Fitness Seller

Melatonine dromen

Bobby10

Freaky Bodybuilder
Waardering
1.199
Lengte
1m96
Massa
107kg
Vetpercentage
13%
Sinds kort neem ik melatonine voor de slaap merk dat ik veel sneller in slaap val. Maar ik droom er ook bijna altijd door (vrijwel zeker door de melatonine). En wordt ook 1-2x per nacht wakker, maar voel me wel goed als ik opsta. Mijn vraag is dan: rust je wel goed als je droomt en daardoor wakker wordt?
Ik hoop dat de vraag/situatie duidelijk is.

Mvg

Sinds kort neem ik melatonine voor de slaap merk dat ik veel sneller in slaap val. Maar ik droom er ook bijna altijd door (vrijwel zeker door de melatonine). En wordt ook 1-2x per nacht wakker, maar voel me wel goed als ik opsta. Mijn vraag is dan: rust je wel goed als je droomt en daardoor wakker wordt?
Ik hoop dat de vraag/situatie duidelijk is.

Mvg

daar heb je je antwoord

ik heb trouwens met melatonine dat ik nog wakker ben maar hele levendige gedachtes heb, haast alsof ik aan het dromen ben.

• Topic Starter Topic Starter
Maar je wordt niet midden in de nacht wakker? Zou ik hier iets aan kunnen doen trouwens, dat wakker worden zoals meer/minder nemen? Ik neem nu 1,2mg en ik zal zelf ook even andere hoeveelheden proberen :)

Nog bedankt voor je reactie

Ik heb dat ook, ik heb wel een paar keer echt de drang gehad om lekker te dromen, nam ik voor het slapen wat melatonine en wat warme melk met anijs.. Het werkte wel maar nu ik het zo uit typ klinkt het wel wat blij :roflol:

Hahaha, ja ik neem het ook stiekem om lekker te kunnen dromen, vind het best wel leuk om te dromen, maak je nog eens was mee :p

Melatonine staat bekend dat het een uur of 4 echt goed werkt. Vandaar ook de pogingen tot een time released variant, wat je kan doen is minder nemen en bijnemen als je nog een uur of 3-4 kan slapen. Ik heb geen goede ervaring met bijslikken als ik nog maar 1-2 uur kan slapen, dan zou ik duf wakker worden.

waar kan je dit bestellen? heeft body fit shop dit?

Het herinneren van dromen betekent dat je in een non-REM slaap zit. Ik de volksmond is dit een ondiepe slaap.
De 2e helft van de nacht wordt zowizo bij iedereen gekenmerkt door een meer periodes van nonREM ipv REM (diep slaap).
Als je droomt en daarna wakker wordt is een teken dat je ontwaakt uit een ondiepe slaap waardoor je meestal klaar wakker bent.

ik heb het gevoel alsof ik nooit echt diep in een slaap zit , ik word regelmatig wakker om 4 u -5u , door een deur die stil opengaat oid , sta ook altijd vermoeid op

fuu...

Melatonine staat bekend dat het een uur of 4 echt goed werkt. Vandaar ook de pogingen tot een time released variant, wat je kan doen is minder nemen en bijnemen als je nog een uur of 3-4 kan slapen. Ik heb geen goede ervaring met bijslikken als ik nog maar 1-2 uur kan slapen, dan zou ik duf wakker worden.

Bedankt Ymir, hier heb ik wat aan, zat het even opzoeken. :)

Het herinneren van dromen betekent dat je in een non-REM slaap zit. Ik de volksmond is dit een ondiepe slaap.
De 2e helft van de nacht wordt zowizo bij iedereen gekenmerkt door een meer periodes van nonREM ipv REM (diep slaap).
Als je droomt en daarna wakker wordt is een teken dat je ontwaakt uit een ondiepe slaap waardoor je meestal klaar wakker bent.

Jij ook bedankt Vihae.

Oh k*t dacht dat ze in 1 post zouden komen, sorry!

Dude :rolleyes: het is net omgekeerd. REM slaap = ondiepe slaap, met veel hersenactiviteit, en dus dromen.

Volgens wikipedia heeft Vitus inderdaad gelijk. :P

Ik heb ook de vaagste dromen sinds ik mela slik haha.

Ik droom alleen raar als ik geblowd heb, heb nooit echt vreemd gedroomd van melatonine.

Ik neem 5mg trouwens.

Terug
Naar boven