MuscleMeat

Mening over slaap supplementen

Probeer ik één dezer dagen ook es. Ik heb vooral meer diepe slaap nodig, dus ik ben wel benieuwd of het werkt.
Merk je verschil tss bepaalde dosages?
Ik heb nog niet boven de 100mcg uitgeprobeerd, zal ik snel een x doen (200mcg)

Als je nog aan hoge doses melatonine wil geraken moet je snel zijn. Het is volledige uitverkoop in Nederland wegens de wetgeving. De enige plek waar ik het nog kon kopen

Wat voor mij goed werkte was slaap hygiëne aanpakken. Na half 10 geen beeldschermen meer met name geen telefoon omdat ik er met de neus op zit. Om 10 uur het licht dimmen en dan ga ik ook gelijk 12 minuten ademhaling oefeningen doen om te ontspannen. Dit werkt voor mij uiteindelijk veel beter dan slaap suplementen. Ik hecht meer waarde aan een goede slaap van 6 uur lang dan een slechte slaap van 8 uur langs.

Structuur gaat helpen. Dagelijks zelfde tijd naar bed en eruit, ook weekend. Als je doordeweeks 05.00 opstaat en weekend 08.00 en waars stuk later gaat slapen kan je alle supplementen nemen die je wilt maar zie het als een pleister op de wond.

Hoeft uiteraard in het weekend er ook niet uit om 05.00, maar probeer dan 06.00/07.00 zodat het verschil minimaal blijft evenals tijdstip naar bed gaan.

Structuur gaat helpen. Dagelijks zelfde tijd naar bed en eruit, ook weekend. Als je doordeweeks 05.00 opstaat en weekend 08.00 en waars stuk later gaat slapen kan je alle supplementen nemen die je wilt maar zie het als een pleister op de wond.

Hoeft uiteraard in het weekend er ook niet uit om 05.00, maar probeer dan 06.00/07.00 zodat het verschil minimaal blijft evenals tijdstip naar bed gaan.
Oké maar wat als je onregelmatig werkt?

Hoe doe je dat dan als je diensten elke week wisselen en als ik naar vrienden ga en dat ik zeg dat ik niet te laat wil slapen, verklaren ze mij voor gek .
Je vrienden negeren misschien? Het zou je geen f**k moeten schelen wat je vrienden vinden van dat jij vroeg naar bed wilt.

Ja ze letten overal op…. maar bedankt voor de tip!
Valt moeilijk een tip te geven, net waar je prioriteiten liggen.

Wil je 'optimaal' trainen dan ga je gewoon naar bed en ene oor in andere uit zo niet dan blijf je bij je vrienden.

Wil je 'optimaal' trainen dan ga je gewoon naar bed en ene oor in andere uit zo niet dan blijf je bij je vrienden.
Hoe meer ik optimaliseer, hoe autistischer ik ga leven maar aan de andere kant vind ik het ook wel prettig.

Hoe doe jij dit dan met je 4 uur slaap en powernap

Ja ze letten overal op…. maar bedankt voor de tip!
Geen idee wat jouw criteria zijn voor je iemand benoemt als 'vriend' maar een goeie vriend zou je keuzes accepteren, verder dan 'of moet je dat nog wegen' oid zal het van mijn vrienden niet gaan iig en dan is dat op een leuke manier.

Geen idee wat jouw criteria zijn voor je iemand benoemt als 'vriend' maar een goeie vriend zou je keuzes accepteren, verder dan 'of moet je dat nog wegen' oid zal het van mijn vrienden niet gaan iig en dan is dat op een leuke manier.
van oud tot jong kan wel beter met mijn vrienden omgaan die wat ouder zijn.

Hoe meer ik optimaliseer, hoe autistischer ik ga leven, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prettig.

Hoe doe je dit dan met je vier uur slaap en powernap?

Ik ga na middag- en nachtdiensten altijd direct naar bed en ook meteen, als ik wakker ben, trainen (wel eerst ontbijt).

Het meeste zit toch echt in je kop. Als je van tevoren al denkt: "Deze sessie wordt niks, want ik heb maar x uur geslapen", dan kan ik je garanderen dat het inderdaad ook niks wordt.

Naast dat er naar mijn mening een verschil is tussen 'moe' je kunt mentaal of lichamelijk moe zijn.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik ga na middag- en nachtdiensten altijd direct naar bed en ook meteen, als ik wakker ben, trainen (wel eerst ontbijt).

Het meeste zit toch echt in je kop. Als je van tevoren al denkt: "Deze sessie wordt niks, want ik heb maar x uur geslapen", dan kan ik je garanderen dat het inderdaad ook niks wordt.
Kort slapen is vooral een probleem voor je performance als het consistent te weinig is, maarja ik merk zelf alsnog na een korte nacht + lange dag werk dat mn verwachtingen al lager zijn

Kort slapen is vooral een probleem voor je performance als het consistent te weinig is, maarja ik merk zelf alsnog na een korte nacht + lange dag werk dat mn verwachtingen al lager zijn
Ik slaap consequent te weinig 5 a 6 uur max, nou doe ik wel powernaps tussendoor vooral na trainen.

Ik slaap consequent te weinig 5 a 6 uur max, nou doe ik wel powernaps tussendoor vooral na trainen.
dan zal je performance iig niet inconsistent zijn ;), alleen niet ideaal

neem wel aan dat die powernaps niet meegerekend zijn in die 5 a 6 uur

Ik zou die power naps niet kunnen en met 5 uur slaap kan ik amper functioneren. Ik heb ook een hoge kans op een migraine aanval.

Nee zijn niet meegerekend, nou moet ik wel zeggen dat ik altijd slechter of iig korter slaap als ik droger ben vs iets meer spekkies.

Ik val ook zo in slaap en word gemiddeld maar 1x wakker voor wc en daarna slaap ik weer door ook meteen.

Terug
Naar boven