Fitness Seller

mens onsterfelijk over 20 jaar

T is nu eenmaal iemand die op intuitie aanneemt dat de technologische ontwikkeling slechts een versnelling ondergaat die wel wat verschilt met een paar honderd jaar terug, maar zich niet wezenlijk binnen z'n interne model realiseert hoe de rap de versnelling van deze polsslag wel niet gaat en hoe het integrale process hiervan terug te vinden is op elk evolutionair en historisch vlak.

We adapteren de toenemende snelheid van de tikkende meter der technologische progressie nu eenmaal met onze hersenen, waardoor het lijkt dat deze constant is of nauwelijks toeneemt. Maar de laatste deccenia's zijn nu al exceptioneel.

****, dan zal de pensioensleeftijd wel enorm omhoog knallen. Weet je hoe lang we dan moeten werken?!? Leuk ook voor de bevolkingsgroei; niemand dood maar wel steeds nieuwe kinderen erbij. Ik sla ff over...

Hope dat je dan nooit levenslang krijgt :o

Hope dat je dan nooit levenslang krijgt :o

:D

Wel dubieus dit. Even niet kijkend naar het feit of het kan twijfel ik wel. Aan de ene kant lijkt he met best wel relaxed om 50jaar te leven als een 20iger, aan de andere kant is het mooie aan het leven ook dat alles verouderd waardoor je de jaren meer waardeert.

Of ben ik nu weer te emo?:D

eeuwig in de shape van nu zijn zou niet verkeerd zijn;)

Vanaf dan mogen jullie me aanspreken met GOD.

Laatst bewerkt:
Ik wil helemaal niet onsterfelijk zijn (ondanks mijn angst voor de dood).

Sowieso worden we steeds ouder, die 200 komt denk ik ook. Misschien wel meer. Maar onsterfelijk lijkt me sterk. In elk geval hypothetisch gesproken zou dit heel wat problemen opleveren waardoor het wellicht toch niet zal kunnen doorgaan, al was het maar vanwege ethische bezwaren.

dat lukt zeker, ze hebben met testen een muis al 56 jaar uit laten worden, terwijl de normale levenslijn toch 5 x zo jong is :p

20 jaar lijkt me een beetje voorbarig. Aangezien men het differentiatie en proliferatie proces (zonder feeder cellen) van stamcellen nog niet eens beheerst. De complexiteit is duizelingswekkend....

T is nu eenmaal iemand die op intuitie aanneemt dat de technologische ontwikkeling slechts een versnelling ondergaat die wel wat verschilt met een paar honderd jaar terug, maar zich niet wezenlijk binnen z'n interne model realiseert hoe de rap de versnelling van deze polsslag wel niet gaat en hoe het integrale process hiervan terug te vinden is op elk evolutionair en historisch vlak.

We adapteren de toenemende snelheid van de tikkende meter der technologische progressie nu eenmaal met onze hersenen, waardoor het lijkt dat deze constant is of nauwelijks toeneemt. Maar de laatste deccenia's zijn nu al exceptioneel.
Intuïtie? Ik geef juist een wetenschappelijke onderbouwing in dit topic.

Deze man doet ook maar een voorspelling op basis van wat gegevens hoor, hij *weet* het niet.

En zelfs als het technisch gezien mogelijk zou zijn, denk ik dat de problemen die er bij komen kijken het onmogelijk maken. De natuurlijke gang van zaken is nu eenmaal voortplanting, vernieuwing van DNA en evolutie van de soort. Dit zou gewoon een stap te ver zijn en het natuurlijke proces van leven teveel verstoren.

Trouwens mensen willen kinderen, dus sowieso kom je op dat probleem van overbevolking, ondenkbaar dus. Dit als realiteit zien is pure fantasie.

Een tijdje terug, relatief gezien een fractie van een seconde geleden, was het bewandelen van de maan alsof het een zelfde soort entiteit was als de aarde ook pure fantasie. Er zijn zoveel dingen gerealiseerd die pure fantasie leken of waarvoor je voor het voorspellen ervan op de brandstapel werd gegooid.

Wel interessante man die Kurzweil, had nog nooit van 'm gehoord. Ik ga zo snel mogelijk een boek van 'm bestellen.

Een aardig filmpje dit ook waarin hij wat uitlegt de groei van computertechnologie.

http://www.youtube.com/watch?v=cc5gIj3jz44

Ik kan niet wachten tot zijn film eindelijk uitkomt.
The Singularity Is Near: http://us.imdb.com/title/tt1049412/

Misschien dat zijn film er eindelijk in zal slagen het brede publiek te bereiken en de wereld wakker te schudden. Zijn boeken zijn helaas wat te complex/wetenschappelijk voor de gemiddelde niet wetenschappelijk geschoolde persoon.

Een tijdje terug, relatief gezien een fractie van een seconde geleden, was het bewandelen van de maan alsof het een zelfde soort entiteit was als de aarde ook pure fantasie.
Dit is anders, op de maan wandelen verstoort de normale werking van de maan of aarde niet. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat onsterfelijkheid enorme problemen met zich meebrengt zowel op ethisch als op praktisch vlak.

Overigens is dit wel prima publiciteit voor de man, en aangezien hij zakenman is met enkele bedrijfjes onder hem kan dat zeker geen kwaad.

Wat is er mis met geld verdienen, T?

Lees dat ene linkje nou maar van Mister10, dan merk je al gauw dat deze man niet van burgelijke huizen komt. Maar misschien is het wel zo sceptici de overeenkomst niet zien tussen de automatisering van informatie en biologische processen, en de steeds vermeerderde meeropbrengst in progressie die daarmee gepaard gaat.

Dit is anders, op de maan wandelen verstoort de normale werking van de maan of aarde niet. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat onsterfelijkheid enorme problemen met zich meebrengt zowel op ethisch als op praktisch vlak.

Als je in de oudheid aan Jan me de Pet vertelde dat er mensen op de maan zouden gaan lopen zou die zich ook op gaan winden over het naderende onheil dat zou losbreken zodra de mensen pogingen gaan ondernemen om het wakende oog van een godheid te storen met een brutaal bezoekje :D

Verder denk ik, met mijn beperkte opvattingsvermogen tot zover in de materie, dat onsterfelijkheid wel heel drastisch is, ik denk dat je eerder moet denken aan aanzienlijke verlenging van de levensverwachting.

Wat is er mis met geld verdienen, T?

Lees dat ene linkje nou maar van Mister10, dan merk je al gauw dat deze man niet van burgelijke huizen komt. Maar misschien is het wel zo sceptici de overeenkomst niet zien tussen de automatisering van informatie en biologische processen, en de steeds vermeerderde meeropbrengst in progressie die daarmee gepaard gaat.
Niets, maar het is wel een motief.

Kende de man al.

Of misschien vergissen zelfs slimme mensen zich weleens, zou ook niet de eerste keer zijn in de geschiedenis.

en dan krijgen zeker alleen de rijken en speciale personen deze behandeling zodat ze nog langer op het arbeidersvolkje kunnen teren :roflol:
veel geluk met het vervangen van een stel hersens

Terug
Naar boven