Supercompensatie is sprake van na 4 dagen rust, maar 6 dagen rust is niet slechter...als je lichaam zich nog ontwikkeld op dag 4, is het niet zo dat het achteruit holt op dag 5en6
je pomp is natuurlijk wel weg na 6dagen, maar als je dan gaat trainen krijg je bizarre pomp
Als je bijvoorbeeld je benen getraind hebt, (grootste spiergroep van je hele lichaam) dan heb je schade opgelopen, die schade wordt hersteld door je lichaam (net als een wondje wat dicht gaat bijv) je lichaam heeft op dat moment van herstel dus EXTRA veel bouwstoffen nodig, maar die zijn er dan niet omdat je alweer bezig bent met de andere helft van je lichaam te slopen

, hierdoor bereik je niet de optimale staat van herstel die je had kunnen bereiken. Als je bijv voor de 2de keer je benen traint in dezelfde week, kan jij dan meer reps squatten bijv met hetzelfde gewicht in je laatste oefening voor de failure inslaat, dan bij je 1ste training? Een jaar geleden kon ik bijv de legpress met 320kg..toen begonnen mijn knieen te kraken en heb ik 10 maanden helemaal geen benen meer gedaan (helemaal weg alles dus) toen ik 2 maanden terug weer begon kon ik maximaal 120 in beweging krijgen op de legpress...nu zit ik al op de 10x 200kg in de laatste set, zo'n grote sprong voorwaarts had ik nooit kunnen maken zonder voldoende rust, hehe ik kan amper lopen door die training van gister, als ik nu op zaterdag mijn benen weer zou doen zou ik ze finaal slopen gewoon, sterker nog, ik denk niet dat ik de 200 nog zou halen!!!!.terwijl als ik rustig wacht tot volgende week donderdag, dan weet ik zeker dat ik de 8x 220 ook wel moet redden

...verder: ik zeg niet dat wat ik doe DE manier is, het is een manier, en bij mij werkt het goed, elk lichaam reageerd immers anders en iedereen traint op zijn of haar manier, het kan heel goed zijn dat dit voor jou beter werkt en als jij er goede resultaten mee (blijft) behaalt/behalen, zou ik zeggen keep up the good work