AndroidHealthClinic

Maximumsnelheid in Italië naar 150 km/u

EricR, en als een nederlander doodgaat in duitsland waar staat ie dan bij? Want misschien zijn de cijfers van duitsland dan wel kunstmatig hoog omdat die toeristen het niet gewend zijn.
Fransen rijden ook als dwazen, dus dat is logisch zelda

Dat is het aandeel in door mensen verzaakte uitstoot. Als je kijkt naar de totale uitstoot is het verwaarloosbaar klein. Als we morgen totaal zouden stoppen met autorijden zou je het verschil in de atmosfeer niet eens kunnen meten. In steden is fijstof uitstoot wel een probleem maar dat neemt inderdaad sterk af.

(ik zoek even de bron)

Hier trouwens cijfers over het aantal verkeersdoden per land:

http://europa.eu/rapid/pressRelease...format=HTML&aged=0&language=NL&guiLanguage=en

Duitsland behoort met 51 doden per miljoen tot de veiligste landen van Europa. Een stuk veiliger dan Frankrijk met 67.

U is klimaatskepticus? De vulkanen hebben het zeker weer gedaan? De natuurlijk uitstoot was er altijd al, ons aandeel is gewoon altijd van belang omdat het een natuurlijk evenwicht verstoord.

De veiligste landen in relatieve zin, maar 5000+ doden valt verder toch niet echt veilig te noemen.

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

EricR, en als een nederlander doodgaat in duitsland waar staat ie dan bij? Want misschien zijn de cijfers van duitsland dan wel kunstmatig hoog omdat die toeristen het niet gewend zijn.

Logica van de koude grond, ga er maar vanuit dat het gros autochtonen zijn. Iets wat opgaat voor ieder land.

Nu ook maar invoeren in ons landje. Wordt soms doodmoe van de snelheid regels in Nederland.

zou mooi zijn als nederland ook eens de limieten op de schop neemt.
zelf ben ik wel voorstander van een variabel limiet.
bv. als het erg druk is 100 als maximum, normaal 130, wat drukker 120, 's avonds en erg rustige wegen 140/150

Dit is alleen een probleem wanneer is het druk? dan zouden ze overal digitale snelheidsborden moeten hangen met sensoren in de wegen om te checken of het druk is.

U is klimaatskepticus? De vulkanen hebben het zeker weer gedaan? De natuurlijk uitstoot was er altijd al, ons aandeel is gewoon altijd van belang omdat het een natuurlijk evenwicht verstoord.

De veiligste landen in relatieve zin, maar 5000+ doden valt verder toch niet echt veilig te noemen.

Nee maar het blijft een feit dat autoverkeer slechts een te verwaarloze co2 bijdrage leeft. Zie ook dit topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/waarom-worden-automobilisten-hard-genaaid-233002/

Nee 5000+ doden is niet niks maart het punt is nu juist dat die maar voor een heel klein deel op de snelweg vallen.

Goed Idee. Alleen mag het in België nog wat duren want ik rij nl graag altijd op het 3de rijvak en mijn Starlet kan maar 120km/u aan in comfortabele modus. :cool:

Ehm, right...

Maar goed, weer ontopic: Goed nieuws ik ga eind augustus naar Italië! Schiet het tenminste een beetje op naar Rome. :)

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:35 ----------

In absolute zin is Duitsland 1 van de meest onveilige landen, als verkeersdode heb je toch weinig aan het aantal doden per miljoen inwoners. Dood blijft echt dood.

Dit vind ik trouwens wel een hele rare opmerking van je. Volgens deze logica is een groter land bijna altijd onveiliger puur om dat er in totaal meer mensen doodgaan? En in Liechtenstein ben je volgens jou zeker praktisch onsterfelijk?

PS: wat is concreet jouw standpunt dan over wat een acceptabele snelheid is op de snelweg?

• Topic Starter Topic Starter
Goed Idee. Alleen mag het in België nog wat duren want ik rij nl graag altijd op het 3de rijvak en mijn Starlet kan maar 120km/u aan in comfortabele modus. :cool:

Dan zullen ze die boerenlandwegen die jullie snelwegen noemen eerst eens fatsoenlijk moeten asfalteren.
Geldt overigens voor vele europese landen. Nederland heeft de beste wegenkwaliteit van Europa.

vind je? Ik merk direct het verschil als ik de grens passeer.

