XXL Nutrition

Marc W is weer bezig

Ok het kan zijn dat je niet even gezegend bent als andere jongens maar ik krijg zo de indruk dat je je training wat verwaarloost. Kijk bijvoorbeeld eens naar johnbo en zie maar eens wat hij presteert ook +40 jaar hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Ja vorige week was ik nog te vermoeid om zondag te trainen, mijn normale trainingsdag, maar dan had ik een andere dag moeten nemen, en dat kwam er weer niet van, dus, ja, maar toch vandaag wel weer getraind:

1 buigveertje om warm te worden is dat: 80reps 80reps
barbell militairy press 30kilo 6reps 5reps
barbell behing neck press 25kg 8reps 5reps
push up inner 8reps 8reps
push up outer 10 reps 10 reps
barbell front raise 20kg 3reps 4reps
dumbbell fly 14kg 11 reps 7reps (steek in mijn schouder even pauze en dan) 3reps.
dumbbell triceps 5kg 12reps 12reps
nek 15kg 80reps
nek revers 15kg 80reps

En er zit wel wat vooruitgang in t.o.v. twee weken geleden.

:thumb: keep it going!

in wat voor intensiteitsmate je ook traint, elke beweging is meegenomen.. al helemaal als je de 40 gepasseerd bent :D

voor mezelf is stilstand achteruitgang.. het is maar net wat je doelstelling is ;)

Op zich is de doelstelling om zeg 5 kilo pure spiermassa erbij te krijgen, dus 85 kilogram bij 1.85 zonder vet, mooi en strak. Dat is voor een bodybuilder natuurlijk niks, maar voor een man van 43 is het toch een resultaat waar veel van de mannen van mijn leeftijd niet aan kunnen tippen.

Ik wou alleen dat ik eerder was begonnen. Ik heb wel altijd aan sport gedaan, maar dan hardlopen, voetbal, en ik heb geen neiging om te zwaar te worden. Toen ik 20 was, woog ik 60 kilogram. :o

Ik ben redelijk tevreden met het resultaat. Ik zie er nu beter uit dan toen ik twintig was. Maar, je moet een doel hebben dus, 85 kilo, schone massa. Dat zou mooi zijn.

En het aller positiefste is: ik ben bijna van mijn linker schouder problemen af. Die RSI klachten. Dan durf ik ook weer zwaarder te pakken, en dan moet het haalbaar zijn.

netjes man, doe zo voort!

Vanmorgen gratis getraind bij Fitness365. Je kon je daar gratis inschrijven voor een keer te trainen om de nieuwe zaak te bekijken. Maar euh. De toegangspoortjes doen het nog niet, en er zaten, 's-morgens om 11.00, twee vakantie werkers die vriendelijk tegen mij zeiden, ja loopt u maar door hoor. Dus ik werd nergens op gekontroleerd.

Maar goed. 9 been oefeningen en een buikspieroefeningen gedaan. Op toestellen waar ik toch nooit meer terugkom dus is heb maar niet opgeschreven hoeveel kg het was. Sorry. Wel overal 6 tot 12 herhalingen gedaan.

lekker getraind Marc bevielen de toestellen je?

Ja gewoon de normale toestellen. Squat reck. Dumbbells tot 40 kilo. (Niet dat ik die gebruik, maar voor de belangstellenden.) En het is wel een beetje leeg. Er staan weinig toestellen in een grote ruimte. Maar goed, het meest irritante van deze gym is....het fietsenrek. Ja ze zitten op het industrie terein vlakbij het AMC in Amsterdam ZuidOost, dat is fietsafstand voor mij, en ze hebben zo'n fietsenrek waar je je fiets niet goed aan het frame kan vast maken, en waarvan je een slag in je voorwiel kan krijgen. Ik zal ze eens mailen daarover!

zaterdag 2 aug
bb bentover row 40 kg 8reps 8reps
bb upright row 30 kg 6reps 8 reps
bb rear dd row 30 kg 8reps 8 reps
bb curl 20 kg 5reps 6reps
bb deadlift 64kg 4reps 4 reps

zondag 3 augustus
bb militairy press 30 kg 6reps 7reps
bb bhind neck press 22.5 kg 6 reps 8 reps
pu inner 7reps 7 reps
pu outer 10reps 10 reps
bb front raise 15 kg 6 reps 6reps

Lichaams gewicht is 82kg nu.

hou deze instelling vast..

en probeer de kilo's geleidelijk aan omhoog te gooien. spreekt meer spiervezels aan, betekend meer groei. wel belangrijk als je niet zo veel testosteron meer hebt :D

ik bedoel, je moet toch aan die 5kg spiermassa erbij komen, dat zeg je zelf ;)

Huh hoezo heb ik niet meer zoveel testosteron? Omdat ik boven de veertig ben? Valt daar nog wat aan te doen dan?

is het je niet bekend, dat vanaf een bepaalde leeftijd, (als voorbeeld 30) je testosteron geleidelijk afneemt?

Op zich wel, maar niet dat dat nu de factor is waardoor je minder spieren aanmaakt. Ik heb overigens waarschijnlijk wel minder testosteron, aangezien ik 43 ben en nog geen last heb van haaruitval of kaalheid.

Op zich wel, maar niet dat dat nu de factor is waardoor je minder spieren aanmaakt. Ik heb overigens waarschijnlijk wel minder testosteron, aangezien ik 43 ben en nog geen last heb van haaruitval of kaalheid.

idd, spiergroei heeft met meerdere factoren te maken.. MAAR testosteron is wel een hele belangrijke factor hoor ;)

Goed maar ik wil ook niet kaal worden, dus ik denk niet dat ik het ga slikken dan maar. ???

Ok een bescheiden been training. Plan is om 1 keer in de week toch in de sportschool die benen te trainen want thuis is dat juist niks. Goed niet lachen dus:

squat 35kg 20r 20r
lunge 20kg 10r 10r
lunge zijwaards 20kg 10r 10r
En de duckwalk heen en weer door de gang van mijn huis.

Goed maar ik wil ook niet kaal worden, dus ik denk niet dat ik het ga slikken dan maar. ???

nah, ik denk, in combinatie met een australian broek, een zonnebril met van die rode ronde glaasjes op sterkte.. is een kale kop best hip :D

krik die testosteron op en groei als kool!

Ga eens echt trainen man!

Ja hoor! :roflol:

Nou, nou grote mond voor een klein jochie van veertien heb je.

Ik ben benieuwd hoeveel jij over 30 jaar traint als je een drukke baan hebt, een tienerdochter hebt, en alleenstaande ouder bent.

Maar ik was net van plan om toch een paar deadlifts erbij te doen, want dit was even echt te weinig, al was ik toch wel weer moe vandaag. Gezeik weer.

Dus deadlift 64kg 6r 4r.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven