer smoken en drinken.
 
Ja misschien ook wel.

Maarja de gedachten bij mij dat ik voor altijd moest stoppen met blowen en drinken deed mij toen alleen maar meer smoken en drinken.

Iemand die bv een drankverslaving had en ermee gestopt is kan ook niet zomaar zeggen we gaan er eentje drinken.
 
Back
Naar boven