Fitness Seller

los squaten

• Topic Starter Topic Starter
Hey man;) ik heb precies dat zelfde probleem alleen ben 1,94 meter en heb niet echt zo'n rek waar barbels in liggen :(:(

wel hebben ze bij mij een shoulderpress bankje (benchpress-achtig maar dan voor schouder) en als ik daar op ga zitten kan ik de stang in mijn nek leggen en vanuit een goede squat positie opstaan :) het enige probleem en ook de reden waarom ik dit nog niet geprobeerd heb is dat er zo'n k*tstukje voor het bankje staat waar je tijdens de shoulderpress je benen op kan laten rusten :S:( dus ik kan niet zomaar weglopen en het staat ook in de weg om mijn voeten goed neer te kunnen zetten en bijvoorbeeld een vrije boxsquat te gaan doen:(

wat ik trouwens geinig vond is dat je zei dat je binnekort naar utrecht gaat verhuizen:P ik namelijk ook als ik daar een kamer heb gevonden (studeer daar);) ben je toevallig ook student? omdat je 18 bent:P

in utrecht weet ik wel bijna ZEKER dat je een goede sportschool kan vinden:)

haha, ja ik studeer wel, maar woon nog thuis. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar op mezelf en nu nog niet ivm betaale stage :D

Maar dat je, je voeten niet goed kan plaatsen maakt het nog moeilijker dan
dat ik t heb. Ik weet niet hoe je sportschool eruit ziet, maar mensen die
wat groter zijn doen de stang vaak tussen 2 incline bankdruk apparaten.
Maar lijkt me dat je daar voor al hebt gekeken, maar wie weet :p

ik train thuis, en om te squaten moet ik ook de bar uit mijn benchpress unracken, het kost wat moeite, maar het is goed te doen hoor.

een sportschool is bijna nooit blij met gewichten die van op de grond vallen, maar als je moest kiezen tussen het gewicht van je afgooien, of zelf met het gewicht achterover vallen, had ik het wel geweten;)

Ja ik heb ook al een keer een dumbbell kapot gegooid omdat ik het niet meer
kon volhouden, was of de dumbbell of me schouder. Als het egt moet
gooi ik hem uiteraard wel weg ( we hebben van die dumbbells met plastic
omhulsel ). :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 07:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:43 ----------

Ik zou niet ál te zwaar gaan squaten, front squad doe ik altijd in de smith machine en dan heeeel diep. Misschien een idee? db lunges zijn ook goed of split squat in de smith evt.

TEzwaar is uiteraard nooit goed. Ik ben ook al bezig met de front squad
op techniek, heb hem nog niet in me schema zitten. En lunges doe ik
al, alleen dan met een barbell in me nek.

split squad daarin tegen heb ik nog nooit gedaan. Hij heeft
wel wat weg van de lunges. Maar ik zal hem is proberen :D

dumbbells met plastic omhulsel zijn echt kansloos.

Jongens, ik wil niet zeiken maar alsjeblieft;

De oefening: Squat - Squats - Squatten
De spier: Quadriceps - 'quads'

ot; Zeker squatten als je m een beetje veilig kan racken en unracken! En als je niet meer omhoog komt is er vast wel iemand die de barbell van je rug komt tillen als je gehurkt zit te piepen :P

Ik weet niet hoe je sportschool eruit ziet, maar mensen die
wat groter zijn doen de stang vaak tussen 2 incline bankdruk apparaten.
Maar lijkt me dat je daar voor al hebt gekeken, maar wie weet :p

we hebben maar 1 incline apparaat en 1 platte :P

Ik denk dat ik in mijn volgende schema ( 2e week van februari) een diepe smith squat ga doen en dan nog 2 of 3 setjes een vrije frontsquat waarna ik over ga op mijn *speciale* versie van legextensions (ik maak een zo explosief mogelijke beweging van maar zo'n 45 graden tot mijn benen gestrekt zijn, blijf dan 1,5 tot 2 seconden aanspannen en ga in 2 tot 3 seconden weer naar het uitgangspunt;)). Daarna pak ik bilspier en kuiten ;)

je gebruikt een isolatieoefening voor je bilspier? :P
Ben maar voorzichtig met explosieve bewegingen met leg extensions, ik sprak laatst iemand die z'n knieen verdoet heeft daarmee

• Topic Starter Topic Starter
we hebben maar 1 incline apparaat en 1 platte :P

Ik denk dat ik in mijn volgende schema ( 2e week van februari) een diepe smith squat ga doen en dan nog 2 of 3 setjes een vrije frontsquat waarna ik over ga op mijn *speciale* versie van legextensions (ik maak een zo explosief mogelijke beweging van maar zo'n 45 graden tot mijn benen gestrekt zijn, blijf dan 1,5 tot 2 seconden aanspannen en ga in 2 tot 3 seconden weer naar het uitgangspunt;)). Daarna pak ik bilspier en kuiten ;)

Ja dan word het idd beetje moeilijk :p

Over die 'speciale' manier van leg extension's heb ik nog niet gehoord.
Ben wel benieuwd of dat een beetje zal helpen. En of je, je knie'en
er niet mee verpest zoals hierboven werd gezegt.

kan jou het verrekken dat je niet met gewichten mag gooien als je valt fl**ker je die zooi toch van je af had je sportschool maar voor goede apparatuur moeten zorgen

Terug
Naar boven