XXL Nutrition

Melk, is het nou slecht of niet?

Juriaan

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Hey Allemaal,

Ik drink zo'n 2 liter melk per dag. Kan iemand mij duidelijkheid geven of melk nu echt slecht is? Op mijn werk werd me verteld dat melk enorm slecht voor de maag is en het je gewrichten doet slijten?

Iemand informatie over melk

van melk worden je gewrichten juist STERKER, omdat er calcium in zit !:D

;)

Op de lagere school werd het er bij mij al ingepompt: MELK IS GOED VOOR ELK!!! MET MELK MEER MANS!!! We mochten allemaal van die leuke voorbedrukte koeien in de wei inkleuren enzo, harstikke leuk man! Dus blijf lekker melk lurken, kan geen kwaad. Met melk meer mans, dus je gaat ook geheid meer tillen als je melk drinkt!

Niet slecht, maar zoals alles, drink met mate :)

Voor de gewrichten is het niet slecht, is volgens mij uit de lucht gegrepen.
Versterkt eerder botten en gewrichten, op voorwaarde dat er genoeg vitamine D aanwezig is.

Voor de maag niet slecht (neutraliseerd zuren) maar pas op met lactose intollerantie, als je het hebt moet je lactose-vrije melk drinken.

Big_T zei:
Niet slecht, maar zoals alles, drink met mate :)
Voor de gewrichten is het niet slecht, is volgens mij uit de lucht gegrepen.
Versterkt eerder botten en gewrichten, op voorwaarde dat er genoeg vitamine D aanwezig is.
Voor de maag niet slecht (neutraliseerd zuren) maar pas op met lactose intollerantie, als je het hebt moet je lactose-vrije melk drinken.

Waar kan je lactose vrije melk vinden?

• Topic Starter Topic Starter
Thanx Allemaal, ik ga morgen naar de huisarts ivm met me maag dan zal ik het er over hebben.

Juriaan zei:
Thanx Allemaal, ik ga morgen naar de huisarts ivm met me maag dan zal ik het er over hebben.

Laat je geen maagzuurremmers aansmeren! Dat verstoord de opname van voedingsstoffen, vooral eiwitten. Het katabole spook ligt dan al gauw op de loer!

Door alternatieve artsen wordt het van harte afgeraden.
Voor de meeste mensen is het wel duidelijk dat het melk drinken an sich in de natuur nergens op slaat; mensen zijn de enige wezens die na hun eerste jaren nog melk drinken.

Lactose is idd niet goed. Als je intolerant ervoor bent, had je het denk ik al wel gemerkt ( aan de schijt ;) )

Aan de andere kant krijg je eitwitten binnen, calcium en makkelijke calorieën.

"mensen zijn de enige wezens die na hun eerste jaren nog melk drinken."

En ken jij dieren die voedsel koken, verpakken en kleur, geur en bewaarstoffen toevoegen?

Er zijn hopen andere dingen te vinden die veel abnormaler, schadelijker en ongezonder zijn dan melk.
Er zijn mensen en dieren die bloed en insecten eten dan is melk zo gek nog niet.

Het verhaal dat het abnormaal is om melk te drinken na de borstvoeding heb ik al 1001 keer gehoord, maar eigenlijk zegt het meer over het gebrek aan goede argumenten van o.a. vegetariërs en anti-melk aanhangers dan over de inhoud -en gezondheid-beïnvloeding door melk.

Geen aanval naar jou hoor, maar ik hoor dit zo vaak en ik wil er telkens weer op reageren omdat ik het gewoon niet correct vind :)
Melk is in principe niet ongezond, zolang je met mate drinkt. Dat regeltje geldt voor alles wat je eet en drinkt.

De mens zijn eerste levensbehoefte : MELK

Lang leve de melk! Als je wilt groeien hoef je alleen maar liters melk weg te slobberen.

Melk bevat calcium dus voor botopbouw. Je botten worden dus harder.

Maar hoe ouder je word hoe meer kalk je krijgt in je botten. Je botten worden steeds harder en minder soepel, waardoor oude mensen dus ook eerder iets breken.

Als kind is melk iig heel erg goed, maar of het ook echt toegevoegde waarde geeft als je ouder bent? Ik betwijfel het...

Neem je die calcium uit melk wel op dan... ;)

maarre het is een bron van verzadigde vetten en inferieure eiwitten, dus adten die handel!!!

Hybr1d zei:
Melk bevat calcium dus voor botopbouw. Je botten worden dus harder.

Maar hoe ouder je word hoe meer kalk je krijgt in je botten. Je botten worden steeds harder en minder soepel, waardoor oude mensen dus ook eerder iets breken.

Als kind is melk iig heel erg goed, maar of het ook echt toegevoegde waarde geeft als je ouder bent? Ik betwijfel het...

doorspoelen/ drinken van CALGON !! ( of ben je geen wasmachine.......??:D )

:eek:

ik drink in principe nooit melk omdat ik er niet meer tegen kan, als ik meer als 1 glas ga drinken dan kots ik mn reet eruit

melk is voor kalfjes!

overal waar te voor staat is niet goed.

behalve tevreden :D

Big Steve zei:
overal waar te voor staat is niet goed.
behalve tevreden :D

en tequila ;)

ikzelf drink meestal halve tot 1 karton melk/dag
meestal combineren met water (shake)

of liever karnemelk :lick:

Terug
Naar boven