Bia
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 48
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/1996.pdf
---------- Toegevoegd om 21:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------
Het vormt ook geen probleem, en een watje is bij mij totaal geen sprake, beetje vreemd dat je dat naar voren haalt.
---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:36 ----------
Alsof een voedingsschema bepaalt wanneer je trek hebt?! leg eens uit...
---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------
Zie mijn laatste post PDF, kans op kanker is groter...
a) dierenstudie
b) heb je uberhaupt zelf het artikel gelezen? Absurd hoge dosissen die geen mens ooit uberhaupt KAN halen mocht je het extrapoleren naar een mens. Kom op zeg..
c) je had het eerst over meer vetopslag, en nu over kanker..?
Toevalligerwijs, ja. Zou juist vreemd wezen als ze iets op de markt brengen zonder het eerst uitgebreid te hebben getest op mensenDus jij denkt dat alles wat je aan troep in je lichaam krijgt, met medicijnen en andere stoffen allemaal worden getest op mensen? kom op!

Dude, dosissen van 1900mg tot 4000mg/kg lichaamsgewicht per dag. Ik weeg 103kg, dat is 195gr tot 412gr aspartaam per dag. Als ik dat al in m'n gehele leven wegkrijg aan aspartaam ga ik het knap vinden van mezelf. Wederom, dierenstudie, lees die link die ik eerder gaf.Ik heb dit gelezen, uiteraard!
Het zijn hoge doseringen, maar als het op een kort termijn al meetbaar is met relatief hoge doseringen, wat kan dat doen na 40 jaar, of langer consumeren?
Het artikel dat jij poste laat zien dat er bij aspertaan Geen verhoging van insuline was.Wat wil je hier precies mee zeggen? Full-text rept geen woord over insuline.

