Fitness Seller

los squaten

kil

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Bij mijn sportschool is alleen een smith machine om me squads in te doen.
Vandaag stond ik even tussen me setje bij zo'n rek om barbell's
in te legge. Toen kwam ik op het idee dat ( zoals je bij m'n stats kan zien )
miss klein genoeg ben om een barbell uit de hoogste stand op me rug
te kunnen zetten. En ja hoor ik ben klein genoeg! :D

Nu is mijn vraag ;
Is het verstandig hier in te doen als het blijkt dat het, het aankan, want
ik moet wel gewoon naar voren stappen en heb ik dus geen
'noodopvang' mocht ik omvallen of iets in die richting :(

Ik begrijp geen **** van je vraag.
Maar ik zou áltijd kiezen voor los squatten, mocht je de keus hebben.

Ik zou toch zoveel mogelijk los squatten moest ik van jou zijn ja, heeft altijd een meerwaarde... Gewoon als squat op zich. En als je dan voor wat zwaardere gewichten wil gaan waar je niet zeker van bent, even in de smith dan maar weer...

Gewoon los squaten! Heeft niks met verstandigheid te maken:D

Los squaten. Zou alleen niet per se dat laatste repje er uit willen persen als er niemand in de buurt is om te spotten. Heb in het begin ook gesquat zonder vangers en ging prima tot een 140-150kg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp geen **** van je vraag.
Maar ik zou áltijd kiezen voor los squatten, mocht je de keus hebben.

Me vraag is ;
is het slim om los te squaten buiten een power rack, ivm
bijv achterover vallen of weet ik veel wat. :p

Maar het is goed om te weten dat ik nu eindelijk los kan squaten :D
En ik doe dan wel gewoon iedere keer me laatste setje
in de smith zodat ik nog alles eruit kan halen.

Als je dreigt om te vallen gewoon het gewicht naar achter gooien en zelf naar voren springen, niks aan het handje.

los squatten voor je hamstrings en billen man
en daarna ga je quartersquats doen in de smith voor je quads

Idd zeker los squatten. Normaalgezien als je verstanding traint fail je bijna nooit een lift.

Kijk wel dat je veilig kan unracken en racken. Succes en squat!

Als je dreigt om te vallen gewoon het gewicht naar achter gooien en zelf naar voren springen, niks aan het handje.

Ja bij mijn sportschool hebben ze het niet zo op het gooien met gewichten :(

los squatten voor je hamstrings en billen man
en daarna ga je quartersquats doen in de smith voor je quads

Ik ben al wat aan het zoeken over die quater squads, maar kan niet zo
snel info vinden. Las wel dat dit gewoon de fullsquat zou zijn. klopt dit? anders miss handig linkje?

Idd zeker los squatten. Normaalgezien als je verstanding traint fail je bijna nooit een lift.

Kijk wel dat je veilig kan unracken en racken. Succes en squat!

ja dat laden van de gewichten zit wel goed. maar ik squat nooit los
dus daarom dat ik me afvroeg of het wel zo verstandig was. :D
Maar idd fail bij een lift gebeurt niet vaak. is me volgens mij pas 1x voorgekomen ofso bij squad.

Laatst bewerkt:
Probeer anders de frontsquat, een van de beste oefeningen voor de quads;)

Ik ben al wat aan het zoeken over die quater squads, maar kan niet zo
snel info vinden. Las wel dat dit gewoon de fullsquat zou zijn. klopt dit? anders miss handig linkje?

als je squat schrijft met een t zal je veel sneller info vinden ;) (zijn btw gewoon squats, maar dan met maar een kwart van de bewegingsuitslag )

hoeso geef je me een link voor de dumbbell squat ???
Bedoel je voor afwisseling?

Probeer anders de frontsquat, een van de beste oefeningen voor de quads;)

ja ik ben al bezig met de techniek ervan onder de knie te krijgen, maar daar
gaat het nu niet om. het gaat me er meer om dat ik veilig kan squaten,
zonder quatrek. Maar tog bedankt ;)

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

als je squat schrijft met een t zal je veel sneller info vinden ;) (zijn btw gewoon squats, maar dan met maar een kwart van de bewegingsuitslag )

:rolleyes:

Oww ja ik zie soms 2 jongen idd een squat doen met een kwart van de beweging, maar dacht altijd dat dit wel gewoon een aanpasing zou zijn
voor hun training. Die jongens trainen voor gewichtheffen.

gewoon licht beginnen, langzaam opbouwen.

Zoek een andere gym.

Hey man;) ik heb precies dat zelfde probleem alleen ben 1,94 meter en heb niet echt zo'n rek waar barbels in liggen :(:(

wel hebben ze bij mij een shoulderpress bankje (benchpress-achtig maar dan voor schouder) en als ik daar op ga zitten kan ik de stang in mijn nek leggen en vanuit een goede squat positie opstaan :) het enige probleem en ook de reden waarom ik dit nog niet geprobeerd heb is dat er zo'n k*tstukje voor het bankje staat waar je tijdens de shoulderpress je benen op kan laten rusten :S:( dus ik kan niet zomaar weglopen en het staat ook in de weg om mijn voeten goed neer te kunnen zetten en bijvoorbeeld een vrije boxsquat te gaan doen:(

wat ik trouwens geinig vond is dat je zei dat je binnekort naar utrecht gaat verhuizen:P ik namelijk ook als ik daar een kamer heb gevonden (studeer daar);) ben je toevallig ook student? omdat je 18 bent:P

in utrecht weet ik wel bijna ZEKER dat je een goede sportschool kan vinden:)

ik train thuis, en om te squaten moet ik ook de bar uit mijn benchpress unracken, het kost wat moeite, maar het is goed te doen hoor.

Ja bij mijn sportschool hebben ze het niet zo op het gooien met gewichten :(

een sportschool is bijna nooit blij met gewichten die van op de grond vallen, maar als je moest kiezen tussen het gewicht van je afgooien, of zelf met het gewicht achterover vallen, had ik het wel geweten;)

Ik zou niet ál te zwaar gaan squaten, front squad doe ik altijd in de smith machine en dan heeeel diep. Misschien een idee? db lunges zijn ook goed of split squat in de smith evt.

Terug
Naar boven