XXL Nutrition

mens onsterfelijk over 20 jaar

Einde van de wereld? Je doet net alsof we daar invloed op hebben. Wat we ook doen, die einde aan leven zoals we die nu kennen komt er. We kunnen ons beter voorbereiden op een evacuatie, en dan helpt een beetje levensverlenging wel bij denk ik zo :D

Paar colonies op de maan en mars zou dan ook geen slecht idee zijn, aangezien onze kleine aardbol de overbevolking niet meer aan zou kunnen.

Alleen jammer dat de maan en mars zo superk*t zijn om een stekje te bouwen, en nee daar heeft men nog geen praktische oplossingen voor (ook niet de komende jaren). Om over de andere planeten en manen in dit zonnestelsel maar te zwijgen, daar mag je al blij zijn als je er überhaupt langer dan een uur kan overleven.

Er is wel hoop voor de mensheid: tegen de tijd dat de zon hier alles gaat verschroeien kunnen we hoogstwaarschijnlijk al naar andere zonnestelsels reizen. Op zich zou dat wel mooi zijn om mee te maken, ik zeg dus niet nee tegen onsterfelijkheid.

Er is wel hoop voor de mensheid: tegen de tijd dat de zon hier alles gaat verschroeien kunnen we hoogstwaarschijnlijk al naar andere zonnestelsels reizen. Op zich zou dat wel mooi zijn om mee te maken, ik zeg dus niet nee tegen onsterfelijkheid.

Ik denk dat we ons eerder druk moeten maken om een nieuwe ijstijd dan om die zon die nog miljarden jaren mee gaat.

Ik denk dat we ons eerder druk moeten maken om een nieuwe ijstijd dan om die zon die nog miljarden jaren mee gaat.
True, maar ik verwacht niet dat elke mens op aarde uitgeroeid zou worden door zo'n ijstijd. Een uit de kluiten gewassen meteoriet daarentegen is een ander paar mouwen.

De meteoriet zelf zal nog wel meevallen al gaan er 1 miljard mensen dood.

De nasleep van de meteoriet is veel desastreuzer. Zonlicht zal worden geblokkeerd. Planten sterven. Herbivoren sterven. Omnivoren en carnivoren sterven. Een nieuwe ijstijd komt dan binnen een paar jaar. Overal op de wereld ontstaat chaos en rellen.

Niet veel mensen zullen dit overleven.

Met mazzel overleeft 1%

Er zijn sporen van meteorietinslagen te vinden die volgens wetenschappers vertellen dat een meteorietinslag van die grootte er gemakkelijk voor zorgt dat het klimaat zodanig wordt aangetast dat geen mens dat overleefd. Een periode van 30.000 jaar zonder zonlicht en met allerlei giftige stoffen is namelijk lastig leven voor het fragiele mensenras. Denk aan een meteoriet met dezelfde impact als het uitbarsten van een supervulkaan als Yellowstone. Die zorgen eigenhandig ervoor als gevolg van allerlei daaropvolgende klimatologische 'triggers' dat er een nieuwe ijstijd aanbreekt als er al een mens is die de aanvang daarvan zal meemaken.

Over die supervulkaan gesproken onder Yellowstone park, als die weer een keer ontwaakt zijn de gevolgen volgens vele autoriteiten in dat veld desastreus.

In tegenstelling tot wat veel mensen verwachten is het ook helemaal niet gezegd dat wij een aarde bedreigende meteorietinslag op tijd zullen waarnemen. Het is namelijk niet zo dat wij met onze telescopen en ander waarnemingsapparatuur constant een volledig zicht hebben op de ruimte om ons heen. Wij zien slechts door enkele relatief smalle kokertjes in een onvoorstelbare grote ruimte die ons omringd, alsof je beeldscherm de ruimte is en dat er hier en daar een pixel wordt bekeken. Als die zo dichtbij is dat we hem wel constant kunnen waarnemen is het al te laat.

