XXL Nutrition

Linker en rechter arm even sterk krijgen

Fabeltjes

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
64kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik heb in het verleden mijn linker arm gebroken. Hierdoor is mijn linker arm een stuk zwakker dan mijn rechter. Ik train in principe altijd met dezelfde gewichten voor links en rechts maar toch valt het me op dat er een groot verschil zit tussen beide armen en inmiddels ook me schouders een beetje. Vooral bij pullups merk ik het verschil duidelijk. Wat is een goed schema of programma om dit verschil weg te werken. Moet ik een tijdje alleen nog met links trainen en wat spierverliezen in me rechter of alleen meer oefeningen met links doen?

Alvast bedankt ;)

Gewoon zo door blijven gaan. Dan trekt het vanzelf wel bij, zal wel een tijd overheen gaan.

Altijd gewoon alles met bijde armen even veel en zwaar blijven doen!
Dan trekt het na verloop van tijd gewoon bij!

• Topic Starter Topic Starter
Ok maar ik heb het gevoel dat als ik bijv. triceps train met een apparaat waarbij ik beide armen gebruik ik duidelijk rechts meer gebruik dan links. Is het dan beter om biceps en triceps alleen nog met losse gewichten te trainen ?

Losse gewichten dan inderdaad en eerst met links beginnen.

Altijd eerst beginnen met de zwakke arm. Ook belangrijk is dat je maar evenveel reps/sets doet met je goede arm als met je mindere, anders blijft deze vooruit lopen.

Terug
Naar boven