Ja, maar dat die gewichten laag zijn soms in mijn training komt door een andere reden. Omdat ik last heb van RSI in mijn schouder ben ik bang dat ik me forceer. Ik ben computer programmeur. Als je mijn training bekijkt zit er inderdaad soms een te hoog aantal repetities bij een te laag gewicht bij voor spier toename. Vooral zeg een ander half jaar tot een half jaar geleden was het meer een fitness en cardio, dan een bodybuilding training. Nu gaat dat gelukkig ook beter! Dus ik hoop nu meer progressie te boeken. Dus ja je hebt gelijk, het moet veel beter kunnen. Verder probeer ik die computer dus in mijn vrije tijd zo min mogelijk aan te raken. Ook hier niet te veel posten dus.
Al met al, ik weet dat het naar bodybuilding maatstaven geen reet voorstelt. Als je het echter vergelijkt met veel mannen van mijn leeftijd, 43, met bierbuik en zak chips, dan ben ik op zich wel redelijk tevreden over het resultaat. Het is inderdaad niet gespierd, maar toch wel redelijk sportief, strak.
Maar je hebt helemaal gelijk. Ik moet nu proberen hoger in die gewichten te komen, en ik wil er dan zo'n vijf kilo spieren bij, van 80 naar 85 en nog ongeveer hetzelfde BF. En ik weet inmiddels wel hoe je moet trainen, ik heb hier goede informatie gelezen hier op de site.