AndroidHealthClinic

mening gevraagd

Laatst bewerkt:
Als je wat afwisseling wilt doe dan bijv 2 keer per week een 2 dagen push/pull split; dus 4 dagen per week trainen voor de blondjes onder ons. ;)

Dag1: borst/tricep/vk schouder/quads&kuiten
Dag2: rug/bicep/zk (ak) schouders/hams
Dag3: rust
Dag4: herhaling dag 1 met evt andere combinaties oefeningen
Dag5: herhaling dag 2 met evt andere combinaties oefeningen
Dag6: rust
Dag7: rust

Buik doe je lekker tussendoor wanneer je zin hebt.

Trouwens, begrijp volgende niet echt:
ik heb nu net getraind en gedaan:
2 borst - 2x3 sets
2 rug - 2x3 sets
2 schouders 2x3 sets
2 triceps 2x3 sets
2 bicep 2x3 sets

Betekent dit dat je borst en rug net zo onder handen neemt als je armen?

Als je wat afwisseling wilt doe dan bijv 2 keer per week een 2 dagen push/pull split; dus 4 dagen per week trainen voor de blondjes onder ons. ;)

Dag1: borst/tricep/vk schouder/quads&kuiten
Dag2: rug/bicep/zk (ak) schouders/hams
Dag3: rust
Dag4: herhaling dag 1 met evt andere combinaties oefeningen
Dag5: herhaling dag 2 met evt andere combinaties oefeningen
Dag6: rust
Dag7: rust

Buik doe je lekker tussendoor wanneer je zin hebt.
Je schema slaat nergens op:
Borst /triceps /schouders / quads/ kuiten1e dag en de volgende dag
Rug /biceps/ schouders/Hamstr. ...?

Zo overbelast je alles en ga je bergafwaarts;)

Doe dan gewoon 2x in de week fullbody Maa-Do
Mocht het te weinig voor je zijn dan Maa/zwaar , woe/ licht , Vrij / zwaar.

Dan is het alleen geen fullbody routine meer! ;) Nova heeft hier een punt.

[/I]

Beelzebab zegt ik doe me fullbody (hele lichaam) verdeeld over 3 dagen.

dat betekend in 3 dagen traint ie zijn hele lichaam;)

niemand spreekt over fullbodyschema !

Je schema slaat nergens op:
Borst /triceps /schouders / quads/ kuiten1e dag en de volgende dag
Rug /biceps/ schouders/Hamstr. ...?

Zo overbelast je alles en ga je bergafwaarts;)

Doe dan gewoon 2x in de week fullbody Maa-Do
Mocht het te weinig voor je zijn dan Maa/zwaar , woe/ licht , Vrij / zwaar.

Hoe vergelijk je dit tot OP's schema met 4 oefeningen per spiergroep - bijv 4 rug, 4 biceps.
Ik doe mijn benen ook wel op een aparte dag - komt neer op een upperbody push/pull split en benen een dag apart. Ik denk dat OP's 8 oefeningen voor de arm itt 4 oefeningen voor borst/rug meer (over)belastend is dan mijn split.
Ik pak 3 voor borst, 4 voor rug en bi/tri 2 oefeningen erbij. Ik doe ook geen 5 sets per oefening oid. Dit 2 keer per week is niet AL te belastend naar mijn mening en lichaamsreactie.

Hoe vergelijk je dit tot OP's schema met 4 oefeningen per spiergroep - bijv 4 rug, 4 biceps.
Ik doe mijn benen ook wel op een aparte dag - komt neer op een upperbody push/pull split en benen een dag apart. Ik denk dat OP's 8 oefeningen voor de arm itt 4 oefeningen voor borst/rug meer (over)belastend is dan mijn split.
Ik pak 3 voor borst, 4 voor rug en bi/tri 2 oefeningen erbij. Ik doe ook geen 5 sets per oefening oid. Dit 2 keer per week is niet AL te belastend naar mijn mening en lichaamsreactie.

Als het voor jouw persoonlijk werkt is het OK.

Ik kan daar niks van zeggen ken je verder niet.

zou het zelf niet adviseren aan wie dan ook omdat je je schouders , benen 2 dagen achter elkaar belast(redelijk zwaar). en je 2 dagen achter elkaar je UB traint;)

vergelijk dit ook niet met Beelzebab's nieuwe schema wat ook nergens opslaat

Beelzebab zegt ik doe me fullbody (hele lichaam) verdeeld over 3 dagen.

dat betekend in 3 dagen traint ie zijn hele lichaam;)

niemand spreekt over fullbodyschema !

Als je zo vaak fullbody hebt zien staan op een forum denk je automatisch aan een fb schema :D My bad

• Topic Starter Topic Starter
mijn schema mag dan nergens op slaan , maar werkte vroeger perfect voor me, dus ik denk ik probeer het weer eens :).

Ik heb al een hoop geprobeert, alles 1x in de week trainen verdeelt over dagen, alles 2x in de week wat hier boven werd gezegt. DIt zijn ongetwijfelt goeie schemas, maar elk lichaam zit anders in mekaar.

De een heeft genoeg aan 1x in de week alles, maar ik niet, ik zit nu op 94 kg, en wil toch wel eens richting de 100. Kijk als ik aan de Aas ga dan haal ik het zeker weten wel, en mischien moet ik dan minder trainen wie zal het zeggen?

Gelukkig is niemand het zelfde

hou het gewoon simpel, probeer zoveel mogelijk uit tot dat je vindt wat voor jou werkt..zolang het maar luek blijft en je progressie bliift boeken!!

dat klopt, maar mensen gebruiken het niet als het niet werkt :)

je kan het ook zo doen

Je moet wel variatie in je schema's gooien.

Zoals drie weken 4x8 voor massa de andere drie weken 4x6 voor kracht en de andere drie weken 4x12 voor uithoudingsvermogen probeer ook niet elke deezelfde oefeningen te doen voor de spiergroepen dan ga je vanzelf merken dat het effect heeft en let op je voeding want als ik het zo begrijp is dat 70% van je training. Succes ermee.

Groetjes Ron.

Ik heb zojuist ook het boek van dhr darden binnen gehad, moet zeggen er staan erg leuke dingen in. Heb nu de eerste week gehad en nu ik dit hier zo typ moet ik zeggen dat me borst nog steeds lekker vol voelt in vergelijking met me andere schemas die ik had

Terug
Naar boven