MuscleMeat

linker schouder

peewster

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb nu een maand last van ik denk mijn linkerschouder gewricht.
meestal heb ik het tijdens het bankdrukken..
Als ik de stang laat zakken voel en hoor ik een knak in mijn schouder en dat kan ook soms steken... ook buiten het sporten voel ik het als ik mijn schouder van voor naar achteren beweeg... wat kan ik hier aan doen is mijn vraag.

Doe je aan opwarmen en stretchen? Zo ja en je doet het goed dan gewoon even wat rust en dan maar weer kijken. Of gelijk langs de fysio als je dat wilt.

Ga op je eigen gevoel af, niemand hier kan beoordelen wat bij je pijn doet, hoe veel etc. ;)

• Topic Starter Topic Starter
ja opwarmen doe ik wel maar hoeveel je precies moet opwarmen weet ik eigenlijk niet precies en stretchen doe ik ook wel. Het is niet zo dat het ondragelijk is maar je voelt het wel zo nu en dan.

Opwarmen, je moet het gevoel hebben dat je spieren heavyduty werk aan kunnen. Niet eerde.

ok en dan in de zin van 3 x 8 opwarm setjes dus ?

ok nou ik hoop dat de klachten hiermee verdwijnen, aangezien ik vannacht dus niet op mijn zij kon liggen.. maar goed, zal wel weer los lopen

FLX zei:
Opwarmen, je moet het gevoel hebben dat je spieren heavyduty werk aan kunnen. Niet eerde.

Idd.. Lekker warm "lopen" door bv effe te pompen ofzo, dan voel je ook dat je zware gewichten ECHT aankan..

Ik vind al die reacties wel goed maar ik denk als je zo sukkelt met je schouder moet je gewoon naar een sportarts gaan.

Ik had ook last en ik kreeg meer en meer het gevoel dat m'n schouder zou ontwrichten. Ik ging naar een kinesist die mij vroeger nog behandeld had en die zei, veel oefeningen voor je Rotator Cuff en lange sets en dat zal alles strakker maken. Al goed en wel, en het is waar ook.

Maar ik ging naar de sportarts en uiteindelijk had ik een tekort aan mobiliteit in m'n nek, alles overbelast, stijf en stram en dat moest los gewerkt worden en dan pas kon mijn schouder ook terug genezen, want de nek is de basis van de schouder.

Dus kraken en stretchen door een kinesist was de oplossing en nu is mijn schouder idd veel beter. Zo zie je maar he!

Want als je blijft doortrainen zonder dat je echt iets weet doe je meer kwaad dan goed zoals ik deed! En een schouder is een delicaat iets, dus ga liever naar de arts dan hem verder naar de kloten te helpen.

Train je rug, biceps, borst of triceps dan gebruik je zoiezo altijd je schouder he dus pas op.

ik heb er ook last van gehad en nog steeds
maar bij mij is het me pees en dat hebben ze na wat onderzoeken en echo gezegd
maar toch krijg ik nog een mri scan voor het zekerheid (ligt er al 2maanden uit )

hier mee wil ik zeggeen als hun de aparaatuur moeten gebruiken hoe willen wij u vertellen wat er met je schouder is en wat je dan moet doen ?
dat kunnen wij dus niet

en adviseer ik dus ook om gewoon naar de sportarts te gaan ( kijk het even met je ziekenfonds sommige vergoeden het niet dus hou er rekening mee)

mvg clintjuh , succes

Allemaal bedankt voor de reacties en ik heb het een tijdje aangekeken en ben gewoon rustig door gegaan met trainen en ja moet zeggen dat de klachten eigenlijk helemaal verdwenen zijn uitzichzel. Daar ben ik dus wel blij mee :D

Terug
Naar boven