Laatst bewerkt:
Zal wel mooi zijn!
Heb ik in elk geval tijd zat om een massamonster te worden:D

onsterfelijk is een groot woord, er kan genoeg gebeuren dat ze NOOIT zullen kunnen herstellen of genezen:)

En onze huid dan, botten, hersenen. Die kunnen ze neit namaken. Dus dit is onzin

onsterfelijk is een groot woord, er kan genoeg gebeuren dat ze NOOIT zullen kunnen herstellen of genezen:)

Niet sterfelijk aan ouderdomsverschijnselen dus.

Lijkt me wel relaxed. Alleen moeten ze dan natuurlijk de pensioensleeftijd flink opkrikken, of opheffen.

Niet sterfelijk aan ouderdomsverschijnselen dus.

Lijkt me wel relaxed. Alleen moeten ze dan natuurlijk de pensioensleeftijd flink opkrikken, of opheffen.

er kunnen zoveel andere dingen gebeuren, ben er vrij zeker van dat de meesten niet eens de 500 zullen halen wanneer dit gerealiseerd is.

Onsterfelijkheid is tot op zekere hoogte mogelijk zodra het volledige genoom en daarbij alle eigenschappen van de transcriptie en translatie bekend zijn.

Echter zit je wel met een gigantisch probleem. DNA schade. Voor DNA schade zijn er een aantal mogelijkheden
1. Reparatie
2. Apoptose (celdood)
3. Mutatie

Bij individuen raken deze reparatiegenen beschadigd weer door DNA schade, een soort van vicieuze cirkel waardoor eigenlijk onsterfelijkheid van de mens eerder illusie lijkt.

Er is wel een groot verschil met het verleden; "Vroeger" waren er niet enorm veel wetenschappers, dat aantal neemt, door de verbeterde economische en daarbij onderwijzing, zeer sterk toe. Hoe meer wetenschappers hoe sneler deze vooruitgang per definitie zal gaan ÉN hoe groter de kans dat er tussen al deze mensen één persoon zit die met een briljant idee komt.

Zo zijn bepaalde vormen van kanker door moleculaire structuurbiologen ontwapent door een medicijn uit te vinden dat bindt op de energy-pocket van het bepaalde kankerverwekkende eiwit.

Naar mijn mening is onsterfelijkheid van de mens echt niet iets dat de komende duizend jaar voltooid gaat worden, als het al ooit gaat gebeuren. Hierbij gaat het niet om de complexiteit van het proces, want dat kan altijd opgelost worden, maar om de vraag "of het überhaupt mogelijk is".

Alles in het lichaam is opgebouwd uit cellen. Al deze cellen zijn dus te repareren met toekomstiche stamcellen en nanotechnologie.

Ik verwacht zowiezo implantaten die het menselijk fysiek sterker zullen maken. Dingen zoals half robot half mens. Ze zijn nu al met dat soort technologie bezig om blinde mensen bijvoorbeeld weer te kunnen laten zien d.m.v. van een chip.

De meteoriet zelf zal nog wel meevallen al gaan er 1 miljard mensen dood.

De nasleep van de meteoriet is veel desastreuzer. Zonlicht zal worden geblokkeerd. Planten sterven. Herbivoren sterven. Omnivoren en carnivoren sterven. Een nieuwe ijstijd komt dan binnen een paar jaar. Overal op de wereld ontstaat chaos en rellen.

Niet veel mensen zullen dit overleven.

Met mazzel overleeft 1%
Ik had het uiteraard over het geheel van gevolgen :)

maar misschien wel repareren met stamcellen

Er zijn dieren die ledematen kunnen aangroeien.Dit komt doordat deze dieren geen littekenweefsel aanmaken.Dus de stamcellen die het lichaam herstellen kunnen dan zonder hindering uitgroeien tot een nieuw ledemaat.De vorming van littekenweefsel zit weer geprogrameerd in dna.Ze hebben de gen die verantwoordelijk is voor het vormen van littekeweefsel al kunnen uitschakelen bij een muis.Deze groeide haar poot na verwijdering terug aan.

Terug
Naar boven