Fitness Seller

MDMA gebruik

Vince zei:
Tja, het spijt me te moeten zeggen dat het niet over mezelf gaat maar over een heel erg naast familielid. En als het gedurende een hele tijd heel het gezinsleven overhoop haalt.. dan ga je wel anders kakelen.
Ach, mn beide ouders waren alcoholist. Hoeft op zich ook niet een probleem te zijn voor de omgeving. Dat ligt aan de geestelijke kracht van de verslaafde. Zwakkere zielen zullen inderdaad toestaan dat hun verslaving anderen last/schade berokkent. En helaas zijn er wel erg veel geestelijk zwakke mensen.

Maar dan nog ligt de schuld niet bij de drugs. Sommige mensen kunnen zich niet gedragen achter het stuur van een auto. Zullen we auto's dan ook maar voor iedereen verbieden? Eigenlijk vindt ik drugs vergelijkbaar met wapens, en vooral dan de uitspraak: "guns don't kill people, PEOPLE kill people!". En zo is het maar net. Of wil jij liever in een samenleving leven waar alles wat potentieel voor sommige mensen schadelijk zou kunnen zijn verboden is? Dus geen legale noch illegale drugs, maar ook geen persoonsvervoer (ivm mogelijke ongelukken), fastfood (slecht voor je hart&aderen), huisdieren (risico op beten, allergieën, etc.), you name it. Volgens mij werken we langzamerhand wel toe naar een zulk dystopia, en dat beangstigt me mateloos.

Hoe denk jij over je periode verslaving? Was dat dan zo aangenaam? Dacht het niet. En ga me niet vertellen dat het levenservaring is???
Nou, een levenservaring was het zeker wel, eigenlijk. En nog een nuttige en (geloof het of niet) achteraf leuke ook. Maar de periode zelf was inderdaad minder. Niet eens echt slecht of zo, maar ook niet super.

Het grote punt was, dat ik nooit andere mensen lastig heb gevallen met mijn verslaving. Zelfs mn familie wist van niets, terwijl ik toch een paar dagen per week thuis was. Het ergste vond ik nog wel, dat ik het verborgen moest houden. Later heb ik het mn vader wel verteld, trouwens. En zelfs achteraf gezien waren er volgens hem geen aanwijzingen.

En dat anderen er geen last van hadden, lag ook gewoon aan mentale kracht. Ik kwam op een punt aan waar ik moest kiezen: ofwel diep het criminele circuit in om genoeg geld te verdienen, of stoppen met gebruiken. Die morele keuze was voor mij heel simpel en ik ben dus van de ene op de andere dag gestopt.

Maar waar ik het bijgod niet eens mee ben is dat 'sjieke zakenmannen die aan sport doen' het imago van drugs zouden opkrikken. Of het nou Jan met de pet is of directrice weet ik veel wie van welke multinational, het maakt allemaal geen zeik uit. Iedereen loopt risico, alleen doet ze het in hun broek om dat onder ogen te zien.
Ik heb nergens gezegd dat zij het imago opkrikken. Maar wat wel zo is, is dat je, als je die kant ook kent, een veel objectiever oordeel kunt vellen dan datgene wat ons door de overheid voorgekauwd wordt. Twijfel altijd aan de informatie die je van de overheid krijgt, want de overheid probeert alleen zieltjes te winnen met slogans die zich toespitsen op de grootste gemene deler en hen bij verkiezingen de grootst mogelijke achterban beloven. [/paranoia]

Drugs zijn niet alleen maar slecht. Iedereen die in een zo'n naïeve zwart/wit-statement gelooft heeft geen greintje realiteitszin. Natuurlijk zijn ze ook niet alleen maar goed en gezond. Drugs ZIJN. De waarde die iemand aan het begrip "drugs" toekent kan verschillen (en hoeft niet vast te liggen), maar die waarde kan per definitie slechts voor de persoon gelden. Wat een moeilijke manier is om te zeggen: "ieder zn ding.".

• Topic Starter Topic Starter
KARMA!!!

En idd, niet de guns/drugs etc zijn verantwoordelijk voor het foutgaan, maar die idioten die ze/het zonder verantwoordelijk ge/misbruiken.

En daardoor, wordt het helaas ook verboden voor diegene die er wel met verstand mee omgaan.

En toch kan je me niet ompraten. Ieder mens loopt risico, geestelijk en of lichamelijk er wat aan over te houden.
En DAT kan je niet tegenspreken. Als jullie dat risico willen lopen dan is dat jullie zaak maar ik denk het mijne ervan.

Idd, en daar geef ik je gelijk in Vince en ik respecteer je visie ook! :thumb:

Maar persoonlijk vindt ik het de afweging waard. ;)

Vince zei:
En toch kan je me niet ompraten. Ieder mens loopt risico, geestelijk en of lichamelijk er wat aan over te houden.
En DAT kan je niet tegenspreken. Als jullie dat risico willen lopen dan is dat jullie zaak maar ik denk het mijne ervan.
En dat ontkent toch niemand hier??? Alleen ben ik wel eens benieuwd naar jouw dagindeling. Schrijf eens op wat jij op een normale doordeweekse dag allemaal doet. Dat moet ofwel extreem fascinerend zijn, danwel heel erg saai. Want blijkbaar kies jij ervoor dingen te doen die 100% gegarandeerd geen risico opleveren. En ik kan daarvan zo snel niets verzinnen. Zelfs in coma liggen is niet zonder risico's (respiratoire problemen, etc.). Dus verras me eens.

Train je weleens? Vermoedelijk wel, anders zou je niet op dit forum zitten. Heb je er weleens aan gedacht dat je van bovenmatige inspanning, zoals bijvoorbeeld een zwaar setje kniebuigen, een hersenbloeding kunt krijgen? Zeer kleine kans, maar is wel mogelijk. Zit je weleens erg lang in een niet-ARBO houding achter de PC? Kans op trombose. Loop/fiets/rij je weleens naar de supermarkt omdat je iets lekkers wilt op je cheat dag? Gevaar om geraakt te worden in het verkeer, door bliksem, door een meteoriet, overvallen te worden, ... En dit zijn allemaal dingen die men toch doet omdat er plezier aan beleefd wordt, en waarbij het genot klaarblijkelijk zwaarder weegt dan het risico op een slechte afloop.

Nog even een andere auto-analogie:
Stel: ik heb de staatsloterij gewonnen (een erg grote Jackpot) en ik geef 100 willekeurige mensen een Lamborghini Murcielago. Die kan ruim 330 km/h. 99 mensen rijden er weleens hard mee, maar alleen waar dat kan. Die gaan om echt te racen een dagje naar Zandvoort, en gaan geen 200 binnen de bebouwde kom rijden. Eén iemand doet wel zoiets stoms en neemt dus een onverantwoord risico. Het probleem is duidelijk niet de auto, maar het gebrek aan zelfbeheersing van die ene persoon.

Het verschil is dat ik even veel plezier kan maken door dat niet te doen.
Als ik uitga dan heb ik dat ene ding niet nodig dat jij kennelijk soms wel nodig hebt. Ongelofelijk hoe saai het leven toch kan zijn zonder dope..Waarom ga je in godsnaam sport vergelijken met drugs? Dit is maar al te gek ??? Zullen we anders een drug forum beginnen en schema's posten? Hoe vaak neem jij per dag om het beste effect te krijgen? Doe me een lol.
Drug gebruik zijn voor mij nog altijd geen activiteiten die bij het leven horen. Sporten is dat voor mij wel en daarbij heeft het nog positieve effecten ook anders zaten we hier niet.
Daarbij is m'n nog niet zeker welke effecten bijv. MDMA op lange termijn geven. Maar dat veelvuldig gebruik tot psychoses, depressies leidt is menig persoon niet onbekend.
Om een beter zicht te krijgen op de risico van drugs moet je literatuur doorspitten.

jowwww weekend komt er aan, pillen zijn al weer ingeslagen. Dat wordt knallen!!! :coolnana:

Vince zei:
Het verschil is dat ik even veel plezier kan maken door dat niet te doen.
Dat is knap dat jij dat kan weten, zonder het ooit geprobeerd te hebben. Kortom: je lult uit je nek. Voordat ik ooit iets had genomen zou ik dat ook gedacht hebben, maar de waarheid is toch echt heel anders.

Als ik uitga dan heb ik dat ene ding niet nodig dat jij kennelijk soms wel nodig hebt. Ongelofelijk hoe saai het leven toch kan zijn zonder dope..
Je WILT het echt niet begrijpen, hè? Om er maar weer een auto-vergelijking tegenaan te gooien: jij bent blij dat je 7 dagen per week in een oud Opeltje rondrijdt. Een normale gebruiker wil eens in maand een paar uurtjes in een Ferrari rijden. Jij mag dan een middelmatig, saai leven genoeg vinden, maar velen kiezen ervoor om het een extra dimensie te geven. Of dat dan met drugs, skydiven, achtbanen, racen, coïtus op gevaarlijke plekken, of wat dan ook gebeurt doet niet terzake.

Waarom ga je in godsnaam sport vergelijken met drugs? Dit is maar al te gek ??? Zullen we anders een drug forum beginnen en schema's posten? Hoe vaak neem jij per dag om het beste effect te krijgen? Doe me een lol.
Drug gebruik zijn voor mij nog altijd geen activiteiten die bij het leven horen. Sporten is dat voor mij wel en daarbij heeft het nog positieve effecten ook anders zaten we hier niet.
Dank voor het graven van je eigen graf, debat-technisch gezien. :) Dus volgens jou heeft sport WEL positieve effecten en drugs NIET. Als dat zo zou zijn, waarom geven mensen dan (soms erg veel) geld uit aan drugs? Aan iets waar geen positieve kanten zitten, ga ik geen rode cent besteden, hoor.
En ontwijken van de kern van de zaak zal je positie niet helpen. ALLES, ook sport, heeft negatieve kanten. Het punt is, dat men ervoor kiest om het te doen zolang er meer positieve kanten zijn dan negatieve. En op dat punt scoort sport bij mij persoonlijk zelfs slechter. Tuurlijk heb ik ook mindere ervaringen met drugs, maar sport heeft mn lichaam veel erger gesloopt. Dat ik al 8 jaar mank loop, chronisch last heb van beide schouders, rug en nek, komt bijvoorbeeld niet door de drugs.

Daarbij is m'n nog niet zeker welke effecten bijv. MDMA op lange termijn geven. Maar dat veelvuldig gebruik tot psychoses, depressies leidt is menig persoon niet onbekend.
Om een beter zicht te krijgen op de risico van drugs moet je literatuur doorspitten.
De ironie... die literatuur is mn werk. :D
Veelvuldig gebruik lijdt inderdaad tot afname van cognitieve vaardigheden(1), maar in in dezelfde studie komt ook naar voren dat licht en middelmatig gebruik GEEN invloed heeft op die vaardigheden. Alleen de groep extreme gebruikers laten enige waarneembare aftakeling zien. Dus verantwoordelijk gebruik is bewezen geen invloed te hebben. Er is trouwens technisch nogal aardig wat op de studie aan te merken; bij een echte double-blind study zullen de verschillen nog veel kleiner zijn. Datzelfde probleem hebben eigenlijk alle studies die ik erover kan vinden. Allen zijn op basis van self-reporting users, wat het onderzoek op meerdere vlakken onbetrouwbaar maakt.
En dat veelvuldig gebruik leidt tot psychose: is nog nooit bewezen. Het enige dat zeker is, is dat het onderliggende, niet gediagnosticeerde, afwijkingen kan versterken.

(1) Drug Alcohol Depend. 2004 Aug 16;75(2):135-47. Residual neuropsychological effects of illicit 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA) in individuals with minimal exposure to other drugs. Halpern JH, Pope HG Jr, Sherwood AR, Barry S, Hudson JI, Yurgelun-Todd D.

Vince zei:
Ja ik wist al dat zoiets ging komen. Wat zijn we weer COOL vandaag :rolleyes:
En wat ben jij weer een superman dat JIJ dat niet nodig hebt. We zijn echt jaloers op jou, hoor. [/sarcasme]

Vince zei:
Ja ik wist al dat zoiets ging komen. Wat zijn we weer COOL vandaag :rolleyes:

ik wou ff het morele gewauwel doorbreken :) Verder heb ik niet veel toe te voegen aan Dj Phreaks mening.

Laat ik ff voorop stellen dat ik niet veel gebruik en geestelijk stabiel genoeg ben om WEL verantwoord met drugs om te gaan.

verschil is dat ik even veel plezier kan maken door dat niet te doen.
Als ik uitga dan heb ik dat ene ding niet nodig dat jij kennelijk soms wel nodig hebt.

knap dat je kan relativeren zonder ervaring :grumble:
typische reactie van een niet gebruiker.

Laatste pillen die ik heb gehad waren deze:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

En deze:

Die Yin Yangs waren niet super.....gezien de frequentie waarin ik slik en gezien het feit dat ik er 3 heb gehad zijn ze erg laag gedoseerd. Pas na 3 stuks ging ik ff hard.

vage pillen heb jij :) . Maar ja, die icoontjes....daar is ook tegenwoordig ook weinig over te zeggen. Vooral Nike's verschillen als dag en nacht.

Iemand die rode mercedessen kent, weet wat goeie zijn :D Helaas valt alles in het niets bij rode mercedessen dus je gaat ze altijd vergelijken.

Pumpin' zei:
vage pillen heb jij :) . Maar ja, die icoontjes....daar is ook tegenwoordig ook weinig over te zeggen. Vooral Nike's verschillen als dag en nacht.

Iemand die rode mercedessen kent, weet wat goeie zijn :D Helaas valt alles in het niets bij rode mercedessen dus je gaat ze altijd vergelijken.

Yin Yangs zijn al zeker n jaar of 8 op de markt...helaas vaak ook in alle kleuren en maten....en ja...helaas ook verschillende kwaliteiten.

Ik ben al een hele tijd uit dat circuit, ik heb ze n half jr geleden s gekregen van een ouwe (drugs) gabber van me....dus dan maar ff slikken he. Gegeven paard niet in de bek kijken he :D

Laatst bewerkt:
NaLiN zei:

kijk maar eens naar rode mercedessen die staan er ook tussen :)

Binnenkort worden helaas de rode mercedessen niet meer gemaakt en wordt de kleur en logotje aangepast. maar inhoud blijft hetzelfde.

EDIT: die zijn dus mijn vriendjes :D

Rating: 9
Comments: Clean buzz, lots of energy.
No hangover.
Very nice pills

EZ Test Result: Labtested 170 mg MDMA

God's MIETERSE CHOLERA WAT GING IK HARD!! :D :D :D

Decibel Outdoor! Eerste keer MDMA poeder puur, en terrrrrrringggggggg LEKKER!!! Echt niet normaal! De energie tierde door me lijf!!!! ZIT NU NOG TE SPACEN ACHTER ME PC. :D

Had heel weinig maar het hakte er TIFUS hard in!!!! Praten als nooit tevoren. En Cola smaakte zo lekker, ONGELOOFELIJK!!!! En dan nog die chickies die over m'n abs aaide, wat een gevoel!!!!!

FOTO'S COMING THIS WAY the next days!

:D

Terug
Naar boven