AndroidHealthClinic

Nieuws Kamer: maximumsnelheid naar 130 of 140 km/u

Iedereen moet 50 op de autobaan!

Lijkt mij niet, zie je volgens mij ook in het buitenland niet gebeuren.

Dat zou wel interessant zijn. Ik ben nl. ook het idee toebedaan dat een dergelijke verhoging (op den duur) leidt tot gewenning en dus de overschrijdingen gewoon mee schuiven. Klinkt logischer, maar niet gestaafd. Any data?

Het lijkt me een goede zaak om met goede argumenten de voors (3 min sneller van Utrecht naar A'dam?, 'Leuker'?, Daling van (ernst van) verkeersslachtoffers? etc) en tegens (brandstofverbruik, geluidsdruk, CO2 emissie, stijging van (ernst van) ongevallen, etc) af te wegen.

Ik heb nl. een beetje de indruk dat dit zieltjeswinnerij is, die met name stoelt op een drang om lekker hard te rijden. Nu kan ik me absoluut voorstellen dat dat prettig is, maar dat alleen lijkt me niet genoeg...

Data would be good. None is presented. De VDD steekt naar de kroon met
Aptroot (2009) [Link niet meer beschikbaar]

Hij vergeet wel te vermelden dat de gemiddelde snelheid in Denemarken omlaag ging in die periode. http://www.welt.de/vermischtes/article668137/Daenemark_Tempolimit_rauf_Unfaelle_runter.html

Aptroot's bewering is volgens mij geen stuiver waard, althans niet zonder een grondige analyse over de verbanden binnen de gegevens. En zo ben ik bang dat er meer in politiek Den Haag huist. Ik vermoed Kwakpolitiek.

Een beetje meer vond ik op: http://wadot.wa.gov/NR/rdonlyres/EE...E74EE1F/0/emissionsandspeedlimitlitreview.pdf

Natuurlijk cherrypicken: http://wadot.wa.gov/NR/rdonlyres/EE...E74EE1F/0/emissionsandspeedlimitlitreview.pdf

Lijkt toch ook een en ander te spreken voor snelheidverlaging.

Als we nu afspreken dat beweringen in deze gepaard gaan van onderbouwing. Bijv. 'Als je de snelheid verhoogt van X naar Y, dan gebeurt Z. Hier heb ik een meta-analyse, review, onderzoekspublicatie (met andere woorden een zinnige bron) waarin dat bevestigd wordt.
Houdt zo'n discussie mooi transparant en nuttig

wow...

Goed plan, gewoon tussen 19h30 en 06h30 de snelheid naar 140 km/u verhogen. Hier kunnen ook eigenlijk geen valide argumenten tegen gebracht worden behalve dat de staat wat minder inkomsten krijgen aan snelheidsboetes.

Zet hem op 410 km/uur dan hebben die Veyron-bezitters ook iets :)

Hoop dat de belgische politiekers hun nederlandse collega's hierin gaan volgen. Rijd nu ook 150 als het kan, en mijn coyote reduceerd de kans op boetes wel.

de stap van 130 naar 150 is toch echt wel ontzettend groot hoor. 130 is gewoon een lekkere snelheid om te cruisen als je van eindhoven naar utrecht moet ofzo, maar 150 ben je toch echtwel al aan het racen...

de stap van 130 naar 150 is toch echt wel ontzettend groot hoor. 130 is gewoon een lekkere snelheid om te cruisen als je van eindhoven naar utrecht moet ofzo, maar 150 ben je toch echtwel al aan het racen...
Ik moet niet veel klagen omdat ik geen rijbewijs heb, maar: gebruik de rechterbaan dude :D

Ik moet niet veel klagen omdat ik geen rijbewijs heb, maar: gebruik de rechterbaan dude :D

Kerel, je bent 17. Weet niet hoe vaak jij mensen met 150 ziet rijden die aan het cruisen zijn, maar komt imo niet veel voor.

Ben wel voor een verhoging. Belachelijk dat stukken A2 5 baans zijn en je er maar 100 mag.

De toekomstige slachtoffers van verkeersongelukken zullen het nieuwe kabinet dankbaar zijn. Er zullen best wel weer vergelijkingen opduiken met andere landen maar die andere landen zijn ook vaak echt anders. Snelheidsbeperkingen zijn niet voor niks opgeworpen, Nederland is qua wegennetwerk niet direct vergelijkbaar met de racebanen in Duitsland waar je nog veel harder kan knallen.

Bend the trend, gewoon omdat het kan.

De toekomstige slachtoffers van verkeersongelukken zullen het nieuwe kabinet dankbaar zijn. Er zullen best wel weer vergelijkingen opduiken met andere landen maar die andere landen zijn ook vaak echt anders. Snelheidsbeperkingen zijn niet voor niks opgeworpen, Nederland is qua wegennetwerk niet direct vergelijkbaar met de racebanen in Duitsland waar je nog veel harder kan knallen.

Bend the trend, gewoon omdat het kan.

Zeg eens eerlijk, het enige stuur waar jij achter zit is van je fiets of niet?

Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken om de maximum snelheid. Al die kleine afstandjes hier in Nederland, het zal je 5 minuten schelen. Ga dan wat eerder weg van huis.

top ik rij altijd 170 net geen rijdbewijs kwijt nu kan ik 210 nice pvv :D

De max snelheid vind ik niet echt interessant. 120 is best redelijk. Ik vind het vervelend als je voor dom wordt gehouden met argumenten als luchtvervuiling die later ongegrond blijken en we vrolijk doorgaan met 80 zones, de inkomsten van boetes etc zullen vast niet meespelen.......... Verder is het irritant als we de technologie hebben en flexibele snelheden kunnen aangeven door middel van matrixborden maar zelfs als er geen kip rijdt blijft het 100 km/u. Idem met wegwerkzaamheden waar niemand aan het werk is.

Terug
Naar boven