XXL Nutrition

mass gainer's

Bezoekers in dit topic

NOT_YET

Cool Novice
Lid geworden
15 jul 2019
Berichten
93
Waardering
11
Lengte
2m29
Massa
159kg
Vetpercentage
4%
Het wordt weer winter, bulken dus.

Natuurlijk, supplementen zijn alleen maar handig wanneer je voedingstoffen tekort komt voedingschema. Echter, ik gebruik nu '100% Premium Mass Gainer - MuscleTech omdat deze super goedkoop is en heel veel extra stoffen bevat.

De site van XXL Nutrition heb ik nog niet goed doorgekeken.
Zie mijn excel voor waar ik wel naar heb gekeken.

Weet iemand of er een betere is dan '100% Premium Mass Gainer - MuscleTech' waarin meer extra stoffen zitten?


Capture.JPG
 

Bijlagen

  • supplement ingredients - Copy.xlsx
    29,2 KB · Weergaven: 199
Waarom maak je het niet zelf? Kan je alle ingredienten zelf bepalen en is sws nog voordelliger.. Super simpel om te maken.
 
Wat ik voorheen wel is maakte...

100 gram Havermout
50 gram Eiwit poeder naar keuze
Banaan
Flinke lepel pindakaas
Water of melk erbij (Beetje zoeken naar juiste verhouding)

Staafmixer... klaar!
 
heel veel extra stoffen bevat.
Als jij gewoon goed eet krijg je alles wat je nodig hebt al binnen. Om je vitamines en mineralen hoef je het dan niet te doen.
De aminozuren krijg je al met genoe eiwitten uit verschillende bronnen binnen en ook nog via je eiwitshake mocht je die gebruiken.
Dus "heel veel extra stoffen" slaat eigenlijk nergens op. Ook een massgainer is gewoon "alle stoffen" die je uit gewone voeding kan halen.

Dus ik zou zeggen.. beste gainer = zelf maken zoals hierboven al beschreven.
Havermout/eiwitpoeder/fruit/vetbron/water of (volle) (choco)melk
Fruit kan je in varieren,
vetten kan je ook noten oid voor pakken (of erdoor blenderen) of een scheutje lijnzaadolie oid.

Prijs is alsnog veel tov zelf maken.... 5,5 kg voor 46 euro

Ultra fine oats 4 euro per kg (havermout in de winkel 0,85 per 500 gram dus 1,70 per kg)
Eiwit bij myprotein of bulkpowders kan je al voor 20 euro 2,5 kg bestellen als je goed zoekt (aanbiedingen soms 30-40% kortingen)
Dan heb je dus al (met 2 zakken oats + 2,5 kg eiwit) voor 25-30 euro 4,5 kg gainer.

Maar ja... "gemak dient de mens" ... dat is wel een vaak gebruikte weg.... :o Op zich begrijpbaar maar ik zou eerder kiezen voor zelf maken.
 
Niks waard om al die poeders te mixen
Voor een pre workout bedoel je? Als je de individuele stoffen leert kennen, dan zal je er heus niet zoveel gebruiken. Véél 'vulling' in de preparaten.

 
  • Like
Waarderingen: LM
Voor een pre workout bedoel je? Als je de individuele stoffen leert kennen, dan zal je er heus niet zoveel gebruiken. Véél 'vulling' in de preparaten.

Tijdje gedaan maar was er snel klaar mee, had 3 á 4 stoffen, de hele tijd met z’n schepje kloten vind ik maar niks, slik liever pillen
 
Back
Naar boven