Gaat Massatraining en cardio samen?
Niet overdreven cardio, maar 3x 20min. per week
grtz
grtz
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor mijn training kan dit tog ook geen kwaad?Natuurlijk, bijvoorbeeld een cardiosessie na je krachttraining is heel goed voor de vetverbranding.
Probeer al je krachten te sparen voor de KT, ga je zeker niet vermoeien men een opwarming. Ik moet 10minuten fietsen naar de gym, dat is mijn opwarmingVoor mijn training kan dit tog ook geen kwaad?
20 minuutjes, (ook als opwarming)
Eigenlijk vooral om vetontwikkeling tegen te gaan

Alleen krachttraining is niet genoeg volgens mij, je moet proberen om een beetje een kompleet sportman te worden die meer kan dan alleen maar gewichtjes heffen. Daarbij is een zekere fysieke conditie ook belangrijk.
Gaat Massatraining en cardio samen?
grtz
Wel nuttige informatie, bedanktDe vetverbranding bij cardio komt bij lage intensiteit.
Bij hoge intensiteit worden er koolhydraten verbruikt.
Om vetten te verbranden zal je langdurig op een lage hartslag 60-70% cardio moeten doen.
Bij een lage hartslag gebruik je de energie uit vetten, vet heeft een hoge energiewaarde, 9kcal per gram.
Langdurig bij lage inspanning cardio doen, is vet verbranden maar is wel een lange weg vanwege de hoge energiewaarde.
Lage inspanning betekend nl. weinig calorie verbruik, de tijd die je nodig hebt om 1 gram vet te verbranden is, door de hoge energiewaarde van vet ten opzichte van koolhydraten of eiwitten, zo'n 5 keer zoveel.
Koolhydraten, 4 kcal per gram, levert de energie bij hogere intensiteit (hogere hartslag).
Als je bij cardio dus jezelf uit de naad aan het lopen bent op de band, ben je dus in rap tempo koolhydraten aan het verbranden en nauwelijks vet.