XXL Nutrition

Melk, is het nou slecht of niet?

www.notmilk.com zou ik eens doorlezen
ik beperk alles wat ik van zuivelproducten binnenkrijg toch

Ik meen ooit is te hebben gelezen dat je van melk een dikkere huid krijgt en dat daarom o.a BB geen melk drinken. Klopt dat?

ja heb ik mij ook wel eens laten aanpraten, of het waar is weet ik niet, het is mij nog nooit opgevallen...

Voor een wedstrijd zou je idd het beste zuivel kunnen schrappen:)

Ach ja, Herman Brood z'n ontbijt was een fles whiskey, z'n lunch een spuit vol met speed. Z'n avond maal een shot heroine en dat 30 jaar lang. En dat was niet z'n doodsoorzaak.

De gewone burger rookt sigaretten, eet mayonaise met friet en gaat dan slapen en blijft in z'n bed stinken. En sommige worden er 100 mee.

Wij bodybuilders hebben al dusdanige levensaanpassingen wat ons ten positieve onderscheidt wat betreft gezondheid. En melk is anabool, dus waarom zouden we ons druk maken om die beweringen dat het kankercellen zou ontwikkelen? We trainen hard dus die celopbouw en weefsel aanmaak wordt grotendeels gebruikt om voor ons spierweefsel op te bouwen. Niet trainende zitten stil en melk moet zich dat een wegbaren en dat uit zich eerder in de aanmaak van "negatieve" cellen.

Kortom, drink het en geniet ervan, melk heeft hele essensiele eigenschappen die je aan je lichaam snel opmerkt als je hard traint. :)

Als je lactose eens goed bekijkt, afgezien het feit dat het niet verteerd wordt door je maag, maar door bacteriën in je darmen wordt afgebroken ( vandaar die gore ruften) is het zo , dat lactose een SUIKER is.... wat moet je als bodybuilder in de cut dus doen ? juist ja je suikerinname ontzettend beperken, dus met 3.3 gram kh per 100 ml , krijg je bij een paar liter per dag gigantische hoeveelheden suiker binnen. je krijgt echter, als je stopt met melk ook een hele hoop minder eiwitten binnen die je anders uit melk zou hebben gehaald en die zijn erg belangrijk tijdens het cutten omdat je dan juist meer eiwit moet eten, dat heeft tot gevolg dat er ontzettend veel kip/vis en andere bronnen moeten worden gegeten.

Ik ben net ff lekker een boterham met kip en ei weg aan het slobberen met een litertje magere melk en het smaakt heerlijk :D

Terug
Naar boven