MuscleMeat

Light producten consumeren

Blain

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Hi all,

Ik hoor het de laatste tijd steeds vaker, dat light producten echt slecht zijn voor je gezondheid. Naast de schadelijke stoffen zoals aspartaam en gelijkwaardige varianten, kan het je toch dik maken.

Ik was zelf altijd in de veronderstelling.. ach dat valt wel mee. Maar als je er bij stil staat.. je eet of drinkt er ongemerkt best veel van.
Het zit ook veel in whey shakes of pre workout shakes. En daarin kan ik er best mee leven, maar als in cola of andere rotzooi hoef ik het echt niet meer.

Ik heb het vorige week van een dokter gehoord, en ook van een homeopaat deze ochtend. Er zitten geen kcal in, en dat is prima, maar je lichaam (hersenen) proeven zoetstof en denken aan suiker, en gaan dan het eten wat je eet daarbij opslaan als vet.

En ik merk eigenlijk zelf ook wel, ik zit de laatste 2 weken veel cola light te drinken en merk weinig progressie in mijn cut, dan dat ik dat met water en thee deed.
En hoe meer zoetstoffen ik consumeerde, des te meer drang kreeg ik om meer zoetstoffen in te nemen, en kreeg door de zoetstof extra trek en honger leek het geval.

Je hoeft niet lang te zoeken op internet om de geschiedenis en schadelijkheid te achterhalen van deze zoetstoffen.

I am just saying.. avoid light shit! Wat vinden jullie?

Laatst bewerkt:
Onzin, je gaat geen insuline produceren van de smaak.

En sowieso, homeopaten :')

Trek zelf je conclusies:
nqqkxt.jpg

Betreft aspartaam.

Laatst bewerkt:
smaak is front office net als alle basis zintuigen, heeft niets te maken met de werking van je lichaam. Het proeft misschien net als suiker, maar je lichaam merkt het verschil als tussen dag en nacht. Je houd je lijf niet voor de gek.

Het psychologische effect dat je misschien meer wil eten is een ander verhaal, maar dat heb je nogsteeds zelf in de hand.

• Topic Starter Topic Starter
Je bloedsuiker spiegel veranderd door zoetstof

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

getXXL: prachtig onderzoek.. zelf gemaakt?

---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

Misschien moet je eens een fysiologieboek openslaan. Het is de glucosewaarde in het bloed dat de afgifte van insuline stimuleert en niet de smaak.

Heb die tabel uit een abstract geplukt een tijd geleden, originele bron weet ik zo niet uit m'n hoofd op het moment.

RESULTS: Glucose ingestion resulted in a prolonged and significant signal decrease in the upper hypothalamus (P < 0.05). Water, aspartame, and maltodextrin had no such effect. Glucose and maltodextrin ingestions resulted in similar increases in blood glucose and insulin concentrations. However, only glucose triggered an early rise in insulin concentrations. Aspartame did not trigger any insulin response.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16280432

En zoals boes83 dus al aangeeft ;)

De reden dat dat hardnekkige gerucht bestaat komt uit de hoek van diabetici waar voor wordt gewaarschuwd dat ze ook moeten uitkijken met light producten, niet zo zeer om de zoetstoffen die deze producten bevatten, maar deze bevatten vaak ook gewoon nog suikers!

Laatst bewerkt:
Het is reactie tegen reactie, en onderzoek tegen onderzoek.
Ik heb mijn besluit gemaakt.

Ben ik benieuwd uit welke onderzoeken jij jouw uitspraken haalt, ik kan ze niet vinden namelijk. (In ieder geval niet met 'n snelle zoektocht op pubmed)

[Link niet meer beschikbaar]

1 van de vele artikelen

Is een artikel over een studie. Verder is de desbetreffende studie geen in vivo studie bij mensen, mijn post heeft dus een sterkere bewijslast.

Edit:
Link naar het origineel doet het ook niet meer, dus kan het verder niet lezen, dus kan ook niet lezen of de geschreven tekst door de artikelmaker correct is.

Edit2:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...jk-onderzoek-om-standpunt-onderbouwen-218174/
http://forum.dutchbodybuilding.com/...-studies-wetenschappelijke-bewijslast-108228/
Misschien een idee om na het lezen van deze twee threads opnieuw het onderwerp te onderzoeken en je mening te herzien.

