AndroidHealthClinic

Melatonin - Nature's Way

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Vitaminen / mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Extra lekker slapen met extra sterke melatonine 2,5 mg. Goede nachtrust is van groot belang om je overdag fit te voelen. Bij 1 op de 4 Nederlanders is het lekker in slaap vallen niet vanzelfsprekend. Extra sterke melatonine helpt om extra snel in slaap te vallen.

    Mensen hebben elke dag een ritme van slapen en waken. Dat ritme wordt aangestuurd via het licht dat op het netvlies van ons oog valt. Als de schemer invalt begint ons lichaam langzaam melatonine aan te maken in de pijnappelklier. De productie bereikt een piek tussen 11 uur ’s avonds en 1 uur ’s nachts. Na deze piek neemt de productie af en ’s ochtends is de aanmaak gestopt om weer heerlijk fris aan de dag te kunnen beginnen.

    Dit dag- en nachtritme kan door diverse oorzaken verstoord raken. ’s Avonds laat de ogen blootstellen aan fel licht van TV of computer remt de aanmaak van melatonine en maakt het in slaap vallen moeilijk. Vliegen over meerdere tijdzones en nachtdiensten zijn ook bekende oorzaken van een verstoord ritme. Bij het ouder worden raakt het dag- en nachtritme vaak verstoord en ook mensen die blind zijn hebben een sterk verstoord dag- en nachtritme.

    Met het innemen van voldoende hoogwaardige melatonine kan het dag- en nachtritme weer genormaliseerd worden, zodat er weer een gezond slaappatroon ontstaat.

    Nature's Way Melatonin Lozenge 2,5 mg bevat melatonine van farmaceutische kwaliteit in een dosering zoals deze gebruikt wordt in wetenschappelijk onderzoek.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Gezondheid en blessures
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Jaren
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Goed te doen
  • Welke dosis heb je gebruikt? 2,5 mg voor het slapen
  • Waar heb je het supplement gekocht? XXL Nutrition
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzending, shakebekers en foto's van René in string.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 100 tabs a 2,5 mg voor 14,50 (=14,5 ct. voor een nacht goede slaap)
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja

Mijn review:

Tja, denk niet dat dit product veel introductie behoeft. Het beste supplement om je nachtrust mee te bevorderen is EINDELIJK ook in Nederland in hoge dosering te krijgen (>0.1mg).

Voor zover ik zie is het alleen bij XXL te verkrijgen. Het is ook pas sinds kort dat de hoge dosering in NL verkocht mogen worden. Gelukkig is XXL er snel bij, want het werd hoog tijd dat dit supplement eens voor een fatsoenlijke prijs in een fatsoenlijke dosering in NL over de toonbank zou gaan.

http://www.xxlnutrition.nl/melatonin-25mg/natures-way

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waar tot niet lang geleden enkel de 0.1mg tabs in Nederland tegen woekerprijzen verkocht mochten worden, is het nu mogelijk om tegen schappelijke vergoeding je Melatonine in NL te kopen.

De werking is zoals de producten het omschrijft. De meeste van de mensen die wel eens een slechte nachtrust hebben kennen dit supplement wel. Melatonine is eigenlijk het enige niet verslavende middel om een fatsoenlijke nachtrust te bevorderen. Nou is het geen knock-out middel als benzodiazepines. Maar het werkt echt. Neem een half uurtje voor het slapen een tab, onder de tong leggen en je zal eenvoudiger inslapen.

De werking vind ik dat je er gewoon beetje dromeriger van wordt. Je komt daarom makkelijker in slaap en je slaapt ook beter door.

Persoonlijk vind ik de combinatie met 5-HTP erg goed, dit heeft ook een slaap bevorderend effect, het is ook bij XXL Nutrition te bestellen:

http://www.xxlnutrition.nl/5-htp/primaforce

2,5 mg melatonine + 100 a 200 mg 5-HTP = sweet dreams.

Al met al gewoon een super supplement wat nu dus eindelijk voor een fatsoenlijke prijs te koop is in Nederland in een dosering die wetenschappelijk is bewezen.

Toppertje.
 
Ik gebruik het product nu een week ongeveer (vooral doordeweeks) maar ik lig nog steeds ogneveer 3kwartier/uur wakker. Nog meer mensen last van?
Dus mijn vraag is of het product wel werkt bij mij...
 
Ik gebruik het product nu een week ongeveer (vooral doordeweeks) maar ik lig nog steeds ogneveer 3kwartier/uur wakker. Nog meer mensen last van?
Dus mijn vraag is of het product wel werkt bij mij...

Zit je nog tot vlak voor het slapen aan de pc of gamen?
 
100mg valeriaan?
25mg GABA???
Fancy lijstje maar de enige goed gedoseerde is de melatonine.
 
100mg valeriaan?
25mg GABA???
Fancy lijstje maar de enige goed gedoseerde is de melatonine.

Ja dat denk je inderdaad wel als je er zo naar kijkt, maar blijkbaar werkt het in combinatie met elkaar goed.
 
Zo vandaag verrot geslapen zeg door een sample van een pre workout :( had ook geen melatonin in huis net aan iemand weg gegeven.......
 
Zo vandaag verrot geslapen zeg door een sample van een pre workout :( had ook geen melatonin in huis net aan iemand weg gegeven.......

Welke prewo haha, die erge train je wel vaak super op
 
Ik gebruik het product nu een week ongeveer (vooral doordeweeks) maar ik lig nog steeds ogneveer 3kwartier/uur wakker. Nog meer mensen last van?
Dus mijn vraag is of het product wel werkt bij mij...

Zoals XXl Nutrition ook al min of meer zei:

Als je slechts inslaapt moet je minimaal twee uur voor het naar bed gaan niet meer aan een lichtgevend scherm (TV, computer) zitten, ook niet van een gsm of ipad.
(moeilijk he:D)

Verder is melatonine geen wondermiddel en werkt het lang niet voor iedereen.
 
Zoals XXl Nutrition ook al min of meer zei:

Als je slechts inslaapt moet je minimaal twee uur voor het naar bed gaan niet meer aan een lichtgevend scherm (TV, computer) zitten, ook niet van een gsm of ipad.
(moeilijk he:D)

Verder is melatonine geen wondermiddel en werkt het lang niet voor iedereen.

Klopt met dat licht...

Ik vind melatonine zelf echt goed werken. Neem het zo nu en dan en slaap denk veel dieper en sta super uitgerust op.
 
Back
Naar boven