MuscleMeat

Lopen in deze vriestijd

Bij temperaturen onder de 0 graden is het niet echt aan te raden om nog buiten te lopen. De lucht is dan te koud en dat is niet zo goed voor de longen.
Je conditie opbouw zal zeker niet trager verlopen en het aantal caloriën dat je verbruikt kan ook een beetje hoger zijn aangezien je sneller afkoelt m.a.g dat je dus ook minder snel zweet.

Dus dan zijn langlaufers en biathleten ongezond bezig?

Dus dan zijn langlaufers en biathleten ongezond bezig?

Toen ik vroeger aan topsport deed werd er nooit buiten getraind bij temperaturen onder de 0 graden. Onze trainer zei dat het niet zo goed was want de lucht is dan gewoon te koud. We moesten dan ook geen onnodige risico's nemen om sneller ziek te worden.
Je moet zelf de keuze maken en de ene zal er wel beter tegen kunnen dan de andere.

Dat andere sporters bij lage temperaturen wel trainen is iets anders, ik ga ook niet binnen blijven omdat het vriest wanneer ik wil skiën.

Bij koud weer zit er meer zuurstof in de lucht. Niet voor niets dat het bij warme temperaturen zwaarder wordt.

Doe thermo-kleding aan en draag handschoenen, heerlijk. Zolang er dan weinig tot geen wind staat, het niet regent/sneeuwt en de luchtvochtigheidsgraad laag is kun je dan met gemak bij een paar graden vorst super relaxt rennen.

Bij koud weer zit er meer zuurstof in de lucht. Niet voor niets dat het bij warme temperaturen zwaarder wordt.

Doe thermo-kleding aan en draag handschoenen, heerlijk. Zolang er dan weinig tot geen wind staat, het niet regent/sneeuwt en de luchtvochtigheidsgraad laag is kun je dan met gemak bij een paar graden vorst super relaxt rennen.

Precies! Vanavond ga ik ook lekker 45 minuten hardlopen :D

Ja makkelijk praten, in NL is het misschien nog enig zins te doen.. hier is het overdag al -10 en er ligt sneeuw... ideaal om dus een blessure op te lopen als je gaat rennen.
Kan niet wachten op beter weer.

Ja makkelijk praten, in NL is het misschien nog enig zins te doen.. hier is het overdag al -10 en er ligt sneeuw... ideaal om dus een blessure op te lopen als je gaat rennen.
Kan niet wachten op beter weer.

Het was gister ook -10 hier in Apeldoorn/Gelderlang/Dus ook Nederland en er lag ook sneeuw ;)!!

waarom zou het niet even doeltreffend zijn?
ik loop juist liever als het koud is, vooral hiit, lekker fris :D

Inderdaad, ik loop ook liever als het wat aan de frisse kant is, vorige week was het elke avond zo'n -5c, en normaal ren ik lang niet meer zoveel als paar maanden geleden, maar ik had er vorige week wel echt even zin in om veel te gaan rennen.

Heerlijk is dat!

Helaas zit er ook meer smog en fijnstof in de lucht, dus het is niet echt gezonder voor je helaas. (best wel jammer, maar goed)

zeker waar! heerlijk hardlopen ( wel zonder wind en regen ) op een heldere dag!

Ga dalijk ff. 5 a 6 km. Klein rondje.

Tuurlijk wel :p Aan je benen heb je toch nooit koud? En trouwens ik vind lopen met een lange broek te onhandig, die schuurt de hele tijd.

Kan erin komen. Als het rond de 0-10 graden is = zowieso korte broek. Maar deze week was het -11 dan heb ik toch maar ff lange broek aangedaan.

Ik vind het eigenlijk echt leuk lopen , alleen ik moet starten xD. Het is soms gewoon een zaak van naar buiten te gaan en te beginnen. En dan valt het best mee. Heb veel minder koud bij het lopen dan bij het fietsen.

Kan ook alleen maar gezond zijn. In de winter kan je misschien een maandje minder aan conditie doen , heb ik ook beetje gedaan. Maar nu vlieg ik er gewoon weer in :). conditie moet gewoon op peil blijven. Vetverbranding ook.

En kerel , droger staan? Als je je pics bekijkt sta je meer dan droog genoeg..

Brrrrrrrrr wat zijn jullie hardcore. Mij krijg je toch met geen stok naar buiten met dit weer.

Ik vind het iig heerlijk om te doen!

• Topic Starter Topic Starter
Kan erin komen. Als het rond de 0-10 graden is = zowieso korte broek. Maar deze week was het -11 dan heb ik toch maar ff lange broek aangedaan.

Ik vind het eigenlijk echt leuk lopen , alleen ik moet starten xD. Het is soms gewoon een zaak van naar buiten te gaan en te beginnen. En dan valt het best mee. Heb veel minder koud bij het lopen dan bij het fietsen.

Kan ook alleen maar gezond zijn. In de winter kan je misschien een maandje minder aan conditie doen , heb ik ook beetje gedaan. Maar nu vlieg ik er gewoon weer in :). conditie moet gewoon op peil blijven. Vetverbranding ook.

En kerel , droger staan? Als je je pics bekijkt sta je meer dan droog genoeg..

Nu beleef ik dat moment. Ik zit gezellig voor de pc, maar heb voor mn motivatie al mn loopkleren aan. Ik heb goeie muziek gedownload (Funkagenda essential mix @ BBC one), en ga direct vertrekken, en JA, met korte broek :p

grtz ;)

Nu beleef ik dat moment. Ik zit gezellig voor de pc, maar heb voor mn motivatie al mn loopkleren aan. Ik heb goeie muziek gedownload (Funkagenda essential mix @ BBC one), en ga direct vertrekken, en JA, met korte broek :p

grtz ;)

Muziek doet idd ook veel :D. En het lopen zelf is eigenlijk echt leuk en geeft een goed gevoel. Vooral het gevoel achteraf is ongelofelijk :P.

Ben er meteen ook weer mee weg :) Moet nog mijn looptrui vinden. Ik hou het toch nog even bij de lange broek , alhoewel het toch alweer boven 0° is xD

Terug
Naar boven