Fitness Seller

littekenweefsel

Strongerlife

Dutch Bodybuilder
Waardering
215
Beste bbers

Ik heb eigelijk een vraag ik hoor om mij heen heel veel mensen die niet meer of niet goed meer kunnen prikken in bepaalde spieren door littekenweefsel.

Nu vroeg ik mij af waardoor dit zo erg ontstaat:

Door teveel mls in een keer te spuiten
Gewoon door lang en veel te kuren
Door de spier teweinig rust te geven, dus meer afwisselen van injectiespot
Persoonsgebonde of krijgt iedereen het.

En geneest dit nog of is het te voorkomen, hoe doen de profs het dan
.
Bedankt ..

Dit kan ik mij niet voorstellen, je hebt een heel groot oppervlakte.

Ben zelf plasma donor bij de bloedbank, ga 1x elke maand: ben nu al 30x geprikt en nog geen last ervan.
Dit is op een klein oppervlakte aan de binnenkant van je elle boog. (klein oppervlakte)

Grootte van de naald en frequentie van prikken op dezelfde plek.

Elke injectie veroorzaakt een zeer klein litteken vanbinnen in je spier. Immers: je beschadigt de spier door er doorheen te prikken en het lichaam kan dit enkel herstellen door littekenweefsel te vormen.
Dit is echter zo klein dat je enkel harde "kartonnen" plekken krijgt na jaren op dezelfde plek injecteren.

Bepalende factoren zijn:
- frequentie van het injecteren op dezelfde plek
- dikte van de naald (hoe dikker, hoe meer littekenweefsel)
- bewegen met de naald in de spier tijdens het injecteren
- het ester dat je injecteert: propionaat geeft meestal een ontstekingsreactie waarbij littekenweefsel ontstaat

Ik heb iemand gekend die zeer veel propionaat gebruikte en als hij ging zitten hoorde je het littekenweefsel gewoon kraken.

Hoe merk je dat je in littekenweefsel prikt dan? Voelt het als een blauwe plek?

Dit kan ik mij niet voorstellen, je hebt een heel groot oppervlakte.

Ben zelf plasma donor bij de bloedbank, ga 1x elke maand: ben nu al 30x geprikt en nog geen last ervan.
Dit is op een klein oppervlakte aan de binnenkant van je elle boog. (klein oppervlakte)

Dan trekken ze ook bloed uit je aders en niet uit je spier, toch?

Hoe merk je dat je in littekenweefsel prikt dan? Voelt het als een blauwe plek?

Littekenweefsel is taaier dan spierweefsel. Normaal gaat een naald door een spier als door boter. Als je meer druk moet zetten om de naald er in te krijgen zit je in littekenweefsel.

Elke injectie veroorzaakt een zeer klein litteken vanbinnen in je spier. Immers: je beschadigt de spier door er doorheen te prikken en het lichaam kan dit enkel herstellen door littekenweefsel te vormen.
Dit is echter zo klein dat je enkel harde "kartonnen" plekken krijgt na jaren op dezelfde plek injecteren.

Bepalende factoren zijn:
- frequentie van het injecteren op dezelfde plek
- dikte van de naald (hoe dikker, hoe meer littekenweefsel)
- bewegen met de naald in de spier tijdens het injecteren
- het ester dat je injecteert: propionaat geeft meestal een ontstekingsreactie waarbij littekenweefsel ontstaat

Ik heb iemand gekend die zeer veel propionaat gebruikte en als hij ging zitten hoorde je het littekenweefsel gewoon kraken.

****ing hell :roflol:

De een heeft er meer last van dan de ander. Loop al een tijdje mee, prik jaren wekelijks maar weinig last. Zijn verhardingen en daar prik je zo doorheen. Maak je niet te veel zorgen :)

Terug
Naar boven