AndroidHealthClinic

Mening over 3 daags split schema gevraagd!

rowfar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
81kg
Vetpercentage
13%
Hallo DBF,

Ik volg een 3 daags split schema en hoor graag wat jullie er van vinden, en wat voor verbeteringen er evt. zijn. Ik train mijn benen niet omdat ik naast de fitness voetbal, en heb gemerkt dat ik daar last van kreeg.
In principe doe ik elke oefening 4 sets van 8 herhalingen op een dusdanig gewicht dat ik t net red.

Dinsdag

Borst:
Decline dumbell press
Flat bench press
Flat dumbell flyes
Incline Bench press

Bicep:
Bicep preacher curl(scott machine)
Standing bicep curl

Donderdag

Rug:
Bent over barbel rows
Lat Pull down to the front
Assisted pull up
Dead lift
Back Raise

Traps:
Dumbell shrugs

Triceps:
Tricep press down(angled bar)
One arm cable tricep extension (reverse grip)

Zaterdag

Schouder:
Seated Dumbell Press (voor)
Seated dumbell bent laterals (achter)
Standing Dumbell Side laterals (zijkant)

Abs
Crunch
Twisted Crunch
Leg Raise

Ik zou sowieso borst combineren met tricep,
en rug combineren met bicep....

Waarom niet full body?

hoezo krijg je last al je je benen traint?

Ik begrijp met je voetbal dat het zwaar is met de benen. Ikzelf voetbal ook en had ook dit probleem. Ik zou je toch aanraden om toch benen te trainen hoor. Train ze op het begin van de week zodat je hersteld bent tegen dat het match is. Als je wat minder kan trainen(voetbaltraining) is minder erg ;). Misschien moet je eens informeren naar ub/lb split. Dit zal misschien nuttiger zijn voor jou.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties

Waarom denk je dat full body beter zou zijn?

Tricep en bicep heb ik ongewisseld als experiment, vaak is de tricep al moe van de borst oefeningen en kan ik die niet meer maximaal doen.

Thanks voor de reacties Waarom denk je dat full body beter zou zijn? Tricep en bicep heb ik ongewisseld als experiment, vaak is de tricep al moe van de borst oefeningen en kan ik die niet meer maximaal doen.

Full body omdat je 3x per week traint en dan spiergroepen vaker dan 1x per week stimuleert. Je maakt dan veel meer progressie in zowel kracht als massa dan in je huidige bro split verspreidt over 3 dagen in de week.

Thanks voor de reacties

Waarom denk je dat full body beter zou zijn?

Tricep en bicep heb ik ongewisseld als experiment, vaak is de tricep al moe van de borst oefeningen en kan ik die niet meer maximaal doen.

Dit is juist goed. Doordat je met chest je triceps meepakt zijn deze al ''moe''. Daarom hoef je maar nog bijvoorbeeld 2 isolatie oefeningen voor de triceps te doen bv. tricep dips & dumbbell tricep extension.

Hetzelfde geld voor rug en bicep. Met de rug train je ook al je biceps (compound).

Daarom ook gewoon rug vóór biceps doen en chest vóór triceps blijven doen in 1 training.

Terug
Naar boven