Het asfalt is niet zo mooi glad maar er zitten in ieder geval nooit gaten in. De wegen daar zijn ook zo ontworpen dat je van het uitzicht kan genieten. Er is echt over nagedacht hoe ze door het landschap kronkelen. Niets mooier dan met een gangetje van 150-170 het landschap geleidelijk te zien veranderen.

Maximum snelheid omhoog, minder ongelukken!

Een verrassende uitkomst van een populaire maatregel (althans voor de hardrijders).

In Denemarken is vorig jaar april de maximum snelheid op de autosnelweg verhoogd van 110 km/h naar 130 km/h. Nu een jaar later concludeert men dat het aantal verkeersslachtoffers met maar liefst 25% is gedaald naar het niveau van 1950.

Dit schrijft Die Welt. Ik stel voor dat we in Nederland een proef doen met een maximum snelheid van…, wat zullen we doen…, 160 km/h…, da’s redelijk. Het is immers voor onze eigen veiligheid…

http://www.autoblog.nl/archive/2005/04/30/maximum_snelheid_omhoog_minder

160 is beter

Terwijl we in Nederland met kleuren op de weg, veel borden, nog meer flitsers en trajectcontroles het autoverkeer vooral veel langzamer willen laten rijden, slaat Oostenrijk een andere route in. Een snelheidslimiet van 160 is tenslotte veel fijner. De afgelopen periode heeft Oostenrijk daarmee geëxperimenteerd en de uitkomsten zijn opmerkelijk. De proef vond plaats op een deel van de A10 door Karinthië, één van de drukkere snelwegen in Oostenrijk. Er werd gekozen voor flexibele limieten, waarbij factoren als de hoeveelheid vrachtwagens, regenval, vochtigheid van het wegdek werden gebruikt om de snelheidslimiet aan te passen.

De doorstroming is verbeterd en had Johan Cruijff dus toch gelijk. Daardoor verminderde ook de uitstoot van schadelijke stoffen, zoals jullie weten na ons experiment is filerijden helemaal niet zo gezond voor boompjes in de berm.

Om meteen de critici helemaal monddood te maken: het is ook veiliger! Dat een verhoging van 110 naar 130 km/u veiliger is wisten we al, in Denemarken is gebleken dat dat zelfs 25% scheelt. Een verhoging naar 160 blijkt ook niet onveiliger te zijn, mits er wel rekening wordt gehouden met de omstandigheden.

Het idee werd destijds gelanceerd door minister Hubert Gorbach, waarbij aantekende dat sinds het vaststellen van de huidige limiet van 130 in 1975 nogal veel is veranderd. Alle reden dus om met een frisse blik naar snelheidsbeperkingen te kijken.

http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/10/160-is-beter

Dit is alleen een probleem wanneer is het druk? dan zouden ze overal digitale snelheidsborden moeten hangen met sensoren in de wegen om te checken of het druk is.

dat is een optie ja, of ze gebruiken gewoon de camera's die er nu ook hangen om de doorstroming en alles te bekijken.
Bij file gebeurd het nu ook al dat de matrixborden aangezet worden (of automatisch aangaan, dat weet ik niet). dat moet ook gewoon toe te passen zijn op een andere verkeersdrukte lijkt me.

In het land van de sportwagens had ik wel Duitse snelheden verwacht.

en nog vinden mensen dit niet hard genoeg en rijden dan 250, zo blijf je doorgaan totdat je auto het niet meer aankan. Met zuurstof de brand blussen

Nee helemaal mis. Maar ik heb je posts in dat andere topic gelezen, de hoop op verbetering is bijna gelijk aan nul schat ik zo in.

Waar baseer je precies op wat een veilige maximumsnelheid is dan? Dat is volgens jou dus 120? Waarom niet 90, 50, of 170 dan?
Kansloos schandknaapje dat je er rondloopt, je hebt nog helemaal geen rijbewijs, wat lul je?
Door hard rijden gaat het asfalt toch ook eerder kapot?
Gelukkig hebben boten geen asfalt maar daar zit ook een maximum snelheid aan in de binnenwateren.

Haha wat raaskal je nu weer, dit begint weer dezelfde vormen aan te nemen als het 200km/h in frankrijk topic.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven