Ik ben juist een voorstander van zonnebank + Melanotan II. Ik gebruik een zeer lage dosis (0,05 mg) en alleen tijdens de zon (vanaf maart - oktober) of onder de zonnebank. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik een zonnebank gebruik die een veel betere UVA/UVB-verhouding heeft. Zonnestudio's gebruiken lampen met slechts 1% UVB. Dat zorgt voor een kortdurendere bruining zonder de aanmaak van een dikkere, beschermende huid. De UV-straling van de zon bereikt ons met een verhouding van 95% UVA en 5% UVB. Dat zorgt voor een langdurige bruining (na een paar dagen achter elkaar heb je een optimale aanmaak van melanocyten). Daarom heb ik lampen gekocht met 3,8% UVB (hoger was toen ik ze kocht niet verkrijgbaar in Nederland). Dat heeft een veel beter effect voor bruining en zorgt voor een beschermende laag tegen UV-straling. Vorig jaar heb ik in oktober 5 dagen achter elkaar zo'n 8-10 minuten onder de zonnebank gelegen en ben bruin gebleven tot het zonnig werd in maart. Helemaal top. Ik wil niet elke dag Melanotan II gebruiken, want daar krijg je donkerdere bestaande moedervlekken en zelfs meer moedervlekken van. Ook is de kans op pigmentvlekken mij te groot.
Goed dat ik dit topic tegenkom, want ik ga binnenkort een grote peptidebestelling doen en was Melanotan II helemaal vergeten!