AndroidHealthClinic

Massa schema + paar vragen

BENGTMS

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
90kg
Hallo,

Ik train nu ongeveer 7-8 maanden serieus (voeding, shakes etc.). Ik ben sinds het begin aan het bulken en ik maak behoorlijk wat progressie (van 78kg naar 90kg). Mijn borst is nu behoorlijk gespierd, alleen lopen mijn armen een beetje achter. Ondanks de KG spiermassa toenames ben ik toch nog wat onzeker over mijn schema dus hoop op wat advies of dit schema goed is. Ik weet niet van alle oefeningen de correcte benamingen. Op dit moment is dit mijn schema (ik wissel nog wellis):

Maandag (Borst, biceps, buik)

Borst:
Cable flies (en dan naar voren hangen, weet de correcte benaming niet) 4x8
Decline DB press 4x8

Buik:
Decline weighted crunch 4x10
weighted side crunch 4x10

Biceps:
DB curls 4x8
Bicep machine (weet niet hoe de oefening heet) 4x8

Dinsdag (Rug, triceps, schouders, benen)
Rug:
Latt pulldown 4x8
Machine oefening waar ik naam niet van weet 4x8

Triceps:
Cable pushdown 4x8
Op een bench met gewicht achter hoofd 4x8

Schouders:
Met DB naar de zijkant je arm liften zegmaar,voor buitenkant schouders 4x8
Dumbbell shoulder press4x8

Benen:
leg press 4x8
leg curl machine? (weet niet of het goede naam is, die voor bovenbenen) 4x8

Woensdag (rust/kickbox)

Donderdag (borst, biceps, buik)

Borst:
Cable flies (en dan naar voren hangen, weet de correcte benaming niet) 4x8
Incline DB press 4x8
Dips 4x 8-10

Buik:
Decline weighted crunch 4x10
weighted side crunch 4x10

Biceps:
DB curls 4x8
Bicep machine (weet niet hoe de oefening heet) 4x8

Vrijdag (Rug, schouders, triceps, benen)

Rug:
Latt pulldown 4x8
Onderkant rug oefening met machine 4x8

Triceps:
Cable pushdown 4x8
Op een bench met gewicht achter hoofd 4x8

Schouders:
Met DB naar de zijkant je arm liften zegmaar,voor buitenkant schouders 4x8
Zelfde oefening als hierboven alleen dan met machine 4x8

Benen:
leg press 4x8
leg curl machine? (weet niet of het goede naam is, die voor bovenbenen) 4x8

Aangezien ik een lichte vorm van pectus carinatum heb, train ik de binnekant van mn borst zo min mogelijk, ik wil hier geen/zo min mogelijk spiermassa.
Alle oefeningen doe ik met zn zwaar mogelijk gewicht waarmee ik ongeveer 8 reps mee kan.

Wat ik mij ook afvroeg en nergens duidelijk kon vinden. Is het mogelijk/goed om bijvoorbeeld 1 borst oefening te doen, dan tussendoor bijvoorbeeld een buik oefening te doen en dan weer veder met de volgende borst oefening? (tussen elke oefening wel gewoon 1,5 min rust) Of moet je echt spiergroep voor spiergroep de oefeningen af gaan? Als ik bijvoorbeeld de 1e oefening gedaan heb, heb ik namelijk al bijna geen kracht meer voor de volgende en doe ik altijd eerst een andere oefening van een andere spiergroep.

Ben niet een van de gevorderde, maar de indeling van je schema is goed, je traint elke spier 2x per week, maar doe je geen deadlifts of squats? En ja, je kan borst oefening doen en daarna buik, maar kan zijn dat het misschien lastig wordt

• Topic Starter Topic Starter
Ben niet een van de gevorderde, maar de indeling van je schema is goed, je traint elke spier 2x per week, maar doe je geen deadlifts of squats? En ja, je kan borst oefening doen en daarna buik, maar kan zijn dat het misschien lastig wordt

Nee man doe ik niet, denk ook niet dat dat echt nodig is toch?

Not sure if serious...:rolleyes:

Nee man doe ik niet, denk ook niet dat dat echt nodig is toch?

JA!

Wat is je doel, welke dagen kan je trainen, Hoe heb je hiervoor getraind?

• Topic Starter Topic Starter
Not sure if serious...:rolleyes:

JA!

Wat is je doel, welke dagen kan je trainen, Hoe heb je hiervoor getraind?

Is schema niet goed? En kan je dus niet bijvoorbeeld 1 borst oefening doen (of welke andere spiegroep dan ook, ik gebruik voorbeelden), dan tussendoor bijvoorbeeld een buik oefening te doen en dan weer veder met de volgende borst oefening? (tussen elke oefening wel gewoon 1,5 min rust) Of moet je echt spiergroep voor spiergroep de oefeningen af gaan?

Mn gewicht doel was 90kg, inmiddels bereikt. Maar qua body-looks nog steeds niet tevreden, wil meer massa. Ik kan in principe 5 dagen per week trainen maar wil minimaal 1 van die dagen ook kickboxen. Ik maak goede gains, alleen heb het idee dat het misschien nog beter/sneller kan.

Waarom zijn deadlifts en squats zo belangrijk dan? Ik zie niemand in mijn gym die doen, zelfs de huge gasten niet...

Dat is gewoon de basis van de spiergroepen, net zoals bankdrukken.
Zodra je deze erbij pakt lijkt het me trouwens niet slim om rug + benen op dezelfde dag te trainen.
Voor de rest ziet het er aardig uit, maar ik zou een 3e oefening voor je rug erbij doen (Deadlift?) :p

Is schema niet goed? En kan je dus niet bijvoorbeeld 1 borst oefening doen (of welke andere spiegroep dan ook, ik gebruik voorbeelden), dan tussendoor bijvoorbeeld een buik oefening te doen en dan weer veder met de volgende borst oefening? (tussen elke oefening wel gewoon 1,5 min rust) Of moet je echt spiergroep voor spiergroep de oefeningen af gaan?

Mn gewicht doel was 90kg, inmiddels bereikt. Maar qua body-looks nog steeds niet tevreden, wil meer massa. Ik kan in principe 5 dagen per week trainen maar wil minimaal 1 van die dagen ook kickboxen. Ik maak goede gains, alleen heb het idee dat het misschien nog beter/sneller kan.

Waarom zijn deadlifts en squats zo belangrijk dan? Ik zie niemand in mijn gym die doen, zelfs de huge gasten niet...

Gewoon eerst je spiergroep afmaken dan naar de volgende. Bij je grootste spiergroep beginnen. Verder vindt ik je schema helemaal niet zo goed want:

1. Je doet maandag biceps en dinsdag dan rug(belast je je biceps 2 dagen na elkaar)
2. Je doet maandag borst en dinsdag triceps (Belast je je triceps 2 dagen na elkaar)

Dit kun je dan beter omdraaien dus Borst, Triceps en de andere dag rug biceps

3. Dinsdag is een veel te volle dag + je doet de verkeerde oefeningen
4. (kick)boxen met bbing is een hele slechte combinatie. Het kan natuurlijk wel maar woensdag is wat dat betreft een rotdag.
5. Je hebt hierdoor te weinig rust.

Oplossing:
1. UB/LB schema waarmee je op zaterdag ook traint. Trainigsdagen worden dan Ma, Vr, Zat. Dan kan je woensdag blijven kickboksen.

2. 2x p.w. full body, ma & vr. woensdag kickboksen

3. Stoppen met kickboksen en dan 3x p.w. fullbody(ma,wo,vr) of 4x p.w. UB/LB Ma, di, do,vr

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven