MuscleMeat

Mesomorf: Weight Gainer of Creatine & HMB?

ttt

Novice
Waardering
0
Ik vroeg mij af wat een beter product is om meer massa te kweken. (Mammoth) Weight Gainer of Creatine in combinatie met HMB.
Ik ben mesomorf met een massa van 70 kilogrammetjes en een lengte van 1.80. Mijn vetpercentage ligt rond de 6 a 8%!
Alvast bedankt,

ik zou voor WG gaan. Maar je moet wel zorgen dat je genoeg eet, anders heeft het nog niet veel nut.

hoe lang train je al? ik persoonlijk vind creatine geldverspilling het eerste half jaar / jaar dat je traint. je kan het dan alleen met goeie voeding en eventueel weight gainer of whey doen.

calibre zei:
hoe lang train je al? ik persoonlijk vind creatine geldverspilling het eerste half jaar / jaar dat je traint. je kan het dan alleen met goeie voeding en eventueel weight gainer of whey doen.

idd zo denk ik er ook over, voor sommigen is het zelfs altijd weggesmeten geld die creatine

Hoe weet je dat je een mesomorf bent?

• Topic Starter Topic Starter
Train nu drie maanden en heb een regelmatig voedingspatroon opgebouwd. Ik verlies snel veel vocht (vandaar Creatine) en heb een speklaag nodig (daarom Weight Gainer) 6 a 8% lichaamsvet vind ik veelte weinig.
Ik denk mesomorfe te zijn o.a aan de hand van de volgende pagina http://users.pandora.be/recreazw/somatypen/lichaamstypen.htm

Je bent mesomorf ?

70kg voor iemand van 1.80m en 6% lichaamsvet is een heel normale waarde.

En heb je die meso kenmerken dan over je gehele lichaam, maw benen , armen en romp?

Of denk je dat bv alleen je armen meso zijn, want je moet niet vergeten dat als je waarde hecht aan somatotypering (wat ik trouwen in z'n geheel onzin vind) je ook naar alle aspecten moet kijken.

WG nemen kan mischien op de ecto en meso delen van je lichaam prima werken, maar voor het endo gedeelte zorgen voor en extra speklaag.

Maar op de vraag beter WG of creatine+HMB. Als het je puur om extra gewicht gaat gewoon voor de WG gaan.

HMB werkt niet

Terug
Naar boven