XXL Nutrition

Mening over mijn trainingsschema!!?

kiki84

Advanced Bodybuilder
Waardering
11

Graag had ik jullie mening (met uitleg) over mijn opgestelde trainingsschema:
  • Hoelang train ik?
    Ik heb een vijftal jaar geleden acht maanden getraind, maar ben gestopt toen. Nu volg ik al enkele weken een fullbody, maar nu ben ik klaar voor het grotere werk.
  • Wat is mijn doel?
    Spiermassa opbouwen en vetpercentage niet te hoog laten oplopen (ik weet dat je moeilijk tegelijk én spier kan opbouwen én vet verliezen, maar ik heb iets teveel vet in de buikstreek; ben 180cm en weeg 81kg)
  • Waar liggen de prioriteiten? In mijn vroegere trainingsperiode is mijn borst achtergebleven en waren vooral mijn triceps heel goed ontwikkeld. Ik wil in dit schema dus zeker accenten leggen op borst én biceps! Mijn rechterbiceps loopt ook achter tov mijn linkerbiceps...
  • Beschikbare apparatuur
    Alles
  • Beschikbare tijd
    Vier dagen per week
  • Trainingswijze: Massa, elke oefening drie keer met aflopend 10, 8 en 6 herhalingen
Op deze vragen wil ik zeker een antwoord krijgen:
  • De squat en deadlift staan in mijn schema omdat ik veel gelezen heb en omdat het onmisbaar zou zijn, wat ik dan ook geloof. Kan iemand mij zeggen wat deze oefeningen juist doen en waarom ze dus zo belangrijk zijn???
  • Kunnen jullie waar nodig oefeningen schrappen en interessantere oefeningen bijvoegen? Zijn er dus oefeningen die mij in het begin echt wel resultaat kunnen opleveren en die ik vergeten ben?
  • Is mijn hoeveelheid oefeningen per spiergroep goed?
  • Is de volgorde van de oefeningen belangrijk of maakt dat niet superveel uit?

Trainingsdag 1:
BORST:
Medium-grip bench press
Incline bench press (stang ver naar buiten nemen)
Incline flye
Peck-deck
Close-grip bench press

TRICEPS:
Dippen tussen banken
Zittende triceps extension (machine)
Pressdown
Cable pushdown (met 'splitbare' koord)

Trainingsdag 2:
RUG:
Deadlift
Wide grip chin ups
Wide grip cable rows
Close grip cable rows
Lat pulldown (staaf voor borst)

BICEPS:
Staande barbell curl (EZ-stang)
Alternate standing curls (met dumbbells)
Standing cable curls
Preacher curl

Traininsdag 3:
SCHOUDERS:
Standing front raise
Barbell shoulder press (smith, stang voor gezicht)
Upright rows
Behind neck press
Standing lateral raise

BENEN:
Barbell squat (barbell achter lichaam)
Leg press
Hamstrings
Quadriceps
Barbell deadlift

Trainingsdag 4:
BORST:
Medium-grip bench press
Incline bench press (stang ver naar buiten nemen)
Incline flye
Peck-deck
Close-grip bench press

TRICEPS:
Dippen tussen banken
Zittende triceps extension (machine)
Pressdown
Cable pushdown (met 'splitbare' koord)

Handig om weten: Ik ben bezig aan een clean bulk en zou de supplementen 'whey', 'lean gain', 'no xplode', 'magnificent' en 'magic eaa' gebruiken vanaf volgende week.

Bedankt alvast voor bruikbare tips!!!

2x per week borst triceps of is trainingsdag 4 opnieuw het begin van de nieuwe cyclus?
in het 2e geval is het oké , in het 1e geval zou het teveel zijn

Je begint net opnieuw en zou al supps gebruiken. Zou toch eerst een half jaar trainen puur op voeding en dan supps bij nemen.

Die incline bench press met brede grip. Ben er zelf geen fan van omdat ik vind dat je daardoor een kortere rom kunt maken.
Maar als het voor jou goed werkt, is dat geen enkel probleem voor mij ;)

De close grip bench pres zie ik zelf eerder als een tricep oefening dan als een borst oefening.
Er zullen hier waarschijnlijk leden zijn die 12 sets voor triceps en biceps teveel vinden, maar doe er zelf ook 12 en vind het prima ;)

Ik denk dat bij biceps,triceps,schouders en borst wel elk 1 oefening minder kan. Tenzij je 3 setjes per oefening doet.

Laatst bewerkt:
Twee keer per week borst + triceps lijkt me te veel, of draai je gewoon door in je schema? Als je een 4-daagse split wil, kun je misschien beter benen op een aparte dag trainen. Verder misschien biceps en triceps 1 oefening minder, maar 4 oefeningen lijkt me geen ramp.

• Topic Starter Topic Starter
Twee keer per week borst + triceps lijkt me te veel, of draai je gewoon door in je schema? Als je een 4-daagse split wil, kun je misschien beter benen op een aparte dag trainen. Verder misschien biceps en triceps 1 oefening minder, maar 4 oefeningen lijkt me geen ramp.

Bedankt voor de reacties!
Het is (was) mijn bedoeling de borst en triceps 2x per week te trainen, omdat vooral mijn borst een zwak punt is...

Terug
Naar boven