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

1 van de vele artikelen

Heb je dat artikel wel gelezen? Ik citeer:
Ratten die kunstmatige zoetstoffen werden gevoerd, aten langer door dan ratten die suiker te eten kregen.

De kans dat je na het eten van zoetjes trek blijft houden en weer iets gaat eten is dus groter, dan wanneer je gewone suiker in de koffie doet.

Ratten krijgen dus alleen maar meer trek, waardoor ze dikker worden. Mocht het bij mensen ook zo zijn dat ze meer trek krijgen dan is het aan jou om niet meer te gaan eten.

Meerdere dokters/experts hebben deze uitspraken gedaan, en daarnaast voegt het middel 0,0 toe aan je gezondheid. Los van het discussie punt of het schadelijk is of niet.

Ik hou het op water, thee, en verse fruitsappen, light producten ga ik niet bewust kopen.

---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Heb je dat artikel wel gelezen? Ik citeer:

Ratten krijgen dus alleen maar meer trek, waardoor ze dikker worden. Mocht het bij mensen ook zo zijn dat ze meer trek krijgen dan is het aan jou om niet meer te gaan eten.

Dus wat is dan de waarde van een light product in de cut? 0,0 dus.

Je snapt dat je nu eigenlijk loze uitspraken doet? Iedereen kan van alles zeggen, zonder onderbouwing geeft het echter niet. Ik heb je twee links gegeven, doe er wat mee. Ik heb liever dat je een goed onderbouwde mening hebt dan dat je blind afgaat op artikelen uit kranten en andere media.

Meerdere dokters/experts hebben deze uitspraken gedaan, en daarnaast voegt het middel 0,0 toe aan je gezondheid. Los van het discussie punt of het schadelijk is of niet.

Ik hou het op water, thee, en verse fruitsappen, light producten ga ik niet bewust kopen.

---------- Toegevoegd om 21:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Dus wat is dan de waarde van een light product in de cut? 0,0 dus.

Ja en gewone frisdrank brengt wel iets bij aan de gezondheid ???
Ik drink zo nu en dan eens een light versie om eens iets anders te drinken dan water. Zou niet weten waarom je in de cut trouwens frisdrank wil gaan drinken. (ik drink het zelfs niet in de bulk)

Je snapt dat je nu eigenlijk loze uitspraken doet? Iedereen kan van alles zeggen, zonder onderbouwing geeft het echter niet. Ik heb je twee links gegeven, doe er wat mee. Ik heb liever dat je een goed onderbouwde mening hebt dan dat je blind afgaat op artikelen uit kranten en andere media.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20589192

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

Ja en gewone frisdrank brengt wel iets bij aan de gezondheid ???
Ik drink zo nu en dan eens een light versie om eens iets anders te drinken dan water. Zou niet weten waarom je in de cut trouwens frisdrank wil gaan drinken. (ik drink het zelfs niet in de bulk)
Je drinkt het zo nu en dan, maar nooit in de cut of in de bulk. euhmm oke.

Zoals je ziet heb ik nooit gezegd dat gewone frisdrank iets toevoegd.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20589192

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

Je drinkt het zo nu en dan, maar nooit in de cut of in de bulk. euhmm oke.

Zoals je ziet heb ik nooit gezegd dat gewone frisdrank iets toevoegd.

Ik drink nooit frisdrank, zo nu en dan eens een light product.
Voornamelijk een redbull light.
En meer trek hebben... als je je aan je schema houdt is er geen probleem toch.

als jij een voedings schema hebt... heb ik net echt trek om nog is exstra te gaan eten

ondanks light producten

Als je wat discipline hebt is dat toch geen probleem.
We doen hier niet mee aan een sport voor watjes toch?

http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/1996.pdf

---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

Als je wat discipline hebt is dat toch geen probleem.
We doen hier niet mee aan een sport voor watjes toch?
Het vormt ook geen probleem, en een watje is bij mij totaal geen sprake, beetje vreemd dat je dat naar voren haalt.

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:36 ----------

als jij een voedings schema hebt... heb ik net echt trek om nog is exstra te gaan eten

ondanks light producten
Alsof een voedingsschema bepaalt wanneer je trek hebt?! leg eens uit...

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------

Wat wil je hier precies mee zeggen? Full-text rept geen woord over insuline.
Zie mijn laatste post PDF, kans op kanker is groter...

Terug
Naar boven