AndroidHealthClinic

Maaltijd shake

frietbakker

Ripped Bodybuilder
Waardering
31
Een lekkere magere maaltijd shake, alleen ingredienten uit de supermarkt! Dus je hebt niet eens eiwitpoeder oid nodig, ideaal voor de wat 'spartaanse' atleten onder ons ;)

Deze shake is mager, vol met eiwitten en een goede duit KH's!
Ideaal voor tussen je maaltijden door of als je in de ochtend vroeg weg moet of even snel iets moeten in de middag oid.

brinta wake up banaan, per portie (24gr wake up! & 150ml halfvolle melk)
155Kcal
6,7 gr Eiw
25,9 gr. KH
2.5gr VET

1 banaan
80Kcal
0 EIW
18 KH
0 VET

150ml halfvolle melk
75Kcal
8KH
6EIW
2.5 VET

225gr magere kwark
144Kcal
22.5gr. EIW
9KH
0VET

Totaal:
155+80+75+144 = 454 Kcal
Tot. KH = 25.9+18+8+9 = 60.9
Tot. Eiw = 6.7+0+6+22.5 = 35.2
Vot. Vet = 2.5+2.5 = 5

Verhoudingen zijn ongeveer KH/EIW/VET -> 60/35/5

Zelf donder ik dit allemaal in de blender, even op standje 3 en drinken maar! Toch weer ongeveer 600ml lekkere maaltijd shake!

hmmmm... interessant... ik zal eens gaan kijken naar die wake-up.

Zitten er in die Wake up geen suikers?

Ik drink drinkontbijt elke ochtend door m'n mrp. In die brintaontbijt zit idd iets van 10gr suiker, waarvan waarschijnlijk ook wat druivesuikers bij zitten. Ik heb mss wat geluk dat ik niet zo snel vatsig wordt.

39 gram suiker per 100 gram (1 portie = 24 gram en bevat 16,3 gram (inclusief de halfvolle melk))

• Topic Starter Topic Starter
Bovendien heb je ook simpele KH's nodig, verder zal die opname wel redelijk vertraagt worden door de kwark en melk. Het is (volgens mij) een goede allround maaltijd vervanger :)

zit wel wat suiker in die wake up, maar so achtend is dat wat minder erg natuurlijk , ik ga het eens proberen

hoe zit het m et de verzadigde vetten?

Hmmmmm ik gooi altijd wat Whey eiwit in mijn brinta smorgens het is even slikke maar best goed weg te krijgen gewoon wat meer melk erin voor die zoet aarbeien smaak :cool:

Ik neem meestal havermout ipv brinta.

oh en partyboy welkom!!!

ik doe gewoon 300ml magere melk, 100 gr havermout .....of brinta ,soms een mix van beide.....35 gr. why erbij......RRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrr blenderen en slobberen !!!

Als je havermout gebruikt ipv brinta veranderd er dan nog iets aan de hoeveelheden

nog een idee:
1 grote theelepel pindakaas
500ml melk
40 gram druivensuiker (alleen als je dat wil)
5 gram cacao poeder
35 gram whey
----
zo'n 700-800 kcal :D
smaakt heerlijk!

Jaa lekkerrrrrrrrrr..

500ml melk of water
75 gram brinta
en een dikke eetlepel pindakaas
dan... :brew: ...

:meal: :nanner::nanner:

Brinta + melk + Syntha-6 van BSN (mochaccino) = Heaven!

2 bananen + melk + brinta + choco melk +kwark + pindakaas + havermout = KCL BOMB

Dit topic is meer dan 4 jaar oud maar tog bedankt voor de tips ga zo wat van die homebrews uitproberen! :D

Terug
Naar boven