MuscleMeat

Marokkaans straattuig vernielt auto's

@zeep

Omdat duidelijk is dat er iets mis is met die bevolkingsgroep. Als ze niet zovaak de fout in gaan, zou er geen hele heisa om deze bevolkingsgroep zijn. Je leest zo vaak Marokkanen dit, Marokkanen dat. En zelf zie ik het ook té vaak.

Het probleem ligt niet bij het benoemen van het beestje, het ligt bij het beestje zelf.

De politie hier in Nederland is gewoon een lachertje. Ik heb in Barcelona een keer gezien dat een zo een ettergroepje de hele tijd toeristen lastig liep te vallen. Op een gegeven moment kwam de Guardia Civil en kreeg 2 van die gasten te pakken. Die werden gewoon met knuppels in elkaar gemept. In een bus gegooid en daar werden ze zo te zien verhoord over wat er nu eigenlijk aan de hand was. Zouden ze eens een voorbeeld aan moeten nemen hier in Nederland.

@zeep

Je leest zo vaak Marokkanen dit, Marokkanen dat. En zelf zie ik het ook té vaak.

.

ze gaan ook veel te vlug zeggen dat het marokkanen waren... het is makkelijk om steeds dezelfde groep de schuld te geven... alsof je het zo makkelijk kan zien... als het slachtoffer meestal wel zegt dat het een maokkaan was wil niet zeggen dat het ook zo is... er is al meerdere malen bewezen dat het dan soms over een ander soort bevolkingsgroep gaat...

Waarom komen die 20 slechte Marokkanen wel in de krant, en die andere paar duizend die zich normaal gedragen niet?

autochtonen die zich normaal gedragen komen toch ook niet in het nieuws?

en dat getal 20 is wel heeeel erg laag geschat. als je een beetje opde hoogte bent dan snap je dat meer als de helft van de (vooral) marokkaanse jeugd hierom bekend staat.

ze moeten gewoon beginnen met uitzetten van deze criminelen naar niet westerse landen, blijkbaar passen ze daar toch meer in en zijn ze de luxe en vrijgevigheid hier niet waard

@zeep

Omdat duidelijk is dat er iets mis is met die bevolkingsgroep. Als ze niet zovaak de fout in gaan, zou er geen hele heisa om deze bevolkingsgroep zijn. Je leest zo vaak Marokkanen dit, Marokkanen dat. En zelf zie ik het ook té vaak.

En hoe vaak is dat waar. Ik doe een media studie weetje, en één van de grondbeginselen die we leerden was dat je nieuwsberichten aan beide kanten moest checken. De Telegraaf - de auteur van dit artikel - zal ongetwijfeld informatie bij de politie hebben ingewonnen over hoe slecht die Marokkaanse jongetjes wel niet zijn. Maar ze zullen niet de straat opgegaan zijn op aan een betrokkene te vragen wat er aan de hand was. De Telegraaf fungeert als een medium van de politie waarin zij haar eigen onkunde aan de burger kan uitleggen ten kosten van andere. In dit geval Marokkaanse jongetjes die zichzelf toch niet kunnen verdidigen.
Vergeet niet, de werkelijk bron van dit artikel is zo'n zelfde agent als jou een boete geeft voor het verkeerd oversteken; het rijden van 8km p/u te hard of het niet dragen van een gordel in de auto.

ze zouden de jongeren moeten begeleiden, in plaats van steeds toe te juigen als ze weer eens toegeslaan hebben... waar ligt de schuld dan?

hard straffen in Marokko helpt wel voor onze cultuur!

uit het oog, uit het hart

In Marokko ligt het anders. Daar is hard straffen enkelt een middel niet een oplossing. De sociale controle in die zanddorpjes is velen malen hoger. Als daar iets gebeurd weet gelijk het hele dorp het en voordat je gevlucht ben op een ezel...

ze zouden de jongeren moeten begeleiden, in plaats van steeds toe te juigen als ze weer eens toegeslaan hebben... waar ligt de schuld dan?

begeleiden waarheen?

naar een betere toekomst, of richting een enkeltje Marokko!

ik ben het ook spuugzat dat Antillanen zo vaak in het nieuws komen, maar die achtergrond ligt in de Antilliaanse politiek zelf ( daar zitten pas echte criminelen)

autochtonen die zich normaal gedragen komen toch ook niet in het nieuws?

en dat getal 20 is wel heeeel erg laag geschat. als je een beetje opde hoogte bent dan snap je dat meer als de helft van de (vooral) marokkaanse jeugd hierom bekend staat.

ze moeten gewoon beginnen met uitzetten van deze criminelen naar niet westerse landen, blijkbaar passen ze daar toch meer in en zijn ze de luxe en vrijgevigheid hier niet waard

Wat is jouw bron, de media? Mijn eigen medium, mijn ogen zien namelijk hele anderen dingen. Meer dan de helft van alle Marokkaanse jongeren is criminieel, dat is wat jij beweerd? Als dat zo was hadden we ghetto's hier vriend.
En in die laatste zin laat je zien dat jou juridische kennis op 0 zit.

begeleiden met jeugdbewegingen... ze een bezigheid geven... zolang de meeste mensen tegen marokkanen zijn zullen deze rellen nog meer toenemen... iemand die zich niet welkom voelt gaat meestal moeilijk doen...

Als wij telkens opnieuw moeten rebelleren voor wat onze allochtoontjes hier allemaal uitsteken is België en Nederland op een week ground zero.

• Topic Starter Topic Starter
weet je dit zal een eindeloze discutie worden... je hebt overal slechte tussen ook bij de nederlanders!!!

Ons maak je niks meer wijs,we hebben genoeg gehoord en gezien.Een grote hoeveelheid gedraagd zich niet wat onder de nederlanders veel en veel minder is.Dus verdedigen heeft geen nut.

begeleiden met jeugdbewegingen... ze een bezigheid geven... zolang de meeste mensen tegen marokkanen zijn zullen deze rellen nog meer toenemen... iemand die zich niet welkom voelt gaat meestal moeilijk doen...

Waarom moet diezelfde groep altijd de boel afbreken als ze geen gelijk krijgen? Precies een kind dat begint te roepen en huilen als ze hun zin niet krijgen.

wat flauwe kul? ik heb nog een bende 12jarigen met omhulsels van afgeschoten vuurwerk, die ze in brand hadden gestoken, naar mensen zien gooien.. Echt belachelijk.

daarom moeten ze neergeschoten worden? we zijn allemaal kind geweest en iedereen pest wel soms anderen... maar je lijkt wel een 80 plusser die bang is van een paar bommetjes... in welke buurt woon je in gent?

• Topic Starter Topic Starter

Dan gaan ze toch lekker door.Ooit doen ze hun ogen open en kunnen wij ook heel moeilijk gaan doen als hun dat kunnen.

Waarom moet diezelfde groep altijd de boel afbreken als ze geen gelijk krijgen? Precies een kind dat begint te roepen en huilen als ze hun zin niet krijgen.
ze krijgen nooit gelijk, en nooit begrip en ze zijn nergens welkom... dat is om miserie vragen... Hier bij ons ben ik een begeleider in een jeugdbeweging en we nemen ze eens mee naar de ardennen, doen allemaal soorten activiteiten en dat houd ze in de vakntie's van het straat af... en geloof mij er zitten een heleboel schatjes tussen ook... kinderen gaan niet vlug het kwaad in iets zien, zeker kinderen onder de 12...

Terug
Naar boven