Fitness Seller

Marokkaan nu zelf het slachtoffer...

MacB

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
6
RABAT - De rechtbank van Marrakech (Marokko) heeft een scholier veroordeeld tot anderhalf jaar gevangenisstraf wegens gebrek aan respect voor de koning.

Zijn vergrijp: in plaats van de gebruikelijke slogan Allah, Het Vaderland, De Koning schreef hij Allah, Het Vaderland, Barca (FC Barcelona) op het schoolbord.

Marokkaanse media bespotten het oordeel van de rechter. Het heeft niets met de koning te maken, stelde een columnist in Al-Jarida al-Ula: ,,De jongen had net zo goed Allah, Barca, De Koning kunnen schrijven. Of Barca, Het Vaderland, De Koning.'' In een cartoon in dagblad Le Soir spreekt een agent de jongen bestraffend toe: ,,Waarom heb je geen Real Madrid geschreven? Ezel!''

In Marokko worden regelmatig mensen veroordeeld wegens majesteitsschennis. Begin september werd een blogger veroordeeld tot twee jaar cel. Na felle kritiek uit binnen- en buitenland kreeg hij vrijspraak in hoger beroep.

Volgens de jongste Persvrijheidsindex van Verslaggevers zonder Grenzen is het verbod op kritiek op de vorst in Marokko momenteel de belangrijkste inbreuk op de persvrijheid. Marokko kelderde in het jaarlijkse overzicht van de 106e naar de 122e plaats.

Ah het is een Marokkaanse Marokkaan...

maar daar hebben wij geen last van ;) van de eerder genoemde wel

Jezus als ik een Marokkaan was dan zou ik ook naar Nederland verhuizen ja.

mag je bea hier in nederland voor stoephoer uitschelden zonder dat je in je kraag gevat wordt?

mag je bea hier in nederland voor stoephoer uitschelden zonder dat je in je kraag gevat wordt?

Nee.
Gebeurd het? Ja.
Door zowel allochtonen als autochtonen? Ja. (voordat we daar weer gezeur over krijgen)
Maar krijg je dan 1,5 jaar cel? Nee.

Conclusie: Als Marrokaan in Marroka de koning vergeten te noemen in je gebed, is erger dan Bea voor stoephoer uitschelden. Ik blijf in Nederland wonen:D!

maar je krijgt hier wel een dikke geldboete....gaat om het gebaar. Ook in nederland gelden beperkingen van wat mag of niet mag, dat de straf milder is dan in marokko is bijzaak.

als ik jouw moeder uitscheldt voor k-wijf gebeurd er niets, als ik dat bij de koningin doe wel....dus schijnbaar staan die lui boven de wet, daarom heb ik zo'n hekel aan ze. Opbokken met die kenkerleiers

maar je krijgt hier wel een dikke geldboete....gaat om het gebaar. Ook in nederland gelden beperkingen van wat mag of niet mag, dat de straf milder is dan in marokko is bijzaak.

als ik jouw moeder uitscheldt voor k-wijf gebeurd er niets, als ik dat bij de koningin doe wel....dus schijnbaar staan die lui boven de wet, daarom heb ik zo'n hekel aan ze. Opbokken met die kenkerleiers

+1

Klopt. Maar dat is met allochtonen ook zo.
Zeg ik tegen een Turk en/of Marrokaan: Hé geitenn**ker, heb ik een probleem.
Zegt een Turk en/of Marrokaan tegen mij: Hé blanke (voeg zelf indien nodig extra woorden toe) kaaskop, dan mag dat. Want zij worden al zo gediscrimineerd, laten we ze maar niet straffen, dat is zielig, ze hebben als genoeg te voorduren.

Wat het koninklijk huis aangaat ben ik het ook met je eens. Geweldig hoe een staat zich zo ongelovelijk laat uitbuiten door iets wat ogenschijnlijk zo belachelijk weinig invloed heeft. Want zeg eerlijk, wanneer zie jij Bea iets doen? En als je er iets ziet doen, ben je er dan trots op dat zij dat als koningin van Nederland doet?

Kan me ook nooit voorstellen dat mensen het goed vinden dat alleen de uitkering van de koningin en aanhangselen al 6.102.000 euro weg slurpt. Daar komen nog alle lijfwachten en poespas bij (denk aan die gouden koets waar Bea wel 1 keer per jaar in rond rijd).

Nope, voor mij is het wel duidelijk.

edit: ja, dus ik verwijder het.

de aivd komt je vannacht van je bed lichten

de aivd komt je vannacht van je bed lichten

Prima, lijkt me leuk. Heb niks gezegd dat niet mag, en ook mag ik de mening hebben dat er belachelijk veel geld naar iets toegaat wat in het bijzonder geen nut heeft. Lijkt me erg gezellig, met de heren een flinke discussie voeren.

Terug
Naar boven