AndroidHealthClinic

massa schema

Ezuen

Cool Novice
Waardering
0
massa schema, comments please!:D

Hoelang je traint
1,5 jaar

Wat je doel is
lekker groeien

Waar je prioriteiten liggen
alles

Beschikbare apparatuur
alles is er, train in een grote sportschool

Beschikbare tijd
3-5 x per week

ben toch wel benieuwd wat jullie van mn schema vinden.. ben rond januari ernstig ziek geweest, 2 weken ziekenhuis etc. ik train nu weer zo'n 7 maandjes waarvan 3 maanden echt serieus, afgelopen 3 maanden heb ik de eerste maand alles 3x12 gedaan, 2e maand alles 3x10 en de 3e maand alles 3x8

nu ga ik wat ander soort schema's uitproberen, om te beginnen met een massa schema.

Dag 1
Borst
Incline benchpress
Decline dumbbell press
Flyes
Close grip bench press
Triceps
Dippen
Lying dumbbell extensions
Dag 2
Rug
Wide grip chin ups
Bent over barbell row
T-bar
Romanian deadlift
Dumbbell shoulder shrugs
Biceps
Standing cable curls
Seated concentration curls
Dag 3
Benen
Flat footed squats
Leg extensions
Hamstring extensions
Standing calf raises
Schouders
Wide grip shoulder shrugs
Dumbbell lateral raise
Behind neck press

Buik doe ik om de keer als ik ga trainen, daar pak ik ong 2 tot 3 oefeningen per keer van.

als jullie willen, kan ik wel een foto uploaden van hoe ik er destijds uitzag en hoe het nu is.

comments please:D

Laatst bewerkt:
Ziet er niet slecht uit, maar heb je niet een beetje weinig oefeningen voor triceps en biceps?

Voor triceps zou ik:

Dippen
Lying dumbbell extensions
Triceps pulldown

Biceps:
Standing cable curls
Preacher curls
Seated hammer/concertration curls.

En zou graag een foto zien, altijd leuk ;)

• Topic Starter Topic Starter
haha nee ik ben tevreden met 1 á 2 oefeningen, want meer heb je in principe niet nodig om te groeien, plus dat ik mn triceps al redelijk gebruik bij een aantal borstoefeningen en idem dito bij mn biceps als ik rug train.

zal even een fototje zoeken van hoe het was

gevonden:
[afbeelding niet meer beschikbaar][afbeelding niet meer beschikbaar]

aardig fokked op he:D daarvoor was ik al iets langer bezig als een half jaar.. toen ben ik ziek geworden rond kerst, januari 2 weken ziekenhuis zelfs, mocht tot april niet meer trainen van de dokter.. en met name mn traps zijn ontiegelijk klein, kwam mede door die ziekte, want die zat aan de linkerkant van mn nek..

Laatst bewerkt:
Ok, ik vind persoonlijk 3 oefneingne het fijnst, maar je moet het natuurlijk zelf weten als jij 2 oefeningen beter vindt moet je dat doen ;)

Wat zijn je stats nu?
en vetpercentage enzo?

Bench Press 80 kg
Squat 100 kg
Deadlift 80 kg
Military press 50 kg

vetpercentage zal ik vanavond even laten opmeten, krijg je vanavond te horen! en ik zal ook proberen een picca te maken van hoe ik nu ben.

Stats zijn niet verkeerd.
Zou wel eens een pic willen zien ja ;)

nou het heeft even geduurd, maar ik heb in ieder geval een foto, maar nog steeds geen vetpercentage opgemeten, want elke keer als ik dat wil doen, zijn alle coaches druk bezig of een nieuw iemand helpen met een schema.. dus dat doe ik zo spoedig mogelijk!

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Niet zo gweeldig als ik had verwacht als ik eerlijk ben.

Bench Press 80 kg

Borst is nog niet echt zichbaar.
Miss nog wat droger trainen?

Probeer wel clean te trainen... je stats zijn idd erg hoog als ik naar je fysiek kijk. Uiteindelijk wil je groeien en het beste groei je als je volledige cleane oefeningen doet i.p.v. kost wat kost een bepaald gewicht omhoog krijgen.

Ik train nu met een vriend samen en is een beer van een vent. 190cm en weegt 115kg. Hij heeft wel wat vet maar is slager van beroep dus doet zwaar werk. Hij trainde vroeger met een gast waarbij hij makkelijk 100kg bankdrukte. Ik ben nu met hem aan zijn houding aan het werken, want die was niet juist... weinig isolatie. Nu gaat hij helemaal kapot bij 60 kg bankdrukken... maar hij voelt meer zijn borst en je ziet hem nu ook meer groeien dan voorheen.

Zie het als positieve kritiek, uiteindelijk willen we allemaal groeien toch? Veel suc6 :D

Ik mis squat, flat bench press en overhead press. Shrugs is geen schouder oefening, met deze oefening train je de trapezius.

Probeer wel clean te trainen... je stats zijn idd erg hoog als ik naar je fysiek kijk. Uiteindelijk wil je groeien en het beste groei je als je volledige cleane oefeningen doet i.p.v. kost wat kost een bepaald gewicht omhoog krijgen.

Ik train nu met een vriend samen en is een beer van een vent. 190cm en weegt 115kg. Hij heeft wel wat vet maar is slager van beroep dus doet zwaar werk. Hij trainde vroeger met een gast waarbij hij makkelijk 100kg bankdrukte. Ik ben nu met hem aan zijn houding aan het werken, want die was niet juist... weinig isolatie. Nu gaat hij helemaal kapot bij 60 kg bankdrukken... maar hij voelt meer zijn borst en je ziet hem nu ook meer groeien dan voorheen.

Zie het als positieve kritiek, uiteindelijk willen we allemaal groeien toch? Veel suc6 :D

+1
Sommige mensen gaan dan allemaal andere spiergroepe gebruiken behalve je borst.

Check ook dit filmpje:
http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm

Zeer duidelijk en goed.

succes

T kan wel goed zo. Rom. deadlift is meer hamstring gericht dacht ik, ligt wel beetje aan je uitvoering. Ik zou gewone deadlift kiezen.
Als je 3-5 keer per week beschikbaar bent zou ik een schema nemen wat ervoor zorgt dat je kan trainen als je 3x kan + als je 5x kan. Daarom zou ik voor zo'n soort indeling kiezen en dan steeds doorschuiven, zo kan je met deze indeling bijv. wel 3 dagen achter elkaar trainen wat met jouw schema wat lastiger is aangezien je schouders met benen pakt:
- borst+rug
- Benen
- schouders+armen

Niks fout aan je schema opzich.

Terug
Naar boven