50mg/kilo , voor een man van 80 kilo, dus 4000mg / dag, is 7liter cola.De FDA heeft een aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) van 50 mg/kg lichaamsgewicht bepaald. Dat komt overeen met 22 blikjes light (7 liter) frisdrank per dag voor een man van 80 kg en met 15 blikjes (5 liter) voor een vrouw van 55 kg. De Europese Unie heeft een ADI van 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd.
Onderzoeken in verschillende landen hebben aangetoond dat gemiddeld 2 tot 4 mg/kg aspartaam per persoon wordt ingenomen in Europese landen. Een hoge inname van meer dan 10 mg/kg treedt op bij 2,5% van de onderzochte personen.[5]
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2892765/?tool=pubmedA double blind study subjected 55 overweight youth to 13 weeks of a 1,000 Kcal diet accompanied by daily capsules of aspartame or lactose placebo. Both groups lost weight, and the difference was not significant. Weight loss was attributed to caloric restriction [27]. Similar results were reported for a 12-week, 1,500 Kcal program using either regular or diet soda [28].
Ga je in bron 19 (=http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3714671) kijken:The American Cancer Society study conducted in early 1980s included 78,694 women who were highly homogenous with regard to age, ethnicity, socioeconomic status, and lack of preexisting conditions [19]. At one-year follow-up, 2.7 percent to 7.1 percent more regular artificial sweetener users gained weight compared to non-users matched by initial weight. The difference in the amount gained between the two groups was less than two pounds, albeit statistically significant.
The data do not support the hypothesis that long-term artificial sweetener use either helps weight loss or prevents weight gain.
Ik kon de full text van de bron niet vinden, maargoed al zou het waar zijn: in 7 tot 8 jaar een BMI van 0.77 hoger, dat is dus voor iemand van 1.80 2.5kg (0.77*1.80^2), in 8jaar 3,25 kilo erbij of 5.75kg erbij... ACHT jaar, 2,5 kilo... Kan ik mee leven..The San Antonio Heart Study examined 3,682 adults over a seven- to eight-year period in the 1980s [18]. When matched for initial body mass index (BMI), gender, ethnicity, and diet, drinkers of artificially sweetened beverages consistently had higher BMIs at the follow-up, with dose dependence on the amount of consumption. Average BMI gain was +1.01 kg/m2 for control and 1.78 kg/m2 for people in the third quartile for artificially sweetened beverage consumption
Want dat is allemaal met 1meal (mss eet je in het volgende meal dat juist wel minder, etc) of met een lijstje van waar je trek in hebtPreload experiments generally have found that sweet taste, whether delivered by sugar or artificial sweeteners, enhanced human appetite. Aspartame-sweetened water, but not aspartame capsule, increased subjective appetite rating in normal weight adult males [33]. Aspartame also increased subjective hunger ratings compared to glucose or water [34]. Glucose preload reduced the perceived pleasantness of sucrose, but aspartame did not [34]. In another study, aspartame, acesulfame potassium, and saccharin were all associated with heightened motivation to eat and more items selected on a food preference list [35]. Aspartame had the most pronounced effect, possibly because it does not have a bitter aftertaste. Unlike glucose or sucrose, which decreased the energy intake at the test meal, artificial sweetener preloads either had no effect [33,35] or increased subsequent energy intake [36,37]. Those findings suggest that the calorie contained in natural sweeteners may trigger a response to keep the overall energy consumption constant.
Je bloedsuiker spiegel veranderd door zoetstof
---------- Toegevoegd om 18:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------
getXXL: prachtig onderzoek.. zelf gemaakt?
Er zijn er een hele hoop gedaanOke, misschien reageerde ik wat te..
Er zijn gewoon te weinig studies gedaan om aan te tonen: zoetstoffen wel/niet.
en allemaal tonen ze vrij weinig aan (behalve in extreem hoge dosissen), zie mijn posts en zie pubmed enzoJe kan dus prima dingen als crystal clear, cola light, redbull light etc drinken en zoetstof gebruiken voor bijvoorbeeld kwark en dergelijken?Krijgen we dat gezeur nou weer? Hoe vaak moet nog herhaald worden dat zoetstoffen niet schadelijk zijn, tenzij je er ziek veel van zou gaan eten/drinken?
Light producten zijn soms gewoon handig in de cut, gewoon het idee dat je niet altijd water en smaakloze dingen moet eten en drinken, en ondertussen krijg je toch geen extra kcal binnen. Zolang je je aan je schema houdt kan het dus helpen.
Ja, maar ga er niet te veel van drinken elke dag. (zie eerdere posts, aangerade hoeveelheid is 50mg/kg / dag , extreem veel dus)Je kan dus prima dingen als crystal clear, cola light, redbull light etc drinken en zoetstof gebruiken voor bijvoorbeeld kwark en dergelijken?
Het gaat niet om de insulinepiek, of om het 'suiker' gevoel dat je er van krijgt.
De stoffen zijn gewoon onnatuurlijk, je lichaam herkent ze niet en weet niet goed wat het er mee aan moet.
Daarom zijn zoetstoffen ongezont. Punt
p.s. Je bloedsuiker schommeld bij alles wat je consumeert, ook bij vet en eiwit, zelfs als je een vliegje opeet en je zou het meten fluctueerd je bloedspiegel. Of je nu meer honger krijgt na het consumeren van zoetstof dat geloof ik niet zozeer.

Af en toe ja waarom niet.Je kan dus prima dingen als crystal clear, cola light, redbull light etc drinken en zoetstof gebruiken voor bijvoorbeeld kwark en dergelijken?
oh oh oh wat een standaard gezeik weer..Volgens mij ligt het er ook aan op welke manier het "light" gemaakt wordt.
Als je bijv. een stuk kaas neemt, normaal 45+ ofzo, dan heb je ook een 30+ variant, en daar staat ook vaak "light" op, omdat het lekker verkoopt.
Maar het verschil daar is bijv. dat er simpelweg melk gebruikt wordt met minder vet er in (noem het magere melk als je wil).
Maar al die dingen waar op staat, 0% vet en 0% suiker, ja dat ga ik dus echt niet nemen want daarvan kan je wel raden dat er andere zooi in zit die op welke manier dan ook niet goed voor je is.
Het meest stomme, en iets waar ik me echt aan kan irriteren ook, zijn dingen als chips light, cola light (of cola zero), patat light, enz.
Oftewel, ongezond eten "light" maken zodat het zogenaamd niet slecht is... Ja dikke ***** , als je gezond wil doen dan eet je het bovenstaande gewoon niet, klaar.