XXL Nutrition

Mag het wel ( Whey Shakes )

Drumpie

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
81kg
Zucht ik ben 14 jaar en moet me moeder overtuigen dat whey shakes niet slecht zijn voor mijn lichaam en dat ik niet klein blijf door dat ik supplementen gebruik.

Ik ga nu 3x weeks krachttraining doen en 1x weeks cardio en moet me voedingsstoffen toch binnenkrijgen alleen om maaltijden te gaan maken schiet het niet op, en me moeder vind het niet goed, dus moet ik nogmaals vraag stellen:

Is de whey shake voor mijn leeftijd slecht ja/nee waarom wel/waarom niet

Bedankt!!!!

Whey shakes zijn niet slecht voor je, maar ik kan me enigzinds wel voorstellen dat je moeder dat niet goed vind. Ga eerst eens lekker kip eten kwark en andere magere eiwitbronnen eten. Shakes moet je zien als een toevoeging niet als iets opzichzelf staands.

Maar om even helder te zijn over je vraag, Eiwit shakes bestaan uit natuurlijke producten, sommige shakes hebben zoetstoffen of hulpstoffen toegevoegd.. als je toch shakes wil drinken kan dit geen kwaad voor je gezondheid of groei, het is juist goed voor je als je aan krachttraining doet.

zonder shakes kun je ook ver komen als je totale inname van eiwit en voedingsmiddelen maar voldoende en goed is.

Succes ermee.!

• Topic Starter Topic Starter
maar het is zo als ik om 3 uur van school kom moet ik meteen naar fitness dus heb ik geen tijd om koolhydraten in te nemen en na het fitness heb ik wel tijd om eitwitten in te nemen maar zoals wat dan?, want als ik de dag erna weer ga moet ik wel genoeg voedingsstoffen binnen hebben gekregen.

maar het is zo als ik om 3 uur van school kom moet ik meteen naar fitness dus heb ik geen tijd om koolhydraten in te nemen en na het fitness heb ik wel tijd om eitwitten in te nemen maar zoals wat dan?, want als ik de dag erna weer ga moet ik wel genoeg voedingsstoffen binnen hebben gekregen.

dude je bent 14 als het goed is heb je nog minstens 4 jaar waarop je lichaam optimaal groeit, zorg gewoon dat je veel van alles eet. Maar dan wel gezonde voeding dus geen marsjes twixjes en al die andere troep. Smeer eens een paar goeie bammen met pindakaas en eet die op zul jij zien dat je begint te groeien mits je training ook goed is.

Goeie eiwit bronnen zijn.

Magere kwark
magere yogurht
eieren
magere/halfvolle melk.
kipfilet

en zo zijn er nog veel meer gezonde magere eiwitbronnen ga dat eten en je zult merken dat je groter en sterker wordt ;).

Wat de anderen al zeggen, verdiep je zo veel mogelijk in de voedingsleer en probeer zoveel mogelijk uit gewone voeding te halen.

Maar om je vraag te beantwoorden: whey shakes zijn beslist niet slecht voor je.

Neem 5 boterhemmen met pindakaas en kipfilet, krijg je in 5 minuten weg.

Niet zeuren man, je bent 14. Supplementen hebben bij jou imo ECHT GEEN ZIN!!

Dus 3x weeks krachttraining 1x weeks cardio, voor fitness 5 boterhammen met pindakaas en kipfilet en na fitness?

Waarom cardio? Of is dat echt nodig?

Het zou een begin zijn ja, met een lading melk erbij, en wat fruit.

na het trainen wat magere kwark en een banaan en de volgende maaltijd gewoon weer veel brood met pindakaas, kaas, kipfilet etc

kan imo geen kwaad hoor, is gewoon een aanvulling op je voeding

voor 14 jaar vind ik echt een beetje te ver gaan. Whey shakes is echt geen wonder middel waardoor arnold word. Zoals de anderen zeggen probeer gewoon meer eten. Whey shake is voor jou leeftijd een waste of money en ik denk ook niet dat je dat geld nog niet hebt op jou leeftijd

voor 14 jaar vind ik echt een beetje te ver gaan. Whey shakes is echt geen wonder middel waardoor arnold word. Zoals de anderen zeggen probeer gewoon meer eten. Whey shake is voor jou leeftijd een waste of money en ik denk ook niet dat je dat geld nog niet hebt op jou leeftijd

denk ik niet, als hij serieus traint, en zn voeding inorde is, is dit voor hem toch ook een goede aanvulling?! het is toch niet zo dat je alleen op latere leeftijd meer eiwitten kan gebruiken, toch?!

Geld is geen probleem bij mij, ik ben heel serieus in het trainen.

maar inprecipe kan ik voor de training wat melk opdrinken voor de eiwit en na de traing kwark etc...

die bezorgde moeders ook altijd :p

Geld is geen probleem bij mij, ik ben heel serieus in het trainen.
Top dat je al zo goed bezig bent, maar spieren hebben op jou leeftijd heel weinig potentie om massa aan te maken; die extra eiwitten zullen dus enkel worden vebrand voor energie, niet als bouwsteen.
Het zal dus zonde zijn van je geld; neem normale voeding (melk, brood, filet, pindakaas) om groot te worden.
Over een aantal jaar kun je best beginnen met supplementen.
Ikzelf doe het nu ook nog zonder supplementen omdat ik het gevoel heb dat ik er niks aan heb vanwege de minime opname.

Als je echt zwaarder wil worden zou ik als ik jou was gaan stoppen met je cardio, daarmee verbrand je ongeveer weer 1 maaltijd mee.

neem 6 tot 8 maaltijden per dag.
bijvoorbeeld

7.00 ontbijt
9.30 maaltijd op school
12.00 maaltijd op school
15.00 maaltijd thuis voor fitness
18.00 warme maaltijd met eventueel een eiwitshake als je niet genoeg eiwit mag eten tijdens warm eten
20.00 kleine maaltijd
22.00 wat kwark

zorg voor minstens 15 gram eiwit per maaltijd en zorg voor genoeg koolhydraten en ook visvetzuren.

probeer callorien te leren tellen zodat je voor jezelf een schema op kunt stellen.

zo blijven er altijd genoeg bouw en voedinststoffen circuleren in je schema en kun je trainen wanneer je wilt.

en onthoud............aankomen doe je NIET door trainen WEL door eten

Je bent nog maar 14 en neem daarom aan dat je nog niet zoveel spiermassa hebt. Dan kun je prima af met 'normaal' voedsel en voldoende energie binnen krijgen!

Probeer deze dingen in elk geval op een dag binnen te krijgen;
- 8 boterhammen besmeerd met margarine
- met beleg als pindakaas, appelstroop, vleeswaren
- 2 stuks fruit
- 500 ml melkproducten; kwark, melk, yoghurt
- avondeten; 300 gram aardappelen of 300 gram gekookte rijst
- 4 grote opscheplepels groente
- stuk vlees bijv 100gr kipfilet
- voldoende vocht ; water, vruchtensap

Terug
Naar boven