AndroidHealthClinic

Mappen beveiliggen

Anoniem_1989

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
80kg
hey, ik ben eigenlijk opzoek naar een programma, waarmee ik 1 map kan beveiliggen in een account van windows xp. wij hebben op de computer nu 1 account gemaakt en aangezien ik niet wil dat de rest van de gebruikers mijn bestanden wissen of er zooi bij gooien, wil ik graag er een wachtwoord op gooien, zowel tegen opene,schrijven en verwijderen. Weet iemand heo dat moet, of is dat toevallig een speciaal programma voor nodig?
thnx alvast

Gewoon met de standaard rechten in Windows werken.

Apate user accounts voor iedereen maken en je zooi in je profiel (%systemroot%\documents and settings\%userprofile%\my documents) opslaan lost het allemaal op. (Note: een admin heeft echter op elk profiel FC rechten. Svp op letten bij het aanmaken van de accounts.)

• Topic Starter Topic Starter
MrJ zei:
Gewoon met de standaard rechten in Windows werken.

Apate user accounts voor iedereen maken en je zooi in je profiel (%systemroot%\documents and settings\%userprofile%\my documents) opslaan lost het allemaal op. (Note: een admin heeft echter op elk profiel FC rechten. Svp op letten bij het aanmaken van de accounts.)

ja maar dat wilde we dus niet doen, aparte accounts, want als iemand dan even tussen door ze mail moest chekken oid in zijn acount en bijde draaien dus, gaat de zooi ze traag als stront.
dus ik moet gewoon 1 map beveiliggen in 1 gedeelt account.

Geen idee... misschien kun je iedere keer je map zippen met winrar met de optie paswoord?

'Hidden' maken die mappen en niet vergeten de mappen te verbergen als je achter de computer vandaan gaat.

Er zijn wel tools om mappen te beveiligen, maar echt foolproof werken vind ik het niet. Verborgen maken van mappen is dat ook niet, je zet het zo weer aan. Maar het is wel de snelste oplossing.

EricR zei:
'Hidden' maken die mappen en niet vergeten de mappen te verbergen als je achter de computer vandaan gaat.

Er zijn wel tools om mappen te beveiligen, maar echt foolproof werken vind ik het niet. Verborgen maken van mappen is dat ook niet, je zet het zo weer aan. Maar het is wel de snelste oplossing.

Mwah, niet echt een goede optie imo. Dat heeft iemand zo door. :)

Ik ken de medegebruikers niet op de PC van BBNoel. Op mijn werk lopen er genoeg rond die al blij zijn dat ze de aan en uit knop kunnen vinden.

Tnx! zeker eens uitproberen

In windows kan dit niet op de manier die jij wilt.

Je kunt wel werken met meerdere useraccounts en dan eventueel op NTFS niveau rechten aanpassen maar dan moet je HD ook geformatted zijn als NTFS. Of anders kun je ook met EFS gaan werken (Encrypted File System) maar dan moet je ook meerdere useraccounts hebben. En als laatste optie een speciaal proggie hiervoor gaan gebruiken.

Suc6!

Terug
Naar boven